VINT-I-QUATRE PAÜRES

Un relat de: F. Arnau


“La por és lo més lliure del món,
cadascú pot agafar-ne tota la que vol.”

(això ho deia mon pare...)

La paüra dels homes de trobar-se perduts.
La paüra dels bojos, que no saben què és por.
La paüra dels “sans” quan coneixen els bojos.
La paüra dels cecs de no veure on van.
La paüra dels crancs que no miren avant.
La paüra dels lladres de que els puguen jutjar.
La paüra dels màrtirs de que resten impunes.
La paüra dels fetus per sortir a la llum.
La paüra dels gossos quan els deixen tot sols.
La paüra dels xais de que els llops se’ls hi mengen.
La paüra dels llops de no trobar menjar.
La paüra dels lírics de que el full reste en blanc.
La paüra dels mestres de no tenir deixebles.
La paüra dels savis, que tot els dóna por.
La paüra dels necis, que no tenen por a res.
La paüra dels nens quan no veuen sa mare.
La paüra dels peixos quan els treus de la mar.
La paüra dels rics de perdre tots els béns.
La paüra dels pobres de no tenir mai res.
La paüra dels sans de posar-se malalts.
La paüra dels vius de perdre la vida.
La paüra dels vells de morir-se tan prompte.
La paüra dels joves de no veure un futur...

La paüra més gran és no poder ésser lliure!

***

© Francesc Arnau i Chinchilla

Comentaris

  • Empaürament minimalista[Ofensiu]
    llamp! | 10-03-2013


    Benvolgut Francesc;

    Feia molts dies que no et comentava res. Ara em va bé. Les tevés "paüres" són ben originals. M'agrada el poema per la seva senzillesa, tant per la forma (minimalista), com pel contingut (que exemplifica casos).

    Et felicito per haver sortit al llibre "Llibertat", en el que jo també vaig participar. I perdona que no et presti tota l'atenció que et mereixes, però sovint, un té altres maldecaps.

    Res més, rep una abraçada sense paüra i una encaixada de mans!





    llampi qui pugui!

  • moltes gràcies[Ofensiu]
    liudmila | 25-02-2013

    pelseu comentàri. eia gràciea que ets de Gandia, on tinc uns bons amics també i hi vaig ser a l'estiu del 2003. Felicitats pel poema!

  • Pors pròpies i alienes[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-05-2012

    Eiii, Francesc! he tingut una bona alegria, amic meu, en obrir aquest poema i veure el comentari que t’ha deixat l’ARC a sota: això vol dir que tornarem a compartir llibre, després de tant de temps...
    Jo he participat amb Avui, ara, aquí, que vaig escriure amb motiu d’un MeloRepte.
    Tu, pel que veig, has participat amb un poema molt especial, tant per la presentació com per la composició dels versos.
    Tots ells parteixen d’una paüra que s’explicita tot seguit i que mai va més enllà del punt que arriba tot seguit, de manera que cada lector pot imaginar com és de gran, de fonda, de fosca, de llarga, de particular o de general.
    Totes elles esgarrifen, a la seva manera, a aquesta lectora que avui els ha assaborit, a qui deixes convençuda que vivim i convivim amb moltes pors, algunes pròpies i d’altres alienes.

    T’envio lliurement una abraçada per celebrar la futura obra poètica comuna,
    Unaquimera

  • Enhorabona![Ofensiu]


    Enhorabona!

    Aquest poema, presentat al “Concurs ARC de Poesia 2012. Llibertat”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà dins la Col•lecció Relataires (Editorial Meteora).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic.

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC (Comissió Concursos)

  • Bon poema[Ofensiu]
    Naiade | 25-04-2012

    Quantes veritats Francesc! Un poema que s’ha de llegir a poc a poc , ja que de cada estrofa se n’extreu una reflexió.
    Una abraçada

  • La por i la consciència[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 11-03-2012 | Valoració: 10

    Totes les paures del món són per a reflexionar i aturar-se una estoneta. Totes les que descrius tan acuradament fan que ens hi aturem una estoneta. I totes elles tenen un element comú per posar-les en marxa, la consciència. Sense ella no hi ha res a fer, no hi ha cap por que valgui. A vegades, ser inconscient va molt bé i la por desapareix. Ara, si en som ben conscients i ens ho prenem com una advertència, endavant amb la paura! Una forta abraçada Francesc i gràcies per fer-nos reflexionar.

    Aleix

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339954 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------