VIDA PRIVADA?

Un relat de: Josep Ventura

En Quim i la Pilar s’havien reunit en un apartament d’un poble de la costa Francesa, prop de la frontera. Esperaven que ningú donés importància a una parella de turistes, sobre la taula una cartera de pell negra que la Pilar havia tret de dins un cabàs de platja.
De sobte, el timbre de la porta els distreu dels seus pensaments. En Quim obre i saluda amb cordialitat a en Joan, en Pere i l’Anna. Després de fer un petó a la Pilar, asseguts als sofàs parlen de la calor xafogosa de l’estiu mentre els entra pel finestral tot el blau del mar, en Quim prepara tres whiskys amb gel i dos gintònics.
−Què us sembla si comencem? −diu en Joan−. La qüestió és llarga i delicada i decidir quelcom ens pot portar a les tantes de la nit.
−D’acord −diu la Pilar, i comença a treure documents de la cartera negra.
−Un moment! −diu en Quim. D’un en un, va agafant els cinc mòbils d’última generació que estan escampats per sobre la taula, obre la porta del congelador de la petita nevera que hi ha en una cantonada i els fica a dins.
−Però què fas? Si els tenim parats.
−Perdoneu, però aquí o al microones són els únics llocs on els mòbils queden desactivats del tot, no voldria que ningú estigués espiant el que tractarem aquí.

Comentaris

  • Una qüestió delicada[Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 10-01-2016 | Valoració: 10

    El dret a la intimitat és una qüestió que està cada cop més lluny de ser una realitat. Hi ha ulls per tot arreu que ens vigilen i controlen les nostres vides i accions.
    Per cert, no sabia jo que els microones i el refrigerador fossin uns llocs que deixessin K.O. al nostre imprescindible mòbil. Em sembla que algun dia en posaré més d'un a escalfar o refredar, a veure si podem tenir un àpat tranquil i una sobretaula de les d'abans.

    Molt bon relat, Josep.

  • La protecció d'un dret...[Ofensiu]
    brins | 09-01-2016 | Valoració: 10

    Un relat amè i profund alhora, Josep; toques un tema de força actualitat, la necessitat i el dret de protegir la nostra intimitat...

    Bon relat

    Pilar

  • Interessant[Ofensiu]
    Vicent Terol | 23-11-2015

    Sembla que Snowden aconsellava això del congelador. Un relat més seriós del que pareix.

    Es llegeix àgilment. Interessant.

  • Divertit[Ofensiu]
    Naiade | 18-11-2015 | Valoració: 10

    Un bon relat, com ja ens tens acostumats. No vas gaire desencaminat de la realitat. Tots anem amb el mòbil imprescindible, no podem viure sense ell, però no ens adonem que sempre estem localitzables. No se pas on arribarem...
    Una abraçada

  • Caramba[Ofensiu]
    Endevina'm | 18-11-2015

    quin tomb més curiós li has donat al relat, però ens has deixat amb la mel en els llavis, de què anava la reunió? a no calla! que no volem destorbar la seva secreta i íntima vida privada!

    Bon relat Josep!

    Fd'AG

  • Intimitat[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 18-11-2015 | Valoració: 10

    Aquests interferidors d'intimitat, potser si que estarien millor dins el congelador! Així ens deixarien tranquils una estoneta! Relat breu, amb un final que no m'esperava, la veritat i que m'ha fet riure. Una abraçada, Josep.

    Aleix

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Josep Ventura

Josep Ventura

116 Relats

491 Comentaris

95102 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
Vaig néixer abans de l’any del fred entre Barcelona i Girona, em varen obligar a aprendre una llengua i es varen oblidar de la meva.
El meu vici es llegir, la meva il•lusió escriure.
Sóc un enamorat del mar, apassionat de l’Emporda, i caçador de la muntanya.

Llegir es la gana insatisfeta del pensament.

Les paraules foren inventades com primitives armes contra la desesperació.

regastell@hotmail.com