Víctima de la rutina

Un relat de: Núria Niubó

Dilluns. Són les 7h. El despertador estrident dóna les noticies, d’un cop de mà l’apaga, s’alça, va directa a la dutxa, l’uniforme, el cafè exprés amb torrada, la bossa de mà, i a les 7’30h. ja és dins el cotxe, a les 8h. en punt ja ha fitxa’t.
La fruita passa lleugera per la cinta, mecànicament la posa una a una dins el seu receptacle.
La jornada intensiva és esgotadora, l’edat tampoc ajuda però li manquen anys de cotització i vol tenir una jubilació digna.
En arribar a casa menja qualsevol cosa i queda estabornida al sofà, mai acaba de veure la sèrie que tant li agrada. En despertar-se, endreça una mica, es menja un iogurt i de cap al llit.

Dimarts. Són les 7’15h. després d’apagar el despertador, s’ha quedat dormida. No hi ha temps per la dutxa. Arriba just per fitxar.

Dimecres. Avui sí. A les 7h. en punt de peus a terra.

Dijous. Són les 7’17h. Maleït despertador, no ha sonat! Avui fitxa a les 8’10h. Esbroncada de l’encarregat. A la nit revisa el despertador, no és pot jugar la feina.

Divendres. Les 6’45h. Agraeix el despertar amb música clàssica, s’alça contenta, demà és cap de setmana, podrà descansar!

Dissabte...
—No! Només són les 7h.!
El despertador no ha sonat però el seu rellotge interior sí, romanceja i cansada ja de no poder tornar a agafar el son, s’alça, és posa l’uniforme i surt de casa. A la Cooperativa sempre és poden fer hores extres.

Comentaris

  • Identificat[Ofensiu]
    John Cinnamon | 01-10-2012 | Valoració: 10

    Cada dia igual, a la mateixa hora, dia rere dia les mateixes tasques. No tens temps ni per tú ni per fer el que més t'agrada, només per treballar. No hi ha més motivació que la monetària, i això et destrossa per dins i per fora, però quin remei, convé fer-ho (o almenys et creus això). Trobar una altra cosa és potser massa tard, no tens forces ni ganes; la mateixa feina ha derrotat a aquestes.

  • Estic esgotada![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 30-06-2012 | Valoració: 10

    Només de llegir el teu relat, amb aquest ritme tan accelerat i amb l'expectativa d'haver de fer tanta feina, ja m'he sentit cansada. Deu de ser la calor que esgota o que ja no tenim cos per a tant moviment.
    Molt adient el títol. De fet la rutina és una cosa que ens fa basarda: cada dia el mateix, amb unes quantes variants, però bàsicament lo mateix. A la que et descuides et tornes a trobar fent el llit amb els mateixos moviments que ahir, abans d'ahir i fa deu anys o vint... És la pel·lícula que passa una i una altra vegada sense parar, com el dia de la marmota.
    El final és tristot. La víctima de la rutina no té altra alternativa que anar a fer hores a la feina. No sap fer res més que treballar.
    Bon relat, bonica!

  • és ben cert que som...[Ofensiu]
    joandemataro | 19-06-2012 | Valoració: 10

    víctimes de la rutina però hem d'aprendre a trencar-la perquè sinó ens engoleix !!

    abraçadetes núria
    j.

  • Hola Núria ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 12-06-2012

    Relat molt agradable de llegir. Envejo les persones que podeu dormir amb la confiança en el despertador.
    Sempre ha estat el meu rellotge biològic qui em desperta. Ara, no dormo tranquila en tota la nit.
    Petonets.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Núria Niubó

Núria Niubó

149 Relats

1116 Comentaris

201783 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
ADDICTA

Sóc addicta a vosaltres,
poetes amics,
mags de la paraula,
il•lusionistes del pensament.

Sóc addicta a l’amor
que regaleu amb poemes,
encadenant versos,
declamant sentiments.

Sí, amics,
sóc addicta.

A les trobades poètiques.
Als silenci compartits.
A les mirades que escolten.
A les mans que s’entrellacen.

A vosaltres.




ELS 45 POEMES PREFERITS DELS SEUS AUTORS
ELS 58 RELATS FAVORITS DELS SEUS AUTORS

58 LECTURES PER ALS MÉS JOVES D'RC