Vespre de contalla antiga (amb vol de papallona)

Un relat de: rnbonet


Mentre la pau s'espolsa entre el romaní i la menta
i la llum de la tarda es recolza en els àlbers
mullats de càntics,
-rierols de vent i de tovor, encegats de tu-;
mentre l'espígol ateny el sol de matinada
amb cadència de núvols salpant prestos pel blau,
- de papallona ales -, un lladruc de plor,
de nit, engreixant el silenci al cor del bosc
com una pedra, marcint paraules, emmudint veritats,
ompli mig món.
Demanaríem, de ficció a realitat,
una hora d'amor aturant tanta guerra, tanta sang.

Comentaris

  • Contalla antiga,[Ofensiu]
    free sound | 07-02-2012 | Valoració: 10

    Contalla nova,
    Bonic vol de papallona.
    Preciós poema.
    Enhorabona.

  • El poema és un reflexe de tu...[Ofensiu]
    teresa serramia | 15-01-2011

    Felicitaaaats....

    I és que la pau és a dos passos de la guerra..., confrontats, una amb l'altra( femenines...)
    La delicadesa de les teves imatges posen de relleu el dolor inexplicable e tant odi. De quant de fosc i negre i podrit podem ser...
    Ja no estàs enfadat amb mi, oi??
    De tota manera no sé ben bé què hi fa una iaia com jo en un "medi" tan ple de vida.

  • Bellesa en majúscules[Ofensiu]
    Frèdia | 02-12-2010

    Vaig llegir aquest poema quan el vas presentar al repte i em va tocar molt profundament. El vaig trobar un dels més bells que he llegit des que torno a passejar-me per RC. Em va commoure la sonoritat, la plasticitat, les imatges tan ben trobades, els verbs (hi ha un treball lingüístic interessant) tan ben col·locats dins de cada vers. És un poema rodó, d'aquells que llegeixes i rellegeixes, perquè aquest instant de pau el voldríem estirar i estirar i que durés sempre. Felicitats, Bonet. I com tu sempre dius: salut i rebolica!
    Fredia

  • A la fi[Ofensiu]
    Epicuri | 11-11-2010

    Un poema s'enlaira al meu matí
    Joia de viure l'instant precís
    la sentor d'herves silvestres
    la calma de l'espill d'aigua
    El camí. de ficció a realitat
    mol mes gran mes ample
    aquesta.

    La pau i la transviolència:

    la flama del viure
    consumeix contraris
    qui no arrisca...

    Bon dia Ramón.

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1589 Comentaris

356966 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!