Versos d'insomni

Un relat de: Sergi Yagüe Garcia

Seus al balancí
Que a l'espai gronxa
Els meus records i
Els adorm.

Sura en un no res
Un ànima que res no espera
I, de tant en tant
Badalla, desfeta en somnis
De mai més.

Avui he escoltat les músiques
Que la teva absència toca:
Eren àries, rèquiems, marxes,
Eren silencis o potser
El plany d'un oboè nostàlgic.

Amb agulles de fer punt
Teixeixes un jersei de fantasies,
I en un tràngol d'absorta quietud
Taral·leges una cançó de bressol,
Que adorm la meva ànima
I l'embolica de somnis.

Aquests són versos de matinada
I d'insomni,
Son versos gronxats al balancí
Dels ulls envermellits
De qui no dorm, recordant-te.

Comentaris

  • Per Josep92[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 14-06-2004

    No cal que et disculpis, continuo dient el mateix: tothom pot opinar, i si el meu poema no t'agrada, pots dir-ho lliurement. Només hem de mirar de basar les crítiques en alguna cosa, encara que siguin crítiques negatives. Saps? Les crítiques negatives són les que més ens ajuden a millorar.

    Però, sobre tot, hem de guardar respecte cap els demés. Pensa que per un altre, tu pots escriure "caca-relats", i no crec que t'agradés que et fessin un comentari d'aquestes característiques.

    Res, una abraçada i a seguir escrivint!!

  • Et demano perdó[Ofensiu]
    Josep92 | 14-06-2004 | Valoració: 8

    Et demano perdó, Sergi, per el comentari que vaig fer sobre la teua poesia Versos d'insomni. Em vaig deixar influir per un amic, el qual et té molta antipatia, i vaig fer un comentari ficitici sobre el teu poema. En realitat no ho pensava, ni tan sols havia llegit el poema, havia posat l'opinió del meu amic, no la meua. I la meua opinió, en realitat, és molt més bona. El poema, una vegada me l'he llegit, he trobat què està molt bé. Perquè, sino, eres el segon més llegit fins ara de tots els escriptors i poetes de relatsencatalà?.
    També vull demanar perdó a Marc Freixas, perquè, com ell deia, no és just que tu tinguis tants mals comentaris, simplement, perquè no són veritat i no te'ls mereixes.

    Es despedeix (i arrepentit):

    Josep92 (un ignorant)

  • ..:: Molt bé Sergi ::.[Ofensiu]
    Estemariu | 13-06-2004 | Valoració: 10

    Totalment d'acord amb el Marc. Ets uns referent d'aquest web. M'agrada que relativitzis el tema de les votacions. Pel que a mi respecta, gaudeixo més amb la prosa que amb la poesia, tot i això els teus versos sí que em fan passar molt bones hores d'insomni. Salut!

  • AIXÒ NO ÉS JUST!!![Ofensiu]
    Marc Freixas | 13-06-2004

    Un escriptor de la teva excel·lent qualitat no mereix aquest tipus de valoracions; ho vull tornar a deixar molt clar, perquè quedi escrit ben alt i català :
    ETS UN AUTÈNTIC REFERENT PER LA GENT D'AQUESTA WEB, I PER A MI ETS EL MEU REFERENT, COSA QUE JA HA QUEDAT DEMOSTRADA EN MÉS D'UNA OCASIÓ. AIXÍ QUE ENDAVANT AMB ELS TEUS POEMES I LA TEVA DEDICACIÓ TAN DEPURADA EN LA MANERA DE SELECCIONAR LES PARAULES MÉS BELLES I TENDRES.

    És veritat; de totes maneres el què cal és entendre que aquesta mena de comentaris, no són compartits per la majoria dels qui llegim i escrivim a la web.

    REP UNA FORTA ABRAÇADA DEL MARC FREIXAS, I DE TOTS ELS QUI T'ADMIREM COM A ESCRIPTOR QUE ETS
    ( QUE PER ALGUNA COSA ETS DELS MÉS LLEGITS, CARAI!!!!! )

  • Per al Follet Groc[Ofensiu]
    Sergi Yagüe Garcia | 12-06-2004

    Deixa-ho estar, Cesk, em toca patir una creu heribertiana, què hi farem...

    Ja he dit moltes vegades que les valoracions no m'importen. Deixem-los a ells, que sí estàn a l'etapa on les notes marquen les seves vides, desitjant-los només que els seus pares siguin benevolents quan vegin la nota de Català que porten a casa, perquè, llegint com escriuen, pobrets...

    Una abraçada, ja sabem que no podem escriure a gust de tothom!

  • No m'ha agradat massa[Ofensiu]
    josep92 | 12-06-2004 | Valoració: 2

    Encara que respecto molt l'opinió de Marc Freixas, no hi estic d'acord aquest cop. La poesia em pareix buida de significat, i la rima per moments arriba a ser pessadissima. No és cap broma el que us dic, és el que penso de veritat. La veritat, els versos d'imsomni no em fan dormir, però no per el bo que sigui, el poema.

  • Et torno a elogiar positivament[Ofensiu]
    Marc Freixas | 23-05-2004 | Valoració: 9

    Bé, he rellegit quatre vegades el teu poema; és de gran qualitat, de paraules totes elles entenedores.Hores d'ara ja deus suposar que formes part dels meus referents preferits.Jo només et vull dir, com ja li vaig dir a follet groc en un dels seus poemes, que tu també ets dels que porten l'esperit de l'etern poeta posat per dintre teu, i no estic dient cap disbarat, perquè és el què penso sincerament.ENHORABONA UN COP MÉS; NO DEIXIS MAI D'ESCRIURE!!!!

Valoració mitja: 7.25