Versió original

Un relat de: Qu1MiCa

Aquí estic intentant escriure la versió original (sense subtítols) de la meva vida per, més tard, dirigir-la. No hi ha guió previ, ni actors secundaris doncs tots ells són principals. Per no tenir, aquesta pel·lícula, no té ni final. Però estic disposada a improvisar i donar un gir inesperat a la (meva) història. Veurem que passa, jo no sóc de les que desvetllen el final.
Comença a sonar la banda sonora, Otis Redding fa els honors. Primer pla: asseguda en el moll de la badia, miro a l'horitzó. Poc a poc, potser massa poc a poc, la càmera s'allunya. L'horitzó, ja de per si llunyà, encara ho sembla més, i jo segueixo allà, immòbil, sense més. Crec que serà d'aquelles pel·lícules que se'ls hi diuen lentes. M'adono que li falta una mica d'acció a aquesta escena. M'aixeco, em despullo, l'aigua m'espera…em llenço de cap. No hi han efectes especials, ni maquillatge, no hi ha sang, tampoc por, només una pel·lícula, que pel que sembla acabarà sent un curtmetratge o qui sap? potser acaba en trilogia.

Comentaris

  • Relat original[Ofensiu]
    nuriagau | 14-04-2009 | Valoració: 10

    Com va la versió original del relat de la teva vida?

    Serà finalment una trilogia?

    M'ha agradat molt aquest relat, Raquel!

    Núria

    PS: L'he vist a l'editora destaca. M'alegro d'haver clicat el títol!

  • Sitting on the dock of the bay, nanana...[Ofensiu]
    Suzanne | 09-06-2008 | Valoració: 10

    Un relat maquíssim des de molts punts de vista. M'ha entusiasmat com converteixes la teva vida en guió, molt original, innovador, directe. A mi també m'agraden els clàssics no només en cinema, sinó també en literatura i en música.

    El teu relat podria ser ben bé tot un homenatge al gran Otis Redding i al seu gran èxit Sitting on the Dock of the Bay.

    Música i cinema un gran cokctel, sí senyor!

    Sittin' in the morning sun
    I'll be sittin' when the evening comes
    Watching the ships roll in
    Then I watch 'em roll away again, yeah
    I'm sittin' on the dock of the bay
    Watching the tide roll away
    Ooh, I'm just sittin' on the dock of the bay wastin' time



    hmmmhmmmhhhmmmmh


    S.

  • un bon relat de presentació[Ofensiu]
    atram | 07-06-2008

    per entrar a una comunitat de relataires. L'enllaç de la narrativa amb el cinema (cosins germans) avui dia sembla inevitable (i enriquidora!) per a les ments inquietes per eixamplar les possibilitats de la narrativa. A mi també m'agrada imaginar-me, quan escric, escenes en un pla fotogràfic, cinematogràfic, o fins i tot de posta en escena teatral: l'escenografia, la llum, el pla de la toma, el focus de càmara... escriure és el mateix, crear un ambient, un espai, una focalització cap a un detall o personatge o crear un silenci rera una banda sonora.
    Sobretot m'ha agradat la metàfora (ho és?) de que aquest sigui un relat de presentació, d'obertura, de preàmbul, de pròleg... ben curt i amb la imatge de l'horitzó ben potent al fons, visualitzem unes perspectives ben obertes àmplies. Capbussar-se nua a l'aigua, la segona metàfora despullar-se i deixar-se anar. Tot això és escriure: despullar-se de tòpics, capbussar-se en un món de paraules, crear nous horitzons quimèrics.
    Fa dies que et vèia a la pàgina d'inici com a destacada, i avui m'han comentat que era el teu primer (i fins ara únic) relat: no a gaire gent se li destaca el seu primer relat! L'enhorabona, doncs, i benvinguda.

    atram.

  • És un bon relat.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 07-06-2008 | Valoració: 8

    No està gens malament el teu relat... Jo li trobaria algunes mancances, però res és perfecte.

    El relat de la teva pròpia vida... Molta gent s'animaria a fer-lo. Encara que fos només per egolatria.

    Jo mateix em faria un relat de la meva vida amb molt de gust, bé, almenys si els meus ciberenemics no m'anessin a fer la punyeta...

    Veig que tens una puntuació de 8,4... Només dos dècimes per sota de mi. Està bastant bé. I més de sis comentaris per relat, enhorabona...

    Segueix així.

    Una abraçada!!

    PD: ¿La dona del teu relat, ets tu mateix o una actriu? Només curiositat...

  • Quan un/ a, es llença de cap[Ofensiu]
    Epicuri | 03-06-2008 | Valoració: 10

    Comença l'acció...

    ja no es possible no haver-se-hi llençat.
    La vida es completament imprevisible i l'acció te sempre repercussió encara que sigui imperceptible a certs nivells.

    No tinc per costum valorar, però ja que arrenques fort, bé i destacada, segur que no t'ho esparaves ( o si?) be et merèixes que sigui am una "valoraciò" més alta que un vuit ( sona com buit no?)

    T'imagino somrient amb un somriure tan trapella i maco com la Hepurn que encapsala la teva pressentació.

    Sempre m'ha semblat que lletres o ciències es en el fons com preguntar-se, si estimes més el pare o la mare.

    Tot es qëstió de desitg. El meu desitg no es veure com acava la pel.lícula, si no fruïrla, lenta i plenament. Des de l'espectador a l'últim títol de crèdit.

    Benvinguda i a rellegir!

  • vui veura la peli[Ofensiu]
    ESTEL | 03-06-2008

    Ja m´agradat el comenÇament, en aquesta
    segur que no em dormiré, la música, el mar,
    te bona pinta.......

  • Pel·lis![Ofensiu]
    Capità Borratxo | 29-05-2008

    M'agrada el cine, i també la fotografia, i també un bon llibre, com tu dius... i m'agrada el guió que has escrit (fins i tot m'has donat alguna idea...)

    Enhorabona pel relat!

  • drocera | 28-05-2008

    Gràcies pels teus comentaris, Qu1MiCa!

    M'alegro que t'hagis passat al bàndol dels que exposen els seus pensaments, les seves idees o les seves pel·lícules aquí.

    Quan continuarà la teva història?
    O ho deixaràs en un curtmetratge? :(


    Fins aviat!

  • M'ha...[Ofensiu]
    natasha | 28-05-2008 | Valoració: 9

    ...fet gràcia la teva biografia primer de tot perquè aquí tens una altra estudiant de química i en segon lloc perquè agradan-te el cinema aquest és un text que et ve pintat.
    Seguiré descobrin-te
    Una abraçada

  • Bona biografia[Ofensiu]
    Sol_ixent | 28-05-2008 | Valoració: 9

    M'ha agradat descobrir-te i més amb aquesta original i fresca biografia. Només una recomanació de puntuació:

    "No hi ha guió previ, ni actors secundaris; doncs tots ells són principals."

    Per la resta: genial!


    Sol_ixent

  • Un film de Tarkovski o de Manoel de Oliveira[Ofensiu]
    lluisba | 27-05-2008 | Valoració: 9

    En això m'has fet pensar. Tots dos tenen aquesta mena d'aire: no passa res. O quasi res. No hi ha secundaris: tots són principals. Però a partir d'aquí tot és possible.
    El guió, però, sí que hi és: el que passa és que no el podem predir, perquè això no és Hollywood. L'acció entra lentament però amb una potència inesperada. El/la protagonista es trasbalsa, creua deserts i inferns. Si se'n surt o no ja és una altra història.

    En aquests casos, però no hi ha el Reding. Com a màxim, en alguna seqüència, el/la protagonista l'escolta en una vella ràdio, en un radio-casset atrotinat. O potser a l'aparell d'un cotxe que travessa una nit estalada per una carretera desconeguda, a la recerca del destí. Potsr és de nit. Potser el cotxe, a la fi, s'atura davant d'una casa a les fosques.

    Un piano repeteix una nota.

  • tres coses[Ofensiu]
    manel | 23-05-2008


    o millor quatre q, gairebé m'obliguen a deixar-te un comentari.
    Primera, el cinema, una de les meves passions, segona, el gran Otis Redding (al cel sigui) i tercera la meravellosa Audrey Hepburn.
    La quarta és que la història que (no) expliques m'ha agradat. Una bona entrada a RC, sí senyor!

    ens veiem per aquí, i com diu en Maurici, passat pel fòrum!

    manel

  • Clar de lluna | 23-05-2008

    ...doncs a mi m'agradaria veure-la!

    Continuarà...???

    Benvingut/da a RC, una forta abraçada!

  • Si alguna cosa tinc clara a la vida...[Ofensiu]
    afrodita | 23-05-2008

    És que se l'ha de dur cap on un vol que vagi.
    Sí, sovint la vida ens sembla un teatre, una pel·lícula...però no hem d'oblidar que nosaltres som a la vegada directors i protagonistes. Bon relat, però que sigui el primer de mooolts més ehh!

    BeNViNguDa a RC!!!

    BoditA

Valoració mitja: 9.29

l´Autor

Foto de perfil de Qu1MiCa

Qu1MiCa

11 Relats

36 Comentaris

14734 Lectures

Valoració de l'autor: 9.47

Biografia:
Abans de tot, començaré dient que aquest no és el meu món. Jo no sóc pas de lletres...però aquí em teniu, sense pretensions, i sense cap esperança de guanyar un premi Planeta :D


Un cop avisats . . . dir que estic estudiant química (si més no, s'intenta!), m'agraden les pel·lícules antigues i no tan antigues, la fotografia, un bon llibre, una bona excursió, un bon dia i encara millor una bona nit!! el bon menjar, la bona companyia!! i la bona música, que no falti mai la música!!



;)