Vermell foc, vermell sang

Un relat de: martaplanet

El foc cremava la fusta amb aquell so seu tan poc interessant, tenia aquell to ennegrit de cendra resseca.
-Potser aquesta no era la manera. - va dir amb un xiuxiueig la més petita.
-Volies seguir així? - va preguntar la més gran amb una veu dura com el diamant.
-No, però... - els seus ulls verds es van omplir de llàgrimes.
-Crema't amb ell, doncs. - la gran la va agafar pel coll de la camisa i la va llençar cap el foc.
La més jove va caure a pocs centímetres de la casa en flames mentre deixava anar gemecs.
-No. - va gemegar.
La més gran es va posar a riure, el so de les seves rialles sonava al so dels corbs en una tarda fosca del color de la sang. Es va passar la mà pels cabells llargs i negres i va fer un mig somriure de suficiència.
-No vols morir amb ell?
-No.
La petita es va aixecar amb seguretat.
-Ell era malvat. - va dir amb veu gemegosa, però segura. - Morir amb ell voldria dir que jo sóc malvada, oi?
La gran va tornar a riure.
-Sens dubte, però pensa que la seva sang et corre per les venes, tu ets ell, ell és tu.
-No vull la seva sang!
-No, oi?
La gran li va llançar un ganivet de cuina.
-Te la pots treure si així ho desitges. - va xiuxiuejar.
La petita va agafar el ganivet i el va mirar amb por, a poc a poc va alçar la mirada cap a la seva germana gran que la mirava amb uns ulls foscos com pedres.
-Tu també tens la seva sang corrent-te per les venes, tu també ets un monstre, tu ets ell, ell és tu, tu ets jo.
La gran es va acotar a la petita amb rapidesa sobrehumana i va tornar-la a agafar pel coll de la camisa.
-No em comparis amb ell! - va cridar enrabiada. - Mai em comparis amb ell!
Els ulls de la gran s'havien tornat rojos com el foc, el seu cabell color ala de corb semblava una corona d'espines i el seu somriure era maquiavèl·lic com el d'un dimoni.
-No em comparis amb ell! - va tornar a cridar mentre va llençar a la seva germana petita a terra amb força.
Els ulls verds de la petita es van tornar a alçar per observar la figura de la seva germana retallada gràcies a la lluminositat del foc. La seva forma era negra, la obscuritat absoluta, les flames l'envoltaven i deixaven endevinar a l'esquena de la noia de cabells negres unes ales negres, escamoses, perfilades de forma matussera.
-Utilitza el maleït ganivet! - va cridar la gran. - Aquesta sang només t'enverina!
-Verí? Verí? - va agafar el ganivet. - Ets tu el verí! Dimoni! Dimoni! Tu vas embogir el pare! Vas ser tu! Tu, que eres com la mare! Tu i només tu ets el dimoni!
Es va alçar i va clavar-li el ganivet al cor. La gran va riure i riure i riure, fins caure a terra escampant sang, envermellint d'un altre color el món.
I la petita va entrar dins la casa que cremava lenta, però inexorable.
Vermell foc, vermell sang.
El món tenyit de vermell.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101137 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.