Venècia

Un relat de: Josep Bonnín Segura

Venècia
món màgic de màscares
i canals
que et trasllada
en els segles.

Venècia
on tot depèn
de l'aigua i les marees
que gronxen les góndoles
que transiten
per la llacuna.

Venècia
de palaus i basíliques
on la llum d'horabaixa
tinta de nacrat
els seus murs antics.

T'he enyorat
per perdre'm
pels teus estrets carrerons
font de sorpreses
d'espais inexplicables
on el temps s'ha aturat
i s'ha engolit el nostre.

Retornaré a tu
amb més saviesa
que el primer cop
que m'acollires
i em desvetllares els teus secrets
del que no vaig
assolir tota la consciència.
Han tingut que passar anys
per adonar-me'n
que tens
un llenguatge especial
que en corprèn d'arribada
i que no el desxifrem
fins que ens trobem
enfora.

Et lliures com una amant sigil·losa
resguardes
la teva intimitat
i ets reservada en entregar els misteris
de la teva sensibilitat amagada.

Ets un antic poema
que únicament llegirà
qui vingui cap a tu
sense cap pretensió.
i un cop has posseït
en el que t'has lliurat
l'has fermat en l'enyor
del record perdurable.

Comentaris

  • Pedra, temps, aigua i poesia[Ofensiu]
    Unaquimera | 22-01-2009 | Valoració: 10

    Sens dubte, Venècia és bellesa i màgia, aigua i palaus, ponts i carrers, basíliques i molls, llacuna i trànsit, sospirs i màscares, misteri i llegenda, góndoles i romanticisme, vidre i encís.

    Però, com molt bé destaques tu, mitjançant aquests versos prenyats d'admiració i d'enyor, també és saviesa i paciència, fortalesa i fragilitat, consciència i atemporalitat, passat i present, poema i record, sensibilitat i entrega.

    Venècia té "un llenguatge especial que en corprèn d'arribada i que no el desxifrem fins que ens trobem enfora." Tu l'has escoltat, això resulta evident, i has transmès la seva essència mitjançant molt curosos, que no intenten revelar secrets, sinó més aviat respectar-los tot compartint-los.

    A poc a poc, imperceptiblement però sense aturall, sembla ser que Venècia s'enfonsa en el mar de la seva llacuna, com el sol es fon amb el mar cada Capvespre: d'aquesta manera, la ciutat escriu el seu darrer poema, el que tancarà el poemari que ha estat la seva existència.

    T'envio una abraçada viatgera,
    Unaquimera

  • Es un honor llegir-te[Ofensiu]
    ITACA | 13-11-2005


    Tan preciós com Venècia, un poema en el que ens és fàcil tornar a somiar cap a ella, guarda secrets, històries d'amor, belles màscares que es passegen amb gòndoles mentre reciten els teus poemes Josep. Has sabut escriure amb saviesa, bellesa, i amb aquell toc tan especial que desprèn Venècia, felicitar-te pels 400 comentaris t'han merescuts, per ser com ets amic.
    M'has fet viatjar de nou cap aquella imatge que un dia em va enamorar, la plaça de San Marcos.
    Molts petons company, un poema preciós com tot el que escrius, ben orgullosa em sento de tu.

    Clara

  • tornaràs...[Ofensiu]
    quetzcoatl | 13-11-2005

    Que bonic, Josep!

    M'encata això de que tornaràs amb més saviesa; crec que plasma un sentiment que molts tenim quan hem enyorat un lloc on hem set feliços sense adornar-nos-en del tot.

    "Han tingut que passar anys
    per adonar-me'n
    que tens
    un llenguatge especial
    que en corprèn d'arribada
    i que no el desxifrem
    fins que ens trobem
    enfora."

    Preciós, de debò! I un final també magnífic.

    P.D. M'acabo de llegir el teu repte i és genial! Quina ironia! hehehhe

    Una abraçadassa,

    m

l´Autor

Foto de perfil de Josep Bonnín Segura

Josep Bonnín Segura

407 Relats

921 Comentaris

539875 Lectures

Valoració de l'autor: 9.74

Biografia:
Vaig néixer a Ciutat de Mallorca l'onze d'agost del 1952.
He escrit des del catorze anys.
Sóc un aprenent de poeta.

Col.labor a les revistes: "Furn-All-Lugg" i a "Espais...de res a poc", on s'ha publicat per fases el meu recull: "Cançó de l'home de les mans arrugades i altres poemes de llum" i just ara s'està publicant per fases el meu recull "Esbart de boires"

M'han publicat (abril 2007) el meu primer recull de poemes amb el nom de "Cadències quotidianes" Edit.Can Sifre-Col·lecció L'Argentera

Maig 2009 editorial Can Sifre-col·lecció L'Argentera-prosa, m'ha publicat el llibre de relats breus: "Sota la meva mirada"

He participat en dos llibres conjunts: "10x10 microrelats" Edicions de la Quadriga S.L. i a "Erotisme som tu i jo" editat conjuntament relatsencatala.cat/emboscall.

Febrer de 2008- es muntà una performance amb la seva professora de flauta travessera Ana Belen Sánchez , titulat "La flauta i la poesia", on es conjuntaren poemes , prosa poètica i música. Es feu a l'església de l'Hospital de Sóller.


r El projecte del llibre-homenatge a Miquel Martí i Pol està maquetat, tan sols pendent de correcció i impremta. Gràcies al 25 poetes i poetesses que han enviat els seus poemes. l'editor és en Toni Cardona, Editorial Can Sifre. El seu títol serà: "Flaires d'enyor". En memòria de Miquel Martí i Pol, un poeta del poble"

Novembre de 2010 he participat en el llibre "Garbuix de contes" editat per l'Associació de Relataires en Català i l'editorial Meteora; amb el conte: "Glasonia, Història d'una volva de neu" i molt orgullós d'haver pogut compartir el llibre amb diversos autors i autores als que tinc molta estimació.

Octubre 2011 Col.laboració en el llibre de diversos autors de poesia social i de denuncia "Tensant el Vers" publicat per Meteora amb la col.laboració de l'Associació de relataires en català. El meu poema és "El prodigi del poeta"

He participat en el projecte del meu amic-poeta Marc Freixas, el seu recull de poemes s'ha publicat amb el títol "El llarg camí d'escriure" .He tengut l'honor d'escriure l'epíleg i l'amic comú Vicenç Ambrós el pròleg. Des d'aquí vull felicitar a Marc, perquè ha aconseguit acomplir el seu/ un poc meu també/ somni.

Octubre 2012 particip al llibre conjunt "Llibertat" Associació de relataires en català, editat per Meteora, amb el poemes "Esclau silenci" i "Cadenes"
Desembre 2012 al recull de contes "Les estrelles" amb el conte "Starkia i la desaparició de les estrelles"

Estim la paraula, i escric perquè el món recuperi la sensibilitat perduda, retorni a la fantasia , i visqui d'una manera més lúdica la vida.Ja hi ha prou crueltat repartida.

Sóc terapeuta energètic. I treballo l'aromateràpia i el massatge. També la gemoteràpia i flors de Bach. Havent incorporat una teràpia energètica: Sanació reconnectiva
Fa 3 anys he fet la mestria de Reiki, mètode USUI.
M'encanta quasi tota la música , toc la flauta travessera.Admir a Miquel Martí i Pol
M'encanta el seu vers "Tot és possible, tot està per fer"

"És injust que el qui porta l'eterna cançó ho faci en veu baixa" diu un vers meu.


Photobucket - Video and Image Hosting
Salvem de l'esfalt l'origen del Vol¡

Si voleu contactar amb mi, el meu e-mail: jkeops@hotmail.com

El meu bloc: Poemes de'n Josep

El meu darrer bloc creat: "Jo et portaré la llum"
Jo et portaré la llum

R en Cadena

"Helena em va encadenar i jo he passat la cadena a Camps de tristor i a Itaca"

(descobreix què és "R en Cadena")

AQUEST RELATAIRE
AGRAEIX COMENTARIS SINCERS, CRÍTICS I CONSTRUCTIUS. TOTES LES OBSERVACIONS SERAN BENVINGUDES, SÓC AQUÍ PER APRENDRE I MILLORAR! GRÀCIES!