Valtrejant en Vuitdesón

Un relat de: allan lee
Valtrejant en Vuitdesón, m’arrascasso a les tràpides d’espanystàtica en sigiril i cavtel.litat. Cavtel.la, com a les senticències quiriminals de la ignominiosarda Tiribuna Suprema de la Impune, que carquitralla i pega i no sabe de rassones más que la filla dels matxos a mí la Legión, però l’animaló guarnit quina culpussa té, la cabra, digo. I quina tindría, culpa dic, la Saes Saraya d’ Arrimada i Albiolo de la Riberagerxa, i el dit i reputadat hijode Rajó, Marinasso de las QuatroCaspas, mugriento carcamal de los filillos que embafàren la vida d’homes i mariscada, allà a los mares del Norte, ni una lágrima por ellos.
Esquivatxo els isetes, classificats a l’animalari: ni carn, ni fong, ni pèl ni escata, mudables en esgargamell i ballarines, finto l’arcaldissa, aclamo en veus de cant els ferits i els batlles i els estibadors i els Traiperos més valents que l’ocasió ha fet el lladre, el lladre de cartel.les i somnis i veus i ponts florits d’argelaga, bec ratafía amb profussió pel fred que glaça el cel.lo gegant d’encatinar cartes tunejades als mesàfors i als pals i a les cantonades de la ciutadeta: Llibertat als presos sense culpa, llibertat als que ens han arrabassat.
Fons carrer enllà, la Pútrida Comitiva, sobre toros sagnants, aucells escamarlats amb corones de podridura, m’encalcen, em volen llevar la veu i qui sap si la biblioteca petita que estimo. Birlo l’espadat, m’arrassico al cor de tarda, llegeixo veus flamenques, repasso Tintíns mil voltes més. M’ennuego de tiribulació, escridasso, canto, escric als marges de les fulles grogues, de totes les llibretes grogues del món, declamo, pobra, vella, estripada pàtria. Oh, sí. Tornarem a lluitar, tornarem a sofrir, tornarem a vèncer.

Comentaris

  • Difícil?[Ofensiu]
    Prou bé | 19-10-2022

    No. Malgrat el lèxic enrevessat i tan ben trobat, s'entén tot i tot ho comparteixo!
    Gràcies!
    Amb total cordialitat

  • Allan[Ofensiu]
    umpah | 31-05-2019

    Hola Crac.
    No em veig capaç de publicar res, tu ho has aconseguit perquè lo teu és molt bo.
    Lo meu és molt modest.
    Moltes gràcies per ser tan generosa amb els meus escrits.
    Una forta abraçada !

  • T'ho comente...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 14-05-2019

    "Valtrejant en Vuitdesón, m'arrasco a les tràpides d'espanystàtica en sigiril i cavtel.litat. Etc. etc...
    No ho entenc. Serà biogràfica, però no en entenc res de res. doncs tens un estil molt surrealista i les paraules no s'entenen... Això sí que és escriure senzill.
    Si m'ho pots explicar aquest és el meu gmail... llamprmc@gmail.com.
    Gràcies i una salutació...
    Perla de vellut

  • Errors [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2018

    Ostres, he dictat el comentari i m’han sortit diversos errors. Espero que em perdonis. Petonets. Aleix

  • Ratafia política [Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 16-11-2018 | Valoració: 10

    Hola Sílvia. M’alegra molt llegir Rte de nou. No sé com se m’havia escapat aquest increïble relat. Un gran exercici literari, on la dificultat del moment i la ratafia potser han fet de les seves. Ja veus que un any després estem com estem. Una forta abraçada i fins molt aviat. A l’eix.

  • T'estic ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 20-01-2018

    ... especialment agraït pel teu comentari, allan.


    Sergi : )

  • Està ...[Ofensiu]
    Bonhomia | 18-01-2018 | Valoració: 10

    ... originalíssimament ben redactat, un estil preciós. Pel que fa a la política, jo no hi sóc indiferent perque afecta a tothom. Però no comparteixo el tant clar parer de la majoria de catalans.


    Sergi

l´Autor

Foto de perfil de allan lee

allan lee

47 Relats

595 Comentaris

216473 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Em dic allan lee per Geddy Lee, Alan Lee, Edgar Allan Poe ( music, il.lustrador i escriptor respectivament).
També em dic Silvia Armangué Jorba.


allan.armangue(arroba)gmail.com