Vaixell fantasma

Un relat de: Naiade

Nit rere nit
es repetia el somni
nit rere nit
el mateix malson.

Dia rere dia
la tristesa imperava
companya de la malaltia invasora.

Nit i ombres
fred i boira espessa
desplaçant-se entre les fosques aigües del port.

S'albirava una figura borrosa
un ressò greu, feia creixa la meva angoixa
era la sirena del vaixell fantasma.

Negra ombra emergent de la tenebra
por i desesperació
apoderant-se de tot el meu cos.

Com udol de llop
Corb a l'aguait
Carronyer.

Nit rere nit
despertant entre suors
mals presagis...

Dia rere dia
suportant amb inquietud
la feblesa.

L'últim cop que va aparèixer el vaixell, i vaig pujar temorosa
sentint-me de cop engolida per la negra mar
lluitant ferotgement entre els esculls del vaixell.

Vaig aconseguir emergir surant a la mar
caient extenuada al aiguamoll de la drassana
restant inerta entre la vida i la mort.

Un sol tímid sortí per l'horitzó
il·luminant l'aigua ja neta i clara
el meu cos es nodrí d'aquella energia

Dia rere dia
va anar desapareixent la malaltia
cap més nit va tornar el vaixell fantasma.








Comentaris

  • Sensacional metàfora[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 28-10-2007 | Valoració: 10

    Naiade! La malaltia com un vaixell fantasma. Els vaivens del mar, del temps, de l'oratge... les reaccions físiques i psicològiques del cos. Un poema bellíssim. Al final destapes el misteri, la qual cosa confereix un toc d'intriga al poema, més que suficient perquè qui el llegeixi no deixi de fer-ho fins a arribar al final. Un puntet d'intriga!

    El poema és bo, i el final és una llum d'esperança despuntant a l'horitzó. M'ha agradat molt!! Gràcies per compartir aquest viatge amb final feliç.

    Una abraçada i més gràcies encara per tots els teus comentaris,

    V.

  • Aquest relat...[Ofensiu]
    Bonhomia | 15-06-2007 | Valoració: 10

    ...m'ha fet pensar en la renaixença d'una esperança que es trobava a faltar molt durant un temps. La tranquil.litat i la serenor després del malson, és molt gratificant. Té poder. Potser un retorn a les portes del somni, que hauria de ser la realitat.

  • El fantasma del passat[Ofensiu]
    Leela | 21-05-2007

    el podem reviure de manera molt nítida quan el nostre vaixell anava tant carregat de mals presentiments. És un misteri com les ombres que planegen, de vegades, se'ns fiquen tan a dintre nostre que semblen dirigir la nostra vida com un vaixell que va a la deriva, transformant la nostra percepció del que ocorre o si més no, tenyint-la d'un sol color, no permeten que els colors vius s'expressin per sobre els gris de la boira fantasmagòrica.
    El teu poema sembla estar format per dues parts: una en la que només tens força per dir mots a batzegades, com si el dolor fos massa gran per permetre articular una frase sencera. Després però, quan la calma ha tornat al mar, el teu poema s'expressa amb més força, deixant-se anar, dibuixant de nou onades contínues de paraules.
    M'ha agradat!!. M'alegro haver-te conegut a la presentació i sobretot haver pogut llegir el que escrius.

    Una abraçada!!
    Leela

  • El fantasma de l'ombra i la llum solar[Ofensiu]
    Unaquimera | 24-03-2007 | Valoració: 10

    Un mal son nocturn que persegueix la ment i omple els dies que no li pertanyen
    "Com udol de llop
    Corb a l'aguait
    Carronyer."
    fins que el sol guanya la batalla a les tenebres, oferint una font de recàrrega d'energia al cos gairebé extenuat per la desesperació continuada, pel dolor de saber-se condemnat a rebre la mateixa visita no desitjada de la por, de la malaltia incurable amb medecines convencionals ni amb els remeis habituals.

    Has recreat molt encertadament les sensacions d'impotència i d'angoixa davant un malson, d'una situació esgotadora que merma l'alegria, la salut, l'esperança... que omple d'ombres una vida.
    I el procés de la remuntada!

    Ha estat un plaer llegir-te, i encara ho va ser més poder conèixer-te l'altre vespre i intercanviar unes paraules cara a cara, entre abraçades.
    Llàstima que pel temps i les circumstàncies no van poder ser més, em vaig quedar amb ganes...

    Avui t'envio una aferrada virtual però igualment afectuosa,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275361 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com