Urtugrafia

Un relat de: Bartomeu Carles

Hel meu abi deya ke, per hun éçer umà, ès mol himpurtan aprendre ha heskriure vé. "¿Pensas kem deh menystení qelcom kens diferensïa dhe menera tant klara dals enymals?", hem rrepetia, mentre jò mel miraba am kare d'açentimen però am hulls ke s'antestaban ah mustrar-se hinkréduls.

Ih jó, ke enkare hera maça jobe per antendra assumtes tant prehuats com aket, li respunia: "Però, abi, ¿perkè ès tant difísil aprendra a escrihure vé? ¿Per kè és tant cumplikada l'urtugrafia?".

L'abi, llabors, am passiènsia infinhita, m'assenialaba kom en sson d'impurtans, les formess, i kom, amp l'acseptassió cul.lectiba del seu hús, arrivem a prendre kunsciència ke som héssers sussials. "Akesta és huna beritat hindiskutivle, una kunkesta sensa rretorn", revlaba.

Abui u escrik per recurdar-bus-u. Hara me fet grand i hu cunstatu jó mateig: l'urtugrafia nò éhs fàssil, prò el seuh dumini hès absolutament imprescindible.

Comentaris

  • donablanca | 31-03-2005 | Valoració: 10

    d'acord, la ortografia i la grmatica són imprescindibles.
    ens has fet reflexionar.

  • Kuyons![Ofensiu]
    Thalassa | 15-02-2005

    pro kòm setà pasad p'el kap ascríura axò?

    I que cony de difícil és escriure així!!! Moltíssimes felicitats, és fantàstic!

    Crec que el difondré, en sé d'uns quants que el necessiten...

    Thalassa

  • IMPRESCINDIBLE[Ofensiu]
    Miracle | 29-11-2004 | Valoració: 9

    Imprescindible acabar de llegir el relat per poder felicitar-te després. Per tres motius: el contingut del relat, el gag de la paraula final i també, per què no dir-ho, per l'habilitat en el mal escriure. Escriure malament encara és més difícil que fer-ho bé.

    Felicitats també pel teu èxit a Manresa. En Dodi em passarà el teu llibret. M'ho ha promès.

  • interessant[Ofensiu]
    Mon Pons | 14-10-2004

    ...aquesta urtugrafia. M'ha agradat i divertit. Salutacions des de Figueres!

  • uOuOuOOO!!![Ofensiu]
    AnNna | 10-10-2004 | Valoració: 10

    Que currat, noi!!!
    ha costat de llegir, eeeh!!! Jejeje!!! I és que hi ha faltes que fan mal!!! Tot i que estic acostumada a parlar escurçant paraules al mòbil o al messenger...
    Vinga, que m'ha agradat!!!
    petons,
    AnNna.
    A vere si llegeixes alguna cosa meva i m'ho comentes!!!!
    Byeee!

  • Ma's fet recurdà...[Ofensiu]
    Anònim | 23-09-2004 | Valoració: 9

    Ei! molt graciós aquest relat!

    M'has fe recordar un altre text que també estava escrit amb faltes d'aquest estil... Era la garantia d'un mòbil. La principal diferència entre aquell text i el teu és que aquell... era una garantia de veritat!!!
    Increible!

  • Grasies perr la bostra venvinguda![Ofensiu]
    Bartomeu Carles | 23-09-2004

    Multisimes grasies per la bostra venvinguda.

    Akest fouh unh ralat penssat quant feya hun curss deh katalá, hal beure less difikultats ke teniem kuan hens enfruntabem ha serta nurmatiba. Ès huna vroma lingüistika.

    Klar ke hara hels mòvils noh su prènen tán ha vroma. Hespero que çapiguem diferensiar ve cadaskun delç rejistres.

    Mólt egrait péls bostres cumentaris!


  • La urtugrafia, ¡kina una![Ofensiu]
    Queca | 22-09-2004 | Valoració: 9

    e conejut moltas cosas oribles, péro una de mol, mol orible es la urtugrafía. no e antes mai pk serbeis, si total els escrits es llejeisen ijualmant. tot i k costan mès, com al teu, pèro k son mol bons i dibertits.
    Venbinjut a la güep!!

  • Bnevinugt[Ofensiu]

    Calres, bnevinugt a ratels en calatà.
    A vuere si avait pedom fer una traboda ratelarie a Giorna i ens coneeixm.
    Jo tmabé trabello a la cuitat del Punt (aixó de la ciutat dels Sitios ja es va acabar).



  • L'urtugrafia del mòbil[Ofensiu]
    jorddi | 21-09-2004 | Valoració: 9

    Tot i ser un relat, per desgracia es molt semblant a l'urtugrafia dels mòbils.

Valoració mitja: 9.33

l´Autor

Bartomeu Carles

23 Relats

76 Comentaris

47166 Lectures

Valoració de l'autor: 9.50

Biografia:
Salutacions des de Girona, ciutat on vaig néixer un llunyà desembre de 1967 i on des de fa ja una colla d'anys torno a residir-hi després d'haver fet un petit tomb (Cambrils, Manresa, Logroño, Barcelona).

Malgrat que he picotejat en molts terrossos (la música, el magisteri, la psicologia) vaig aconseguir finalment una autèntica proesa (encara no me'n ser avenir): llicenciar-me en filosofia i lletres, secció d'història de l'art.

Ara, en aquestes terres, em guanyo la vida com a funcionari (intento ser dels que realment funcionen; no dels que es converteixen, per si mateixos, en una funció lamentable). Amb dedicació parcial, trec també el cap pel món de la docència.

Intento assaborir els petits plaers que la vida m'ofereix: una bona conversa, un paisatge colpidor, un xic de música, un àpat ben cuinat i degustat en bona companyia. És a dir, intento sentir-me part d'un món que viu i respira, ple de sons i sabors i en el qual l'amistat esdevé l'autèntica senyera que dóna sentit a tot el que sóc i el que puc arribar a ser.

Sense cap mena de dubte, el meu autèntic delit ha esdevingut la lectura i l'escriptura. Un bon dia vaig conèixer aquest web. I aquí em teniu, disposat a compartir personalitat i producció. Els vostres comentaris sempre seran benvinguts. Jo us faré arribar els meus. I, així, entre tots farem un xic més de camí.

A reveure!