Una xerrada a quatre bandes

Un relat de: Joan G. Pons

Trobar-se és tota una experiència on es barregen llibertat, sorpresa i espontaneïtat.

Trobar-se sense convocatòria oficial és acceptar i participar en el joc de viure i conviure.

Quatre personatges es van trobar. Sense voler i tampoc sense rebuig.

Aquests Personatges, un pel cansats, van seure i encetar la xerrada.

Ep ¡! Abans els presento: JO; TU; MÉS i MENYS.

Encara no s'havia trencat el silenci i…

-No marxis. Almenys escolta. Li va dir TU a JO.
-No tinc res a escoltar per part vostre. (JO)
-Ja tanques portes (TU)
-Escoltar és tancar portes ? (JO)
-Jo crec que sí. La decisió de marxar prent-la després d'escoltar (TU)
-A tu encara puc escoltar-te, però als altres no els suporto (JO)
-Per què ? (MÉS)
-Començareu com sempre….. aquest és més que tu… aquell és menys que jo….(JO)
-Som una apreciació i res més (MENYS)
-Discrepo. Moltes vegades és una qualificació valorativa molt incident. (JO)
-I no pot ser també estimulant, en clau positiva ? (TU)
-Opino que aporta (MÉS)
-Fals. Quan a una persona pel que fa o pel que és li diuen: Tu ets més que l'altre. L'altre sent que és menys. Es crea un factor comparatiu gens motivador. (JO)
-I també és informació. Són senyals pel teu creixement, millorament, com persona. El més i el menys són com unes referències per una reflexió positiva. (MENYS)
-Quan sents que tu ets o tens MÉS, no és per pujar en un pedestal, sinò una constatació d'una riquesa que invita a compartir. (MÉS)
-I el que és referent com menys, també és una aportació a què li cal treballar per anar cobrint certes mancances. (TU)
-Cada persona és i punt (JO)
-Afegeixo és i punt i seguit. És i pot crèixer més I la nostra connexió social facilita possibilitats, oportunitats. (MÉS)
-Opino que tots som MÉS i MENYS, segons els esdeveniments i reaccions. (TU)
-Barreja ? (JO)
-Complementació (TU)
-Informació (MËS i MENYS)

Tornar el silenci. Tots quatre seguir caminant pel Parc de la Vida.

Comentaris

  • M'agrada..[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 08-10-2008 | Valoració: 10

    JO dic... que està molt bé, TU escrius molt bé, MÉS o MENYS ens entenem en comunicació.
    Som JO,TU, MÉS O MENYS (relataires). Gràcies.

    Records!
    Marc.

  • TU, JO, MES i MENYS![Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 07-10-2008 | Valoració: 9

    Tots son utils, tots tenen raò, tots saben el que diuen i tots saben parlar, també has fet que aquesta xerrada a quatre bandes faci d'aquesta lectura un passeig agradable per a mi.