Una segona oportunitat (Culpa)

Un relat de: BOLZANO

Tenia les mans plenes de sang, encara calentes, quant va entrar al lavabo. Es va mirar al mirall i va poder veure la culpa reflectida a la seva cara. Després va tancar els ulls i va sospirar profundament. Al tornar-los a obrir segons després, la seva expressió havia canviat. Ara podia veure un somriure dibuixat.

Va obrir l'aixeta de l'aigua i va posar les mans sota el raig; la pica es va tenyir d'un intens vermell. Quant va acabar amb la part superficial, es va entretenir a rentar-se les ungles. Un cop netes, va formar una cassoleta amb elles, i mentre s'omplien, va alçar la vista per mirar-se novament al mirall. No l'havia abandonat. La culpa continuava allà. Va intentar somriure, però aquest cop el va haver de força. Va abaixar el cap, mentre pensava que no li havien deixat una altra solució. Es va esquitxar repetides vegades la cara amb una inusitada força, sense contemplacions, emetent un plor casi inaudible com sorgit d'una cova soterrània.

Sentia la fredor de l'aigua, vigoritzant i redemptora, com pensava que havia de ser tot baptisme, l'inici d'una segona oportunitat.

Comentaris

  • mariona[Ofensiu]
    ullsvermells | 03-06-2007

    una altre vegada et dic que m'agrada encara que el tros final no ho sé hi ha algu que em falla, encara que es molt original, el final.

  • I AndeVan![Ofensiu]
    victorvaliente | 21-05-2007 | Valoració: 8

    Sen un relat curt esta força be;)
    Utilitzes un llenguatje i expresions mol bones i correctes!
    M'agrada!!


    VictoR

  • Hola bon dia d'Aniol[Ofensiu]
    phanthon | 09-05-2007 | Valoració: 8

    Penso que et fa posar els pels de punta en algun tros pro al ser curt et falta informacio potser al final tb t'as flipat una mica am les paraules pro en general m'a agradat

  • Yuna | 27-11-2006 | Valoració: 8

    La sang marxa…. però la culpa queda.
    És fumut el sentiment de culpabilitat, potser dels pitjors amb els que s'ha de conviure.. Gràcies pel teu comentari i "benvingut" a relats

    Txell

  • La culpa[Ofensiu]
    Leela | 27-11-2006

    com una taca. M'ha agradat molt el teu relat. Has mostrat insistentment aquesta visió de la culpa com una taca que ha de ser rentada, en certa manera persistent fins que és esborrada per alguna cosa 'purificadora'.

    Benvingut/da!

    Leela

  • La sang...[Ofensiu]
    AVERROIS | 27-11-2006 | Valoració: 10

    ...es pot netegar, però la culpa, es queda amagada darrera qualsevol pensament i en el moment menys inoportú apareix, freda i clara, per fer recordar que encara està allí. És un bon breu. Benvingut a relats i mercès pels teus comentaris.
    Una abraçada.

Valoració mitja: 8.5

l´Autor

Foto de perfil de BOLZANO

BOLZANO

5 Relats

24 Comentaris

5368 Lectures

Valoració de l'autor: 9.00

Biografia:
Fotografia: "Manos dibujando", 1948, M. C. Escher.