Una plaga de rates

Un relat de: kechupi

Un bon dia en una petita ciutat situada al nord d'Europa va haveri una autentica desgràcia, el poble va passar de ser feliç a ser infeliç, tot per culpa de les rates de claveguera.
Per els carrers no es podia ni caminar; vist des de dalt semblaven un munt de punts grisos corrent cap aquí i cap allà sense parar. Mossegaven als gossos i es menjaven els gats.
Tot era un autèntic caos. Els botiguers es van quedar sense feina i moltes empreses van haver de tancar.
Un dia l'àlcalde es va animar a anar a ca'l barber ja que tenia una barba de dugués setmanes; però això sí amb unes bones botes.
-¡Ai! - Va queixar-se el barber.
- Ja m'has fet dos talls ala meva preciosa carona.
- Però buster senyor li m'ha fet dues osques a la meva navalla amb la seva barba que es mes dura que una pedra.
En aquell mateix moment van aparèixer dos homes per la porta.
-¡Senyor alcalde, senyor alcalde!, hem tingut unes idees molt bones per poder desfer-nos ja d'aquesta fastigosa plaga.
Doncs vinga, que no tenim tot el dia. - Va dir l'alcalde.
Aquells ciutadans havien tingut una idea genial.
- Miri, hem dissenyat una ratera amb dues molles, doblement mortíferes maten dues d'un sol cop.
-¡Oh! - Va exclamar l'alcalde.
- Encara no es tot també hem inventat un insecticida doble ment mortífer. Els ho explico: A que a vegades us trobeu un ratera sense rata i sense esquer?
Doncs si enverinem el formatge la rata quan s'el mengi morirà al cap d'una estona.
- Molt bona idea - va dir l'alcalde.
- Refoina! Deixa-ho per avui, tornaré demà a veure si estàs més concentrat. -Va respondre l'alcalde tot resignat
- I quins son els preus d'aquests productes?
- Tots dos valen el doble que el normal.
- No és una mica car?
- Si, però si en venem molts hi hauria una petita comissió per a vos.
A l'alcalde li va semblar bé hi ho van posar en practica. Al cap d'uns mesos no hi quedava cap rata per els carrers.
I a partir d'aquell dia tothom va recuperar la felicitat i va ser feliç.
FÍ.

Comentaris

  • RATES[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 21-04-2007 | Valoració: 8

    JO N'HE TINGUT UNA PLAGA EN UN COBERT QUE HI ENDREÇO LA ROBA DE FORA TEMPORADA I CONSERVES. EREN RATOLINS, EN VUIT DIES N'HE ENGANXAT 15, ARA JA NO NI HA CAP, HO HE FET AMB RATERES PERQUE EL MEU VERI FA QUE LA RATA MORI I ES DESCOMPONGUI AMB MOLTA PUDOR. QUAN VAIG NOTAR QUE NO NI HAVIEN VAIG SER MES FELIÇ, PERQUE HEM FEIA ENGUNIA DE REMENAR PER ALLA DINTRE.

  • Molt divertit...[Ofensiu]
    aaa | 20-04-2007

    ...tot i que hi ha unes quantes faltes, i falten unes quantes comes.

    Però es nota que disfrutes escrivint. I jo disfruto llegint.

    Millores molt a cada nou relat que escrius, per tant, no paris d'escriure!!

    Endavant!!

l´Autor

kechupi

4 Relats

8 Comentaris

3829 Lectures

Valoració de l'autor: 8.75