Una picabaralla...

Un relat de: Joan G. Pons
El meu amic Follet em va explicar, fa una estona, un intent frustrat.

Ell, molt atrevit, va convocar, a la Senyora Realitat i a la Senyora Imaginació i no va anar massa bé. Cap de les dues es van presentar a la trobada per xerrar.

I això, que ell a la citació, va penjar una frase provocativa:

" La catàstrofe que tant et preocupa, sovint resulta ser menys horrible que la realitat, del que va ser en la teva imaginació."
Wayne W. Dyer

Però res de res.

- Tranquil amic Follet. Xerrem tu i jo sobre aquestes Senyores...
- Vols xerrar ?
- Són uns personatges amb un cert magnetisme.
- D’acord, bon amic Joan. Com les definiries ?
- Vaja ja em fas rumiar !!! Recordo que vaig llegir uns conceptes sobre Realitat: Tot allò que existeix. Imaginació allò que sembla altra cosa del que és.
- Bona diferenciació.
- I... ?
- Sembla que la línia és clara, però a la practica els éssers humans fan barreges i a vegades positives.
- Vols dir que ens movem per la imaginació ?
- No ben bé. Però i ara et dic una frase agosarada, que cal treballar, la imaginació aporta una dimensió creativa i estimulant a la realitat que hom viu i sent.
- Deixa’m reflexionar. La frase m’agrada.
- Gairebé tots els conceptes sobre el som (vosaltres com persones) es complementen i enriqueixen.
- Correcte. Tenim una tendència massa racional a fer compartiments estancs.
- Sí.
- Llàstima que no hagin vingut a la teva invitació les dues Senyores.
- Sí, però tu i jo també hem xerrat força sobre el tema i ho resumeixo en la complementarietat, no substitució, de la realitat i la imaginació.
- D’acord. Gràcies, bon amic Follet.
- Fins la propera, bon amic Joan.





Comentaris

  • Reflexions molt encertades[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 27-01-2013 | Valoració: 10

    Un relat molt ben exposat i que val la pena llegir-se’l dues vegades.
    Fas una reflexió molt encertada sobre aquestes dos “senyores” que si anéssim aprofundint, donen molt... de tema per parlar.
    Moltes gràcies pel teu comentari Joan. Certament va ser una experiència molt colpidora i que no crec que la oblidi.
    Que trist tenir de viure de la misèria i amb un horitzó tan negre al davant, com el d’aquest noi.
    Una abraçada.

    Gemma

  • Wayne Dyer[Ofensiu]
    Annalls | 27-01-2013

    Vaig descubrir l'autor ara farà trenta anys. quan era el"guru " de l'època. Cada deu anys en surt un. M'agrada que sigui psiquiatre tot i així ... Però esta molt bé, encara pel Nadal en vaig regalar un dels seus últims llibres.On parla clarament de la quarta dimensió , aquesta que em porta de cap a mi.Tot i que sempre ho ha fet.
    L'imaginació es una força mooolt potent i circula amb dues direccions,així que cal aprendre a ferla servir.
    Bones reflexions
    Anna

  • gràces joan[Ofensiu]
    joandemataro | 25-01-2013 | Valoració: 10

    m'ha encantat la frase i la teva versió-reflexió

    " La catàstrofe que tant et preocupa, sovint resulta ser menys horrible que la realitat, del que va ser en la teva imaginació."
    Wayne W. Dyer
    molt bo !!

    fins la propera joan !!
    i gràcies pel teu comentari al meu últim poema. :-)