una persona normal?

Un relat de: Capdelin

No, no m´agrada el Nadal!
però... no puc dir-ho, he de guardar el secret:
em mirarien amb cara de pena
i es pensarien que no sóc una persona normal.

Em trobo estranya seure a la taula
amb persones que no veig en tot l´any!
però, no puc dir-ho, em matarien
i es pensarien que no sóc una persona normal.

Em desagrada haver-me d´empassar
menjars imposats per la tradició
i veure com a la tieta de res li ha servit la liposucció...
però, no puc dir res, s´ofendrien
i es pensarien que no sóc una persona normal.

Em molesta que em facin aquelles preguntes tontetes:
- què t´han regalat per Nadal?
- què t´han portat els Reis?
I haver de contestar: --------
- què dius?
- ---------
- nena, parla més clar!
- un parell de calcetes, cony!
No, no puc contestar-ho, s´escandalitzarien
i es pensarien que no sóc una persona normal...

No m´agrada posar-me vestits especials
per a dies assenyalats,
ni haver d´aguantar cançonetes de fa mil anys...
però no puc dir-ho,
m´assenyalarien amb el dit
i es pensarien que no sóc una persona normal...

Però...
quan vegi que es perden a l´horitzó,
els culs dels camells dels Reis Mags...
surtiré de casa,
llençaré el parell de calcetes al mig del carrer,
correré descalça per la platja,
deixaré volar els meus cabells negres
embogits per un aire alliberador,
quedaré nua davant del mar
menjaré el que em doni la gana,
vestiré de forma informal,
cantaré les meves cançons,
aquelles que em fan suar la força que porto dins...
i cridaré com una boja:
SÓC UNA PERSONA NORMAL!!!!!

Comentaris

  • normal..[Ofensiu]
    silvia_peratallada | 22-12-2004

    bé, jo faig com Libre, i també llegeixo els comentaris abans d'escriure el meu...
    llegint el poema, i llegint altres poemes de RC, crec que sóc, i som persones normals...si allò que creiem, ho apliquem a la vida quotidiana, amb una mica de coherència...deu ser normal, no?bé, com diu el comentari anterior...podries fer un altre poema...
    és clar, que també deu ser normal haver d'aguantar els dinars, els regalets i les preguntetes de nadal, i no només això sinó continuar amb el joc, mentre penses per dins que ho enjegaries tot a la merda, i que la platja t'està esperant...envejant el vent, que no ha de quedar bé amb ningú...
    també és normal seguir el joc...fer feliç a la teva gent, aquella que veus una vegada a l'any, si amb un somriure i un resum vital els fa feliços...
    però t'has imaginat alguna vegada que tota la gent que dina amb tu a la taula, estigui seguint el mateix joc??? que ningú creiés en aquestes collonades?
    un petó
    salut

  • T'has fixat...[Ofensiu]
    Llibre | 21-12-2004

    Capdelín, en els comentaris que t'han fet?

    Veuràs: jo he llegit el teu poema i m'he disposat a fer-te un comentari, però com sempre, primer m'he llegit els comentaris que ja hi havia penjats. Potser sigui un costum lleig que tinc, perquè potser -i la veritat és que no ho sé- modifica el que jo et vulgui dir. Però... és el costum que tinc i ja està.

    Doncs com et deia, he baixat al final de tot de la pàgina per llegir els comentaris en ordre. I m'ha sorprés la varietat d'opinions sobre el concepte de "normalitat". Penso que a partir del que t'han dit en podries fer una tesina. O un altre poema sobre "què és la normalitat?"

    Per si optes per dur a terme, tant una cosa com l'altra, et deixo el meu parer.

    1.- Lamento comunicar-te que, pel que fa a la teva actitud davant el Nadal, ets normal (o si més no, ets tan normal com jo).
    2.- Com insinua ROSASP, la normalitat és un terme abstracte. Per tant: què és la normalitat?
    3.- M'agrada la idea de córrer en pilotes per la platja.
    4.- No cal que t'esperis a veure el cul dels camells allunyar-se. Ara és el moment: aprofita que tothom està comprant!

    Salut!

    LLIBRE

  • Què vol dir ser normal?[Ofensiu]
    ROSASP | 21-12-2004

    És un adjectiu molt abstracte, no creus?
    La celebració del Nadal encara té molt tópics difícils de trencar, però cadascú hauria de passar els seus moments de la manera que més li agradi, i ningú té cap dret a dir-li per això si és o no normal.
    Fem moltes coses per costum, perquè les hem heredat, per por a no trencar les tradicions, però en nosaltres està l'oportunitat de trencar amb el que no ens agrada...

    Una abraçada i fins aviat!

  • Jo tampoc sóc normal[Ofensiu]
    Lavínia | 21-12-2004

    A mi tampoc m'agrada el Nadal, però per coses diferents i aniria amb tu a passejar i córrer per la platja, cosa que ben sovint faig, però a partir d'abril!!

  • I tant si ets normal![Ofensiu]
    brideshead | 21-12-2004 | Valoració: 9

    Si vols, jo t'acompanyaré en aquest passeig alliberador i juntes cridarem: SOM NORMALS!
    Molt bé, Capdelín, has vomitat tot el que no t'agrada del Nadal. Un petonet i moltes gràcies per les paraules que em regales.

  • Normal?[Ofensiu]
    OhCapità | 21-12-2004 | Valoració: 9

    Vaja, no ho sé si ho ets, no et conec però, escrius molt bé.
    Això sí, si no ets normal, no canvïs, m'agrada el que escrius, el què comentes i ....
    Per cert, d'on has tret que sóc OhRei? Em conformo en ser un petit navegant.
    Un petó.

Valoració mitja: 9

l´Autor

Foto de perfil de Capdelin

Capdelin

987 Relats

4380 Comentaris

1301618 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Si aconseguim
entendre'ns sense estar
del tot d'acord,

si aconseguim
que el temps només sigui
un escenògraf a sou,

si aconseguim
una paraula sense llençar-nos-la
a la cara, enamorar-nos
sense sorpreses ni flors,
estimar-nos lluny del llit,

si aconseguim
que els records siguin
un ahir suplent,
que pesem més despullats
que vestits,
que inventem la vida
cada matí,

després,
ens serà molt fàcil
ressuscitar els morts
i moure les muntanyes.

. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

( POEMA " preparant el miracle ",
d'en Capdelin )