Una família com qualsevol altra.

Un relat de: Joan Colom
En el relat "Els diners seran sempre nostres!" celebrava un dels gags del "Polònia" de TV3 del passat 12 d'octubre. No puc fer el mateix amb la seqüència del dinar de la família reial espanyola del programa de l'u de febrer, en què es parodiava el vídeo difós per TVE pocs dies abans, àmpliament retransmès per tota la resta de canals televisius, juntament amb altres reportatges gràfics similars destinats a edulcorar i apropar als seus súbdits la figura de Felip de Borbó i Grècia, amb motiu del seu cinquantè aniversari.

Comprenc que el reportatge oficial era una menja llaminera que es prestava a tota mena de distorsions, contrapunts i afegitons còmics, i que resultava difícil sacrificar-ne una part per no diluir la unitat de l'escena. En la planificació es notava cert desgavell, probable fruit de la precipitació en la tria de l'abundant material que devia d'haver brollat de la inventiva dels guionistes, perceptible sobretot en la irrupció de l'emèrit Joan Carles de Borbó i Borbó-Dues Sicílies. Però crec que, si la intenció era desmuntar la càrrega propagandística del vídeo ridiculitzant-ne els continguts, hi havia una alternativa molt més corrosiva: obrir un parèntesi en el treball actoral i emetre un cop més el reportatge original, ja prou ridícul en si mateix.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer