Una Capsa per jugar... seriosament.

Un relat de: Joan G. Pons

Al capvespre, l'horari és decisió personal, quan ens retirem a descansar, a dormir, a clapar, sempre hi ha un recull de "coses fetes" i "coses per fer" i "coses deixades de fer".

La nit, el descans, és un relatiu punt final al dia. Relatiu doncs és àrea de la meva responsabilitat, la continuïtat o realització de "les coses pendents".

Les "coses pendents" és un tema que cal alleugerar de pes. Ull doncs pot ser un motxilla pesant, limitadora i "lladre del sentit de l'humor que ha d'animar la nostra quotidianitat".

Comparteixo un senzill joc que practico, i he recomanat, al començar el dia.

A prop del llit, tauleta o similar, tinc una capsa de fusta. Les dimensions al vostre gust. També la fusta.

Després de vestir-me, obro la capsa. Sempre és buida. I la seva buidor em recorda que el dia que comença i que protagonitzo és buit i puc omplir-lo com pugui, com decideixi, com em deixin, cercant alternatives.

La capsa buida m'estimula a SER JO i a jugar seriosament amb la quotidianitat, amb les rutines, amb els temes pendents, amb les sorpreses. És un viure amb atenció, la meva atenció.

Comentaris

  • caixa buida[Ofensiu]
    ESTEL | 13-02-2009 | Valoració: 10

    però per omplir-la a diari. M´agradat quan dius que "ull amb la motxilla de coses pendents, perquè pot ser lladre nostre del sentit de l´humor". Tens raó, la vida és per viurala sent conscient, gaudint. Tenim moltes traves, però, em de ser forts. I sí ansies quelcom, docns si pots fer, fesho.

    ai, la vida!!! Si de petits ens ensenyessin tantes i tantes coses.

    una forta abraçada

  • el moment màgic de cada dia[Ofensiu]
    Avet_blau | 10-02-2009 | Valoració: 10

    Aquesta capsa , o agenda,
    que cada matí es buida,
    l' omplim de una collita desconeguda cada dia;
    i amb la cuina del nostre treballar,
    li podem donar bon gust o fer mal de panxa;
    la manera com enfoquem les coses,
    determina un resultat o altre.

    Al final del dia , repasso mentalment
    la gran quantitat de coses, gent i llocs,
    que he viscut i en selecciono un,
    que m' acompanya fins a trobar la son,
    aquest es el moment màgic de cada dia,
    i per mes dolent que sigui el dia,
    el trobem .


  • Hi ha dies[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 10-02-2009 | Valoració: 10

    que, per molt que ens esforcem, tenim la impressió de que hem malgastat les hores que hem viscut, però l'endemà omplim la capsa sense esforç.
    Com tots els teus, un relat profund. Gràcies.
    Nonna_Carme

  • bona la capsa[Ofensiu]
    4punts | 10-02-2009

    cada dia és una festa o una desfeta.Cada oportunitat un intent de brillantor.
    i per molt de temps
    fins ara

  • Molt bona recepta[Ofensiu]
    Maria Clara Prat Roig | 09-02-2009 | Valoració: 10

    M'ha agradat aquesta idea de la capsa, de fet tens molta raó de quan parles de la motxilla de les coses que deixes per fer, jo cada setmana faig una llista i arrossego setmana darrera setmana moltes coses que haig de fer i que no acabo fent, o les faig al cap de molt temps.
    Faré cas del consell, perquè a més transmet una idea optimista i de renaixença que m'agrada.
    Gràcies pel comentari al meu conte, de fet és una reflexió sobre com sovint ens excusem en els altres perquè no fem una sèrie de coses i la realitat és que el problema recau en nosaltres mateixos.

    Una abraçada

  • Tu també...[Ofensiu]
    nuriagau | 04-02-2009

    Tu també valores les capses buides?

    Una molt bona idea, la que ens proposes en aquest relat!

    Núria Gausachs i Cucala

  • Xantalam | 04-02-2009

    És molt bonica la idea de la capsa buida que cada dia s'ha d'omplir, i l'omplirem del que nosaltres decidim. Això ens hauria de fer més conscients que la nostra vida depèn essencialment de nosaltres, i ens sentirem com ens volem sentir. També lliga amb el tema de la imaginació que has deixat al fòrum. La nostra vida també ens l'hem de re-imaginar cada dia, el passat, el present i el futur, per viure més intensament.

    Un plaer llegir-te, Joan,

    Xantalam

  • Un joc seriós i coherent[Ofensiu]
    Unaquimera | 04-02-2009 | Valoració: 10

    Veig que des del primer escrit que vas enviar resulta evident la teva intenció "d'oferir" als altres, de compartir generosament les teves vivències, la teva actitud positiva, la teva activitat engrescadora, amb els lectors.

    Les teves enjogassades propostes parteixen sempre de la teva experiència, així com les teves respectuoses recomanacions sempre són fetes amb una bona intenció in qüestionable i porten imprès el teu segell personal en la forma.

    Des d'aquest primer relat, la teva trajectòria resulta coherent tant pel contingut com per l'estil.

    T'envio una abraçada sense capsa ni bossa,
    Unaquimera

Valoració mitja: 10