UN RAM PER A LA LAIA

Un relat de: lligabosc
UN RAM PER A LA LAIA


Fa molts anys en un poble molt petit, anomenat Ridaura, hi vivia una nena que es deia Laia amb la seva família que era molt pobra. Vivia amb la mare i un germanet una mica més gran que ella, en Carles, i no tenien diners ni per menjar. El pare havia mort quan ella era molt petita i la mare havia de recollir fruits del bosc i rentar roba d’altra gent al riu per guanyar uns pocs diners. Feia de bugadera i tenia les mans destrossades de tant fregar roba.

Va arribar el dia de Sant Jordi i la Laia va veure que molts nens i nenes compraven roses vermelles per regalar-les a la seva mare, però ella no tenia diners per poder comprar-ne cap; estava molt trista.

A prop de casa seva hi havia un jardí amb roses molt boniques de diferents colors i s’hi va acostar per demanar al propietari si li volia donar una rosa vermella.

- Si us plau, que em podria donar una rosa del seu jardí per a la meva mare?
-No, perquè aquí fan molt bonic i com que són meves no les dono a ningú- va contestar-li malhumorat el veí.

La nena es va quedar molt sorpresa i se’n va anar plorant.

Aquesta conversa l’havia escoltat, des del cel, una estrelleta molt bona i es va enfadar moltíssim amb aquell home tan egoista.Va anar a parlar amb els seus amiguets, els núvols, i els va demanar que el castiguessin. A partir d’aquell dia, quan plovia, els núvols s’apartaven del seu jardí i no regaven les plantes. De mica en mica les flors s’anaven assecant, quedaven marcides, sense color ni olor.

L’home estava molt preocupat i va preguntar als núvols:

- Per què no voleu regar les meves plantes?
- Perquè sabem que no et vas portar bé amb la Laia. Ella volia una flor perquè estima molt la seva mare i tu no vas ser generós amb ella.

Llavors l’home va comprendre que s’havia portat molt malament i es va penedir del que havia fet. L’estrelleta i els núvols el van perdonar i les roses van tornar a tenir bells i suaus perfums. Aleshores, va collir un ram molt gran de roses vermelles i l’hi va donar a la Laia, perquè pogués regalar-lo a la seva mare.

La Laia es va posar molt contenta i també el va perdonar. Va demanar a l’estrelleta que els núvols sempre més deixessin caure gotetes de pluja en el seu jardí, i a partir d’aquell dia, l’home i la Laia van ser molt amics.

Comentaris

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Enhorabona!

    Aquest conte, presentat al “Concurs ARC de Contes Infantils 2012. Les estrelles”, ha estat seleccionat per formar part del recull que l'Associació de Relataires en Català publicarà (edició prevista per a finals d’aquest any).

    En breu ens posarem en contacte amb tu via correu electrònic (amb els tutors associats a l’ARC).

    Gràcies per la teva col•laboració,

    Junta de l'ARC (Comissió Concursos)

  • Generós[Ofensiu]
    Naiade | 22-04-2012 | Valoració: 10

    Un conte molt bonic, que ensenya a ser generós i la satisfacció que dona, encara que en aquest cas l’estrella fa que li mostrin al home el seu error, l’important és que apren la lliçó i fa feliç a la nena, a la mare i guanya una amiga´. M’ha agradat molt.
    Un peto

  • Roses vermelles per Sant Jordi...[Ofensiu]
    dofiBlau | 04-04-2012 | Valoració: 10

    Has escrit un conte molt bonic, Ainhoa; m'ha agradat molt que l'estrelleta ajudés la Laia. Quan el dia de Sant Jordi el llegeixis a classe tots els nens estaran molt contents.

    Un petó,

    Arnau

  • Hola, Ainhoa,[Ofensiu]
    petita sirena | 03-04-2012 | Valoració: 10

    El teu conte m'ha agradat molt. Primer m'he posat trista perquè la Laia no podia comprar cap rosa per a la seva mare, però quan he llegit que el seu veí comprenia que no s'havia portat bé i li regalava un ram de roses
    m'he posat molt contenta.
    Un petonet,
    Mireia

  • FUTUR[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 02-04-2012 | Valoració: 10

    Si amb vuit anys, ets capaç d'escriure bé una història tan bonica, quina fantàstica escriptora seràs en el futur!
    Jo crec que tothom té un do, si el teu és la paraula, endavant, no el desaprofitis!
    Una abraçada, noieta!

  • Vull felicitar-te...[Ofensiu]
    Montserrat Cuadros Puig | 27-03-2012 | Valoració: 10

    perquè m'ha agradat molt el teu conte que has escrit i també afegeixo que seràs una molt bona escriptora!.
    Enhorabona Ainhoa.

  • Ainhoa, escrius molt bé!![Ofensiu]
    allan lee | 27-03-2012 | Valoració: 10

    M'ha agradat molt però molt molt aquest conte tan bonic. I sobretot, que al final aquell home canvia i es torna amable i ell i la Laia es fan amics. Caram, seràs una gran escriptora! Molts petons, guapa!

    a

  • El teu conte[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 27-03-2012 | Valoració: 10

    m'ha deixat tan contenta com si el ram de flors l'hagués rebut jo.
    És delicat , tendre i està molt ben escrit.
    ET FELICITO !
    Un petonet i sobretot no deixis d'escriure que ho fas moooolt bé.

  • Un conte deliciós, Ainhoa,[Ofensiu]
    brins | 27-03-2012

    Tan delicat i sensible com tu. Estic segura que quan el llegeixis al col·legi agradarà molt als teus companys. Enhorabona, bonica, continua escrivint!

    Un petó molt fort de la teva iaiona!!!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de lligabosc

lligabosc

5 Relats

32 Comentaris

5930 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
Em dic Ainhoa i tinc tretze anys.

M'agrada molt dibuixar i escriure, i també m'ho passo molt bé nedant, i jugant al bàsquet.

Estimo la natura i m'encanten tots els animalets. La gosseta negra que veieu a la fotografia es diu "Lluna". És petitona i de raça Snauser, molt llesta i obedient. Tinc un altre Snauser de color blanc que és més entremaliat que la Lluna, però molt simpàtic, i també tinc un gatet que el meu pare va trobar abandonat, tortugues, un conillet porquí, ocellets, peixos...

Gràcies per llegir els meus contes !