UN PRIVILEGI

Un relat de: Guiomar
Aquella nit va ploure amb una força mai vista sobre els carrers sense asfalt del barri. Va caure tanta aigua i en tan poc temps que barris sencers construïts en les rieres van quedar completament arrasats. Habitatges sense fonaments que utilitzaven materials poc sòlids, a vegades amb sorra de la mateixa riera.
El paisatge era desolador, la riuada havia destruït moltes fàbriques. Des del pont de la carretera el panorama era increïble. Alguns vells molins, edificats en una terrassa elevada havien resistit, però les fàbriques més modernes, més a prop
Ell no treballava a les fàbriques, era ferroviari i cada setmana canviava el torn. Aquella vida era una disbauxa, una setmana de nit, una de dia i una de tarda. I que bé que anàvem aquests torns, podia fer una segona jornada per millorar la situació familiar.
Malgrat que la foscor i aquell diluvi va agafar la seva bicicleta per arribar al centre de la ciutat, on el tren el portaria a l'estació sota terra on treballava. Es va acomiadar com sempre, un "hasta mañana" com el que deia la nit de Nadal o de Cap d'Any si havia de marxar. Cap queixa, orgullós de la seva feina.
El fang no el va deixar seguir endavant, aquella bicicleta era senzilla, les seves cames, encara fortes, no donaven l'abast. Els pantalons recollits sobre els camals amb unes agulles d'estendre roba, que sempre li feia tanta gràcia a la seva filla. Va pensar en ella i en la resta de la família que havia deixat a casa. Segur que patirien pensant en el pare. Eren petits i potser dormien totalment aliens a la tragèdia que es va viure als carrers i a les cases dels veïns.
De cop, la porta s'obre i apareix com un fantasma xop i agafant amb força la bicicleta plena de fang. Aquell maleït fang li va impedir arribar a la feina però el va tornar sa i estalvi. Eren uns temps durs i disposar d'una feina i d'una bicicleta per arribar-hi era un privilegi. Ell sempre ho deia, un privilegi la seva feina i la seva bicicleta

Comentaris

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 25-01-2017 | Valoració: 10

    Molt bonic

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 24-01-2017

    Moltes gràcies pels comentaris. Estic contenta que us agradi.
    Els finalistes es publiquen en aquesta pàgina. I crec recordar que si ets un d'ells t'envien un correu!

  • Que gran![Ofensiu]
    Ibeth | 24-01-2017

    Saber valorar el poc que es té. fins i tot en les pitjors circumstàncies. És molt bonic i fa pensar. Gracies Guiomar.

    Per cert! com es poden consultar els finalistes del concurs? Jo no he trobat la manera.

  • Quina sort...[Ofensiu]
    Olga Cervantes | 22-01-2017 | Valoració: 10

    ...tenir la oportunitat de tornar enrere! Adonar-te que dues rodes no poden travessar una riada.

    Una abraçada

    Pinya de rosa

  • Que bonic recordar un pare entranyable com aquest! Que no li espantava el mal temos ni el fang. Que diferent d'aquells que,tenint- ho tot, ho són, de fang!

  • Intimista[Ofensiu]
    Edgar | 21-01-2017

    Com sempre, una sensibilitat a flor de pell i una calidesa immensa.

  • Compartir records - Records compartits[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 21-01-2017

    L'aiguat del seixanta-dos al Vallès, també és un record que compartim Guiomar.
    De vegades va bé que un relat ens permeti recuperar trossets (més o menys amanits per tal que facin de bon llegir) de la nostra biografia.

  • Gràcies![Ofensiu]
    Guiomar | 21-01-2017

    Moltes gràcies per llegir-me. Si, els records d'infància són una font inesgotable.

  • Consciència[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 21-01-2017 | Valoració: 10

    quan les petites coses són tot un privilegi. Quan la bicicleta és el mitjà de transport més adhient i no ho sembla, per la duresa d l'entorn. I ser conscient d'aquest privilegi humanitza el protagonista. M'ha agradat molt! Una forta abraçada, guiomar.

    Aleix

  • I també un privilegi...[Ofensiu]
    Montseblanc | 21-01-2017

    ... per a nosaltres. Que ell tingués una filla com tu, que ho veia o ho gravava tot per treure-ho després i fer-ho sentir als demés. Gràcies!

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Guiomar

Guiomar

43 Relats

242 Comentaris

35108 Lectures

Valoració de l'autor: 9.92

Biografia:
Recuperar el plaer de l'escriptura m'ha salvat!