UN MÓN QUE ES MOU PELS DINERS

Un relat de: DJG



Ni pau, ni guerra, ni amor, ni coratge, ni pensaments, idealisme...res. Aquest món es mou pels diners. Els diners...la paraula que enfuda milions de cors i fa que el capitalisme s'apoderi d'aquest món. Què són els diners? No podem viure sense cinc euros, sense aquella olor que et deixen a les mans les monedes, sense la sensació de tenir la cartera plena i sentir-te el rei del món...i és que la veritat és que quan una persona realment sent que té poder és quan té diners. Els diners, doncs, són poder. També són alegria. "Els diners no ho són tot". Qui va inventar aquesta frase, no vivia al segle XIX. Què fas ara sense diners? Ets més feliç per viure sota un pont, malalalt, veient com la vida se t'escapa i no hi pots fer res? O ets més feliç, ric, en un llit dels millors hospitals, atès per a les persones més qualificades, però, observant dia rere dia el teu deteriorament i com s'apaga a poc a poc el batec del teu cor? De cap de les dues maneres ets feliç. Doncs els diners, en realitat, no ho són tot i, quan t'arriba l'hora, siguis pobre o ric, res hi poden fer. Però, els diners, sí que ajuden quan realment ho necessites: Els diners que un dia et van pagar aquelles sabates que realment volies...els diners que un cop van arribar a casa i van il·luminar l'economia que tant malament anava...els diners que van permetre que iniciessis el teu negoci i que ara tinguis treball...els diners que ajudaren a pagar aquella operació de cor tan difícil al teu germà...Oh els diners, beneïts diners... Què fariem sense ells? I què fem amb ells? només ens movem pel capitalisme. La gent és capaç de moltes coses pels diners: coses que ni tan sols ens atreviriem a pensar...Joies, cotxes cars, hipoteques que no podem pagar, plans de futur que potser mai arribaran, roba i més roba que potser només repetirem un cop... De què serveixen els diners si apaguen i cremen tots els ideals? De què serveixen els diners en un món endut per la misèria? Un món que, cada cop més, s'ensorra sota les crisis econòmiques que provoquen guerres, lluites infundades, plors, desol i mort...
Els diners....els diners...quan arriben a les teves mans i et brillen els ulls, quan et sents ric només amb un bitllet de cinc a la butxaca...quan entres en un establiment i et sembla que ets en Brad Pitt quan en realitat vas amb unes ulleres de marca: "Bayban"...els diners... un poder realment inexistent que et crea expectatives de poder que potser en realitat mai tindràs...els diners... una forma molt il·lògica de superioritat, una forma molt trista de demostrar que, algú és més que algú altre... Els diners...capaços de provocar matances, lluites, pobresa... Una cosa tan senzilla com és un full imprès amb una màquina i unes conseqüències tan grans i tan greus com les que pot arribar a provocar... Els diners: al cap i a la fi ningú entèn el seu verdader significat. Poder, riquesa? Avarícia? Felicitat? D'una sola cosa en podeu estar segurs: és més feliç un tio amb un bitllet de 50 € a la butxaca que un pobre desgraciat amb un paper a les mans que li anuncia que d'aquí quatre dies li embargaran tot els seus béns immobles.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer