Un minut de vida

Un relat de: Florenci Salesas i Pla

La nostra vida és un minut.
El podem desaprofitar o fer una pila de coses, neguitejats per si en perdem algun segon.
Potser ningú se'n adona que estem aquí.
Potser algú si que ho fa.
Potser desprès que el nostre minut s'acabi un grapat de gent resta ferida pel nostre mal o enyorant la nostra tendresa.
Potser serem oblidats per tothom.
No ho se, imagino que tots fem el que podem i que aquesta mediocritat general potser fa que ens donem una mica de consol els uns als altres.
Pobres els que són forts! la majoria pensaria.
Podria ser, però, que els forts no existissin; que ens els hem inventat o que potser jo sóc fort en això i tu ho ets en allò,
jo valent per a una altra cosa i tu per a la de més enllà,
però desprès d'uns quants minuts més, no en quedarà ningú que se'n en recordi,
perquè tot dura només un minut.
La nostra vida és només un minut.
Podem fer el mon una mica millor només amb un minut?
Estem de debò disposats a sofrir tot el que cal per a aconseguir-ho?
Val la pena o és un pecat no intentar-ho?
La nostra vida dura només un minut
i ja no em queda massa temps
per a trobar-te una resposta.

Comentaris

  • incongruencies[Ofensiu]
    aaa | 16-03-2007

    ben cert que la vida es un minut, pero aquells de nosaltres que escrivim debem ser gilipolles, per perdre temps escrivint en contes de viure la vida. O potser escrivint fem aturar el temps, o l'allarguem, com una mena de bonificacions especials per posar sobre el papel alló que ens passa pel cap.

    El cas es que sí, que tot dura un minut.

    Pero en un minut es poden fer moltes coses...

  • és ben cert...[Ofensiu]
    MarBlava | 15-03-2007 | Valoració: 10

    però se'ns oblida constantment i de vegades necessitem que algú ens ho recordi amb un poema tan ple de sentoment com el teu.
    Moltes gràcies pel teu comentari, m'ha permés arriba als teus relats.
    Una abraçada.

  • Boig Per Tu | 14-03-2007 | Valoració: 10

    Les coses importants que ens passen i que mai oblidem, certament ens passen en un sol minut. Un molt bon relat.