Un mantell estelat

Un relat de: ANEROL

Després de vagar per diversos indrets de la contrada, decidí arrelar en aquell llogaret de quatre cases contades de les quals la meitat estaven abandonades, feia anys. Aixó no l'afectà puix què s'adonà què justament era això el que neccessitava: descansar i gaudir de la soletat d'aquells paratges, a on fos que possessis el teu esguard et veies envoltat de muntanyes i més muntanyes; la vall era molt tancada i la vista es perdia en les altures del seus cims o en la llunyania de la única porta d'entrada per on s'escapava el riu, fugint de tanta tranquil·litat. I les nits d'estiu, gaudint de la lleugera frescor, caminava errant fins trobar on estirar-se i regalar-se amb un mantell estelat; les estrelles, amb el seu cant mut, el bressolaven; l'alba el descobria adormit i xop de la rossada.
Fou un estiu d'encontres amb les pròpies pors, amb la soletat, deixant de banda tota inquietud i dubte.
I arribà la tardor, i prenguè una decissió.
Tornaria a la ciutat, retomaria el treball ( al cap i a la fí necessitava els diners); arribaria a algun acord amb la seva ex repecte els fills; parlaria tot el que pugués amb ells per mirar d'entendre'ls, per a què sentissin que realment existia, i que sempre hi era. Però, sobretot, es buscaria algun tipus de dinàmica que l'ajudés a no perdre la calma i quietud que habia aconseguit en tot aquest temps.
Si més no, sempre tindria el seu mantell estelat

Comentaris

  • M'agrada veure com va començar tot...[Ofensiu]
    llamp! | 24-06-2009


    I m'he quedat amb l'expressió "puix que". Feia molt temps que no la llegia, ni la veia escrita. Sembla mentida com el jovent perd aquestes expressions tant de la terra i de la gent que la habita.

    Puix que encara em queda estona per fer altres comentaris... me'n vaig per altres viaranys.

    llamp!

  • jo tambe m'enganxo[Ofensiu]

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Gràcies al comentari....[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 16-09-2007 | Valoració: 10

    d'en Vicent Adsuara, he vingut a llegir aquest relat que em sabria greu haver-me perdut (i tants que n'hi deu haver i que no hi arribo per la maleïda manca de temps)
    Tenia raó en quan al paral.lelisme que ha trobat en el que també tu em vas comentar i que t'agraeixo moltissim. Tots dos parlen d'aquest món especial que ens hem de crear per tal de trobar la pau i la serenitat que a voltes ens cal per enfrontar-nos a la vida i saber assaborir també allò de bo que ens regala.
    M'agrada com ho has expresar i els sentiment encoratjador que se'n desprén.
    Una abraçada

  • Arbequina | 12-09-2007

    un text condensat del que hem de deduir la història. M'agraden algunes frases, m'agraden algunes reflexions... i haver de deduir la història.

    Una salutació.

    Arbequina.

  • També tu tens el "comentari fàcil "[Ofensiu]
    Antonio Mora Vergés | 05-09-2007 | Valoració: 10

    Hola,

    Jo dic on i com trobar El Pòsito.

    La teva vall tancada però està sense ubicar. O potser és només un "lloc imaginari " ?.

    Gràcies epl comentari.

    Gràcies també pels teus escrits.

  • Sota els estels[Ofensiu]
    Melcior | 10-07-2007 | Valoració: 10

    aquell raconet , on el temps no és important per el que fas , sino per el que penses.
    Endavant!

  • Bona reflexió la que fas en el teu relat[Ofensiu]
    Màndalf | 09-06-2007

    Tenim una gran sort: el mantell sempre hi és, sigui estelat, ennuvolat o ple de llum. Ens fa falta mirar-lo de quan en quan, tirar els ulls amunt per recuperar la calma.

    Si l'esperit el tenim tranquil, es resolen els problemes amb més serenitat.

    Vigila amb les faltes, passa el corrector. T'ho dic perquè a mi també se me n'escapen.
    Puig que, posessis, l'única, rosada.

    He vist que has preguntat pel repte. Ves a la pàgina inicial i mira "més informació sobre el Repte". El proper el plantejarà al fòrum en pivotatomic, guanyador del darrer. I ja en portem 243!

    Salut

  • POBRE HOME[Ofensiu]
    EULALIA MOLINS ARAGALL | 01-06-2007 | Valoració: 8

    ENCARA N0 HA TROBAT EL SEU LLOC, VOL I DOL, TE LA FAMÍLIA I AIXÒ L'OBLIGA, PERÒ ELL ES HOME DE MON I MOLT SOLITARI. JA NI HAN D'AQUESTS!

  • Asserena[Ofensiu]
    RATUIX | 31-05-2007

    Un relat que fa sentir calma. La reflexió està bé, però no sempre els pensaments s'ordenen per si sols. De vegades va bé la calma d'un cel estrellat. Tens raó.

  • Encoratjador[Ofensiu]
    Frida/Núria | 31-05-2007 | Valoració: 9

    Un relat que fa pensar, les coses materials, van i venen. El mantell estrellat sempre hi serà, encara que algun dia hi hagi núvols.
    M'ha agradat.
    Salut!

Valoració mitja: 9.5