Un cos a la sorra

Un relat de: Joan G. Pons

Tot passejant per una platja naturista, quan el Sol sembla cansat i té ganes de retirar-se i donar pas a la Lluna, he vist un cos nu estirat a la sorra.

Segurament, endevino. M'agrada endevinar amb llibertat. Porta estona estirat de boca terrossa sobre una tovallola, mig arrugada i mig envaïda per la sorra.

Escolto i sento el soroll de la mar.

M'aturo i miro. De la mirada passo a contemplar. M'atrau aquest cos nu. I m'obre la porta a la bellesa del cos, sense roba. Tal com és.

Escolto i sento el soroll de la mar convertit amb so melodiós.

La meva mirada s'acosta i observa la respiració, la vida, d'aquest cos nu.

Escolto i sento el so de la mar.

Percebeixo i m'agrada la respiració dels seus peus. I passejo la meva mirada natural i concreta per totes les parts d'aquest cos. Els malucs també veig que respiren.

Escolto i sento el so de la mar, augmentat per un canvi en la força de les ones.

Arribo a l'esquena i també el clatell. Tinc ganes d'acaronar aquest clatell relaxat. Sembla com si la mirada es transformi amb unes mans.

Escolto i sento el so de la mar amb més intensitat.

De sobte, com si la mar volgués recordar que aquell espai de sorra és seu, una ona plena d'escuma blanca mulla peus i tovallola.

El cos s'aixeca i marxa.

Tanco els ulls i escolto el final d'aquesta sintonia.

Comentaris

  • Melodia en sintonia[Ofensiu]
    Unaquimera | 31-01-2009 | Valoració: 10

    A mi m'agrada imaginar amb llibertat a partir del relat...
    He escoltat i he sentit el soroll de la mar i m'ha semblat una bella melodia.
    Les ones són notes en la partitura.
    El cos nu és la clau de sol o de llum que il·lumina l'escena; la seva respiració, el compàs.

    T'envio una abraçada sintonitzada,
    Unaquimera

  • Felicitats![Ofensiu]

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Hola Joan. Et vaig dir que em comprometia a fer-te tres comentaris. Ja te'n vaig fer un, el d'avui no compte, el d'avui és de felicitació! Per tant...encara te'n dec dos!
    - Joan -

  • Bon ritme[Ofensiu]
    drizzle | 28-09-2007

    M'agradat el ritme del relat (del mar al cos, del cos al mar) I el final sobtat .. I la respiració de les parts del cos!
    M´ha enganxat. Bon relat.