Un beneit amb una destral i una llanterna (tema: bogeria)

Un relat de: Roi Marphille

Ja ben entrada la matinada, aquell beneit va anar cap al mas veí amb una destral i una potent llanterna. Va despertar a les dues iaies tot cridant embogit des del pati.
- Baixeu! Baixeu!
Les iaies, que dormien juntes al pis de dalt, es van posar una bata per sobre el vestit de dormir i van baixar escopetejades sense dir res.
Aquell beneit les va fer caminar ben bé mitja hora. Ni un mot va sortir de la seva boca. Agafades de bracet, les va fer endinsar al bosc fins arribar a una espaiosa clariana davant una gran roca.
Aquell beneit havia construit una espècie d'espantaocells gegant que s'erigia sobre una colossal pila de llenya. Les iaies van quedar meravellades quan la llanterna va enfocar aquella enorme falla.
Després, aquell beneit les va fer seure en unes cadires de càmping que tenia preparades i els va servir una ampolla de moscatell i un tros de coca per cadascuna. Va encendre el foc i va anar a seure amb elles tot feliç per admirar l'espectacle.
- Ens has ben ensarronat dolentó! Ens pensàvem que aquest any no ens faries res per Sant Joan!

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer