Ultrasons

Un relat de: Elbereth

Cau el crit per la barana i s'escola
dibuixant tirabuixons que reboten
d'escala en escala en doble bemoll
amb una oïda greument aguda afines
allò que podria haver estat un gemec
ara s'ha transformat en un tro sec
que et sotraga la pell eriçant-la,
fins fer-te venir fred:
t'eixorda el silenci.

Un xiulet profund et desperta del
somni distret del teu melic avorrit
que gràficament se'n va en el·lipse
on ets? potser dins del pou on no neva
ni plou,
i la foscor t'acompanya.

És el xisclet, ara ho saps del cert,
de la soprano creada per pintar
els reguerons de la façana sorda
que continua fins més enllà del que
els teus ulls podrien mai afitar
arribant a les profunditats on batega
un magma que alguns veuran
si són capaços d'elevar dos tons
i un quart diatònic que romànticament
es deixa portar
pels giravolts del tres per quatre, sis.

Comentaris

  • focdegel | 12-02-2007

    Hola guapa!!
    Me n'alegro que t'hagi agradat el poema! La veritat és que tu tampoc deixes indiferent a qui et llegeixi, eh? Tens una poètica molt detallista i elaborada i això s'ha de valorar molt positivament :)

    Respecte el que dius sobre la cita de'n Joan Margarit ("què són sense els desastres, la vida i els poemes?") t'he de dir que per mi, qualsevol fet que pugui succeïr, sigui extremadament bo o extremadament dolent, l'intento recollir per fer-ne poesia, per això a voltes és bo trobar-se en situacions extremes.
    M'agrada la teva raó per la qual escrius ;)

    Una gran abraçada!!

    Emma.

  • Infrasilencis[Ofensiu]
    Unaquimera | 11-02-2007 | Valoració: 10

    El silenci eixorda quan s'ignora com a costum, però quan és el fluid vital que envolta, trencar-lo és despullar els sentits.
    La vibració de les ones, llavors, poden alterar la seva freqüència i la seva velocitat, aturant-se a reposar dins la nostra orella.
    El·lipses i giravolts atordeixen la vista i poden fer perdre l'equilibri de qui no està acostumat a relliscar pels tobogans dels somnis infantils i els mals sons adults.
    Les paraules composen quadres plens de tons i matisos en llocs de frases i paràgrafs, creant imatges en lloc de versos.

    No et coneixia, però després d'haver-te descobert avui he de tornar un altre dia per llegir més coses teves: intueixo que pot resultar molt gustós, en vista del tast que he fet ara mateix!

    T'envio una abraçada forta, amb intenció de què la rebis en perfecte estat i de bon grat!
    Unaquimera

l´Autor

Foto de perfil de Elbereth

Elbereth

8 Relats

25 Comentaris

9307 Lectures

Valoració de l'autor: 9.69

Biografia:
M'agrada escriure perquè em permet imaginar i jugar. Em fa sentir bé. Quan era més jove ho feia més però ara la manca de temps em permet fer-ho molt menys del que voldria. Tot i haver-me fet adulta no he volgut perdre aquesta possibilitat de dibuixar altres móns amb les nostres mans i amb les paraules.

M'agrada molt haver descobert aquesta pàgina i poder llegir tot el que vosaltres pengeu.

Si em voleu escriure, podeu fer-ho a:
thereble@gmail.com