Últimes voluntats

Un relat de: copernic


“Estimada germana Francesca: Si està llegint aquestes línies vol dir que ha seguit les meves instruccions. Ara que no sóc en aquest món voldria explicar-li quatre coses que aclariran la meva estada en aquest geriàtric de les Germanetes dels Pobres, la meva sala d'espera per agafar l'últim tren. Malgrat el meu estat lamentable, vostès, les germanes, les infermeres, els auxiliars m'han fet el darrer mal tràngol més suportable. Les seves atencions han sigut constants, el seu bon humor encomanadís, la seva dedicació, admirable. Però vostè, germana Francesca, era la que cada nit em venia a acotxar i em preguntava si volia alguna cosa. Em desitjava bona nit i tancava la porta de l'habitació. Em dutxava, em rentava, em canviava els bolquers quan succeïa l'inevitable. Em consolava quan m'adonava de sobte del meu estat i em queia alguna llàgrima pensant en la joventut perduda. Ah! Aquells anys! Recordo quan vaig emigrar a Cuba buscant una vida millor, perseguint un somni que va acabar materialitzant-se. Vaig arribar a ser president de la companyia “RON CARIBEÑO S.A.”. Exportàvem el nostre licor a tot el món. Varen ser uns anys inoblidables però m'enyorava i vaig tornar. No vaig voler dir la veritat, no suportava la idea d'haver-me de fer amb l'alta societat, ostentosa i prepotent. A mi m'agraden les persones senzilles, com vostè. Vaig comprar discretament uns terrenys prop d'aquí i me'n vaig anar a viure a un pis modest. Quan el meu estat em va impedir estar sol, el meu advocat es va encarregar d'ingressar-me aquí. Ell mateix es posarà en contacte amb vostè quan el notari fixi dia i hora per la lectura del testament: li he deixat tota la meva fortuna, uns tres milions d'euros aproximadament en un compte bancari, a part dels terrenys valorats en uns altres cinc milions. Estic segur de que vostè en farà un bon ús. M'acomiado de vostè amb tot l'afecte de que sóc capaç malgrat la meva menuda força”

Signat

Narcís Xifra.

Comentaris

  • crohnic | 21-03-2011

    Caram, quina sorpresa es devia endur la germana Francesca...
    Un altre bon secret i un altre bon relat, company... Fins aviat...

  • molt bo[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 18-03-2011

    Un relat ben escrit que no deixa que perdis l'interès. Sols et puc dir que l'he trobat rodó.

    Barretada!!

    Ferran

l´Autor

Foto de perfil de copernic

copernic

338 Relats

1182 Comentaris

386255 Lectures

Valoració de l'autor: 9.78

Biografia:
Per qüestions de feina he hagut d'interompre la meva producció periodística i literària. Després del tsunami i amb l'aigua al seu lloc torno a començar: Déiem ahir...