Últimes noticies

Un relat de: Galzeran (homefosc)

És migdia quan en una petita parròquia, als afores de la Ciutat Comtal, entra l’home que aquests últims temps ha omplert més planes en els diaris i en les televisions. Es fa dir Jesús i els seus fets parlen per ell.

—Hola fill, digues que et fa patir.
—Miri mossèn, sóc aquell que diuen fill de Déu, i voldria confessar-me.
—... i com és que hagis vingut a la meva humil parròquia?
Jesús comença la seva expiació...

---o0O0o---


Però qui és aquest, tal Jesús? Fa tres anys va començar a fer-se un lloc a les pàgines de la premsa amb la miraculosa conversió dels botellons del barri de Chueca en aigua mineral. Durant dos mesos va actuar per tots el barris de les grans ciutats d’Europa i d’Amèrica. Ningú ha esbrinat mai com podia aparèixer ara a Bòston adés a París. En un principi va obligar els joves a cercar noves fonts de diversió, però acabaren acostumant-se a l’aigua, per no deixar de fer festa a l’aire lliure. Veient que tenia molt bona veu, va començar a cantar cançons melòdiques, i va omplir, entre d’altres, el Camp del Barça dues setmanes seguides i el de Maracanà tot un mes. En tots els estadis ningú es va gastar un euro en beguda o menjar, ja que els seus acòlits no paraven de servir-ne als assistents als concerts, tot i no tenir contractat cap servei de càtering, ni utilitzaren els serveis habituals d’àpats de l’estadi. Una associació de venedors de menjars preparats el va voler denunciar per intrusisme laboral.

---o0O0o---


D’ençà de la confessió, el tal Jesús s’ha fet esmunyedís, ningú sap on para, diuen els seus seguidors que tornarà d’aquí a tres dies. Esperem-ho.

Però aquest matí, el capellà que havia pres confessió de l’home que es fa dir fill de Déu reencarnat, ha saltat de dalt del campanar. Morint a l’acte.

Evidentment, el secret de confessió restarà eternament en secret.


Barcelona, 19 de desembre de 2012

Comentaris

  • acòlits [Ofensiu]
    Onofre | 13-10-2011 | Valoració: 10

    No, No és el capellà. Segur que no. Pobre mossen.
    L'Agaha Christie diria que han estat els acòlits. Els acòlits amb les seves cares d'inocents...
    Ojo! amb els acòlits.
    Sempre tant servicials...
    Ai, els acòlits!!!

  • acòlits[Ofensiu]
    Onofre | 13-10-2011

    Els acòlits, els acòlits. Que fariem sense els acòlits.
    Sort dels acòlits.

  • Trobo molt recomanable[Ofensiu]
    iong txon | 18-05-2011

    …aquest exercici d'imaginació que fas amb aquest relat: Si Jesús tornés a caminar entre nosaltres, què diria? què faria? a què es dedicaria? Potser a força de fer aquest exercici estarem millor preparats per reconèixer-lo si algun dia en tenim notícia. T'ha sortit un relat breu una mica estrafolari, de ciència-ficció –o no –que en tot cas és tan imaginatiu com ho són quasi totes les teves històries. Et felicito i aprofito per agrair-te el teu comentari de ja fa un parell de setmanes. És ple d'una molt raonable saviesa i és la justa crítica a una pregària que segons com es miri tenia un punt d'irresponsabilitat o de passivitat.

  • Ets un pou d'imaginació![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 21-02-2011

    Amb un munt d'ingredients literaris - ironia, humor, crítica, fantasia- has cuinat un plat que, aparentment, sembla fàcil d'elaborar però a mesura que el vas assaborint t'adones de la gran varietat de textures, sabors i olors.
    Un text atraient, novedós que s'empassa en un tres i no res. I que, per arrodonir-ho, et deixa amb ganes de repetir.
    Molt bé, Ferran! Imagino que l'Adrià també es lleparia els dits tot llegint-te.
    T'envio una abraçada ben amanida amb pa amb tomata i anxoves.


    Mercè

    PS- Jesús! M'ha entrat una set... d'aigua!

  • crohnic | 20-02-2011

    Original, crític, irònic, intrigant,... Per mi reuneix els requisits principals d'un bon microrelat que no sempre són fàcils d'utilitzar en un relat tant breu... També trobo que li has donat un bon final, deixant que el lector pugui treure les seves pròpies conclusions...
    De totes maneres crec que un ésser com aquest, avui en dia, continuaria sent persona "non grata" en aquesta societat...
    Enhorabona pel relat!! Fins aviat, company!!

  • la fe és per creure en els personatges del passat. [Ofensiu]


    Seria creïble un fill de Deu anomenat Jesús actualment? Caldria que fes miracles per que la gent se'l cregués?.
    Sembla que un tal Jesús va existir, si feia miracles o eren accions amb una explicació lògica, no ho se. Al cap i a la fi, que és un miracle si no un fet sense explicació aparent?




    no valoro els relats. Demano que no se'm valorin els meus.

  • Bones notícies[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 14-02-2011 | Valoració: 10

    Fa`ntàstic! Literatura de ficció, divertida, imaginativa, intel.ligent i amb punts suspensius. M'ha passat volant i això és molt bon senyal. Tens una fantasia desbordant i mira, m'has fet entrar gana amb els entrepans i les begudes dels concerts. Et felicito i a continuar llegint. Gràcies per fer-me passar bones estones.
    aleix

  • Molt bo[Ofensiu]
    Fidel Català | 13-02-2011

    un relat amb una ironia potent i amb un final que fa pensar.
    La data és part del relat, imagino.

  • Amic Ferran...[Ofensiu]
    F. Arnau | 08-02-2011

    Molt bo el teu relat, ple d'humor d'aquell irònic i crític.
    Enhorabona!!!
    FRANCESC

  • Molt bona...[Ofensiu]
    AVERROIS | 07-02-2011 | Valoració: 10

    ...la ironia del teu relat. El secret de confessió era massa pel pobre capellà, ves a saber si li va dir la veritat de tot l'enrrenou de 2012 anys. Potser sinó hagués desaparegut hauria aconseguit aniquil·lar aquesta societat de consum.
    M'agradat llegir-ho, felicitats!

    Una abraçada.

  • Jesús comença l’expiació.[Ofensiu]
    Jofre | 07-02-2011

    Hola Ferran,
    A l’hora d’escriure, segueixes un ordre i una estructura que els lectors agraïm. A més a més, ets molt original (per exemple, un messies que transfigura el vi en aigua) i domines la prosa amb diàleg. Vull afegir aquí que he llegit en paper el teu poema al llibre “Totes les sortides dignes” i també m’ha agradat. Enhorabona.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Galzeran (homefosc)

Galzeran (homefosc)

96 Relats

839 Comentaris

263528 Lectures

Valoració de l'autor: 9.96

Biografia:
A voltes escric per necessitat.

(Maria Barbal dixit)

La foto de la portada del llibre és un dibuix de la relataire allan lee, i podeu comprar el llibre digital aquí

El bloc de l'home fosc té més relats i poesies meves aneu-hi per aquí

De mica en mica aniré marxant, potser sols quedaran alguns relats presentats i escollits en els concursos, i potser algunes poesies, però fins i tot aquestes acabaran per volar-

Dels meus relats a concurs, que durant els anys de participar van quedar finalistes, n'he fet un recull electrònic que podeu baixar/descarregar gratuïtament des de LEKTU
No sempre els he publicat sota aquest perfil, però tots es poden trobar dins la pàgina de relats en català.



Gràcies pels vostres comentaris.


Fd'AG


UN ALTRE JO

ESCRITS DE L'HOME FOSC

L'HOME FOSC AL FACEBOOK

AUTOR A GOODREADS

LA LLEIXA DE L'HOME FOSC


I si us cal fer algun comentari més privat darman59@gmail.com

A voltes, madurar exigeix caure de l'arbre.

Fd'A