Ull podrit

Un relat de: Pau Mora
Ull podrit era un pirata implacable però no sabia nedar. Era com molts altres pirates, atrevit, inconscient, valerós i despietat però a la platja no li agradava ni mullar-se els peus. Quan deixava el seu vaixell pirata, ja havies begut oli. La visió de la calavera del seu barret i el pegat negre a l’ull atemoria a tothom, indicaven enfrontament a espasa o sable sense concessions. Era ben sabut que no havia res a fer, intentar guanyar-lo era impossible tot i que la seva tècnica no era gens ortodoxa. Lluitava sempre sense cap por, sense defensa, sense miraments, només colpejant a tort i a dret, només atacant. Quan a Ull podrit li van retreure que un autèntic capità pirata no mataria a ningú dels seus que no anés armat, ho va assimilar com si fos una llei. Agafava dues espases i li donava una al seu contrincant desarmat. Si alguna vegada algú es va creure que l’havia guanyat, estava ben errat, perquè ell s’aixecava del terra i seguia lluitant sense dolor. Igualment, Ull podrit va guanyar sempre, va matar a tots els seus germans, a la seva mare i a mi vàries vegades. Afortunadament ara ja se li ha passat la dèria pirata i li agrada més disfressar-se de Spiderman, fins i tot els dies que té piscina.

Comentaris

  • Compartir[Ofensiu]
    Antònia Puiggròs Muset | 22-08-2012 | Valoració: 10

    Compartir els jocs dels infants és, d'alguna manera, no perdre mai una mirada especial que creu que tot éspossible. Un relat molt maco, creatiu, ben escrit i tendre.

  • Petit canvia formes[Ofensiu]
    Far de Cavalleria | 17-03-2012 | Valoració: 10

    Llàstima que quan ens fem grans perdem molta de la imaginació que teníem. En el teu cas no passa. Molt bo. I a seguir educant les criatures.

  • MOLT ENCERTAT[Ofensiu]
    Gemma Matas Gustems | 08-12-2011 | Valoració: 10


    Me'l acabo de llegir i m'agradat molt.

    El trobo molt imaginatiu i divertit. Mereix la valoració que té.

    Gemma


    Per cert, t'agraeixo el comentari que em fas a DESENCÍS,

    Com molt bé dius, crec que una persona mai ha de tirar la tovallola però el que vull dir en aquest relat, és el fet de que quan algú es troba en una situació com aquesta, certament crec que potser no ha de costar gaire fer "el pas endavant".

    Et puc assegurar que soc optimista per naturalesa i que la meva manera d'enfocar el present i el futur és com o reflecteixo en el relat PASSEN ELS ANYS, anterior a aquest. Allà expresso amb paraules tot el meu pensament, de dalt a baix.

    Tal com t'he dit, trobo molt encertat rebre comentaris com el teu. El considero positiu i dels que fan pensar...

    M'agradarà anar-ne rebent més.

  • Què bo , Pau ![Ofensiu]
    Nonna_Carme | 25-11-2011 | Valoració: 10

    No sé si t'ho creuràs però quan he vist el títol a l'apartat dels últims comentats he pensat : Aquest relat té tot l'aspecte de ser del Pau Mora. I no m'he equivocat.

    Un relat original i tendre.
    Una abraçada,plena d'admiració.

  • què bo pau...[Ofensiu]
    joandemataro | 25-11-2011 | Valoració: 10

    un relat divertit alhora que sorprenent i dolç

    gràcies pel teu comentari, seguim compartint

    una abraçada mataronina
    joan

  • Un relat que... [Ofensiu]
    - | 23-11-2011 | Valoració: 10

    ...m’ha deixat amb un somriure.
    I es que tant els malvats pirates, com els spídermans, ciborgs i herois varis o extraterrestres i altres monstres esgarrifosos, ja ho tenen, això.

  • Quanta dolcesa[Ofensiu]
    allan lee | 22-11-2011

    en aquest pirata Ull Podrit. M'ha agradat molt l'aire desvagat i el desenllaç. Un petit relat ple de tendresa. Salutacions cordials

    a

  • de nota![Ofensiu]
    Lavínia | 20-11-2011 | Valoració: 10

    M'ho havia deixat

  • jo en conec un altre[Ofensiu]
    Lavínia | 20-11-2011

    que anava vestit de Superman, fins i tot els dies que plovia. No era com tenir piscina, clar! Però es banyava igual perquè no duia paraigua.
    Tens el do de la síntesi, Pau. Crec que tens suficientment qualitat com perquè no et facin por els llistons. Tu el tens alt.
    Gràcies pel teu comentari.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Pau Mora

Pau Mora

30 Relats

92 Comentaris

35016 Lectures

Valoració de l'autor: 9.99

Biografia:
Descriure's a un mateix em sembla fals i/o pedant. Si menys no, subjectiu, així que el que dic és que estic content d'haver-me conegut.
M'agrada la gent, encertar-la en la elecció d'un llibre(sense que això suposi res de res), jugar, jeure a la gespa, fer castells a la sorra, pintar, dibuixar, escriure, caminar, respirar, pensar, treballar, fer esport, el futbol, veure els partits del Barça, mirar la tele, el campionat de motos, la música, la dansa, el teatre, l'ordinador en general(m'apasiona el Photoshop), la Tècnica Alexander, l'Aikido, el Shiatsu, el Tai-chi, el Ioga, descansar, fumar, la cervesa, el pernil, el pa amb tomàquet, la xocolata, el talladet, els festucs, la paella, la fideuà, els cargols a la llauna, les crispetes i depenent de la peli, el cine. Fins que algú em defineixi, de moment si m'intuïu ja m'està bé.

Els meus interessos
M'interessa l'art, la imaginació.
M'interessa l'actualitat fins a un cert punt.
M'interessa el futur com per curiositat.
M'interessa la política, els polítics no.
M'interessa Catalunya i el món.
M'interessa i m'importa la salut.
M'interessa la vida, els amics.
M'interessen els meus fills.


http://paumora.blogspot.com/
http://blogs.e-noticies.com/pau-mora--disfresses/


Agraeixo molt els elogis però més les crítiques constructives. Gràcies.