Troba la x

Un relat de: c

Quan em vaig fer professor, ja sabia que la majoria d'aquesta generació és , diguéssim, no gaire "estudiadora" i que hi ha una mena de simbiosi entre l'estudiant model i el "passota". Però el que ha passat avui és... Bé, doncs el cas és que he corregit aquells exàmens de matemàtiques de segon. El tema que posava a prova és els de les figures, en especial els triangles, i posava molt a practica el teorema de Pitàgores. L'enunciat d'un exercici deia: troba la x. Ara no tinc res per dibuixar-ho, però segurament ja saps de què parlo. Hi havia dibuixat un triangle, amb les mesures del catets, 4 cm el costat llarg, i 3 cm el costat curt. Sobre la hipotenusa, hi havia escrit una "x" que és el que havien de buscar. Això amb una mica de pràctica ja t'ho saps de memòria, tens que calcular el quadrat dels dos catets i sumar-los, i el resultat és la hipotenusa al quadrat. Seria: x²= 4²+3², que donaria com a resultat x²= 16+9, que dóna: x²= 7, i només cal posar al final de l'exercici: x= √7. Així de senzill. Però sap què ha fet ell? Ha encerclat la lletra "x" i ha escrit al costat de la fletxa: "està aquí". Al·lucinant. I encara que l'hi he donat el perquè del zero d'aquell exercici (que l'ha fet suspendre perquè en tenia molts de mal fets) ell persisteix que mereix un punt, i aprovar, que ha fet el que demanava l'enunciat. Jo, he tancat la boca com una cremallera, perquè aquest jovent mai saps com pot contraatacar.

Comentaris

  • Això em sona[Ofensiu]
    Arxiax | 27-11-2006

    M'ho va explicar el meu professor de matemàtiques, el primer dia de classe de la carrera.... en aquella versió, l'estudiant era americà i, per tant, la resposta era "x is here"

  • Osti..[Ofensiu]
    SieMenS | 22-01-2006

    pos..ia magradaria a mi poder kontestar encerclant la X..troba la X, troba la X..
    6 d'abril dl 92..segurament fas segon..si..com has apuntat al relat..Pitàgores. El q t'espera! xDD
    Doncs res..xD q està molt b! Vaig a llegir-te na micona més! ;)

    PauLa*

  • jajajajajajaaj[Ofensiu]
    laura lara martin | 12-01-2006

    Molt millor corregir eixos exàmens que haver-te d'estudiar el temari...jajajajaja. A sobre que ell ho va contestar correctament i que t'ho vares passar genial, suspen?? quin profe més dolentot!!!! jajajaja. jo reclamaria! :P

  • El més evident....[Ofensiu]
    angie | 05-01-2006

    de vegades és el més genial......

    Bon relat "gateta", jeje.

    Aquí tens un relat amb ganxo.

    angie

  • jajajaja[Ofensiu]
    kispar fidu | 04-01-2006

    que bó!!!! Ostres tu! quina situació!!! ja ho diuen ja els professors que amb les "nostres" respostes riuen un munt! però... què fort!
    Home, la veritat és que és curiosa la seva "reacció"...

    El podries afegir a aquella llista de "respostes d'alumnes" que forma part de la família dels acudits! jejeje

    que vagi bé!
    Gemm@

  • Ah ah ah [Ofensiu]
    Màndalf | 02-01-2006

    nena, que simpàtic i graciós que és aquest escrit... !!

    Una cosa, segur que no vas ser tu la de la "x"? Que mira que de tu me les penso totes... que em sembla ets una mica entremaliada... és broma, eh!

    Un petó

  • xiuxiueig | 02-01-2006

    jajajaja! es molt bo aixo... defet una historia semblan em van enviar al correu fa poc..! quina gracia..
    No fa gaire aquest tema l'estava fent jo..i en una prova no se'm hages acudit mai posar-ho...suposu que per surti del pas tot va bé.. depen de com sigui aquest alumne.
    Vinga..un petonassssssssss!!

  • ambre | 30-12-2005

    hohoho -- Au calla, k-for és genial ...
    I d'aquí no marxa ningú fins que no surtin els Pirineus !!

    Ha estat divertit...

    Feliç 2006

  • Si en Pitàgores aixequés el cap[Ofensiu]

    Que 16 + 9 no són 7, són 25.
    I la seva arrel quadrada és 5…

    La manera més típica d'equivocar-se en un problema, és precisament canviar un signe més per menys.
    Fins i tot li ha passat a la NASA, fa uns quaranta anys i van perdre un coet, per sort no tripulat.

    Això m'ha recordat un alumne a la Universitat que va respondre en un examen on la pregunta era més o menys:
    -Sabries trobar una solució a aquesta equació?
    I l'alumne va respondre:
    -Sí.
    I el van haver d'aprovar.

  • Que...[Ofensiu]
    aglaia | 26-12-2005 | Valoració: 8

    ...fort! Sort que a la meva classe això no ha passat mai encara!


    Petons

l´Autor

Foto de perfil de c

c

28 Relats

67 Comentaris

35295 Lectures

Valoració de l'autor: 9.56

Biografia:




R en Cadena

"L'EmmaThessaM em va encadenar i jo he passat la cadena a kcbodahh, a l'Orawa i a l'estelcaigut. "

(descobreix què és "R en Cadena")