Treva

Un relat de: Ricard Sayeras Quera
Quan llegí els resultats de la revisió mèdica quedà noquejat. D’acord amb els resultats, l’informe concloïa que, a molt estirar, li quedava un mes de vida. No se’n sabia avenir. Aclaparat, li comunicà la nefasta nova a la parella amb un fil de veu. S’abraçaren i ploraren fins que el cor els hi digué prou. Lamentaren amb amargor la bufetada tan injusta i dolorosa que els hi clavava el destí. Es perdonaren les baralles, les desavinences, els blasmes i les ferides de tants anys de relació. Es juramentaren a revifar la flama de la passió. Llavors se’ls acostà un infermer i els informà que hi havia hagut una lamentable errada. Aquell sobre era per un altre pacient. Una capritxosa coincidència amb les filiacions havia provocat el desafortunat malentès. Tornaren a plorar. Aquest cop, però, d’alegria. Beneïda espifiada! I aquell esclat de felicitat catàrtica, que havia durat un oceà de segons, es dissipà entre silencis fins a fer-los aterrar a la quotidianitat. Aleshores, la parella el va tractar de cretí i tros infecte de merda seca per no ser capaç, ni tan sols, de llegir bé la capçalera d’un sobre.

Comentaris

  • Gràcies Ricard Sayeras Quera...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-09-2020


    Gràcies Ricard, pel teu amable comentari i la teua visita, on em dius que em té imatge potents, en el meu poema "Tankes al sol" i imatges poderoses. Em comentes que no sòls llegir "poesia", però a m'afecta un poquet, perquè jo tinc més poesia que relats i cadascú és un món, en l'art de les lletres.
    Bé, espere que te vaja bé la vida i les circumstàncies des que tenim el Covid-19 maldit.
    Una salutació i cuida't.
    PERLA DE VELLUT

  • Gràcies... Ricard Sayeras [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 16-07-2020

    Gràcies Ricard Sayeras pel teu amable comentari al meu poema "Dits d'erotisme", on em comentes que és "sugerent", i et venen al cap sensacions, olors i sabors. M'alegre molt de que t'haja agradat.
    Salutacions.

  • Bona vesprada Ricard Sayeras[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 10-07-2020

    Et vaig comentar aquest relat el dia 1 de juliol i encara no m'has dit alguna cosa al respecte. Bé, potser que se t'haja despistat un poc. Ja em diràs quan tingues temps... en la meua pàgina. Gràcies i fins a l'altra...
    Saluts. PERLA DE VELLUT

  • UNA PERSONA CRETINA[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 01-07-2020 | Valoració: 10

    Un relat molt entretingut i molt fort, on les accions són molt dures. Aquella persona no va ser capaç de llegir la capçalera del sobre. Vaja, molt interessant aquest relat.
    Salutacions i cuida't, Ricard.
    PERLA DE VELLUT

  • Excel.lent relat. Molt imaginatiu.[Ofensiu]
    cuidador_d-ossets | 23-06-2020 | Valoració: 9

    Excel.lent relat, Ricard, m'agrada molt, aquesta barreja entre tragèdia, humor i fets qüotidians. M'agradaria molt que l'afegissis a la meva ciberbiblioteca. Segueix així. Una abraçada!!

  • Còmic i trist[Ofensiu]
    SrGarcia | 20-06-2020

    Molt dur, irònic, trist, còmic, tot alhora en poc espai. Magnífic relat