Tres males llengües

Un relat de: Edgar Cotes i Argelich
El dia que es van acabar els xafardejos, l’estabilitat del poble va perillar. No hi havia material per a fer safareig. Ni xafarderies, ni tafaneries, ni murmuracions, ni maldiences, ni crítiques, ni comarejos, ni enveges, ni manifasseries, ni curiositats, ni detraccions, ni batxilleries, ni intromissions, ni boca-orella... Res de res. L’únic xafardeig era que no hi havia xafardejos.

I és que possiblement el problema era que el poble tenia tres habitants tan sols.

Comentaris

  • Un simpàtic toc d’erudició[Ofensiu]
    rautortor | 25-04-2016


    Fa dies que no comento res. Coses de l’estat d’ànim, suposo. Avui m’he proposat de tornar a posar fil a l’agulla i dir la meva als relats que vaig llegint. No he comentat, però sí que he anat llegint bona part del que es publica a RC.
    Quant al teu relat, tot i ser mínim –però bo– com ens tens acostumats, no deixa de tenir una bona dosi de lèxic, un simpàtic toc d’erudició. Amb tot no hi falta la corresponent pinzellada de naturalitat amanida amb regust d’ironia. T’ho dic perquè sóc de poble i sé de què parlo.
    Voldria remarcar la teva frase L’únic xafardeig era que no hi havia xafardejos. Certament, aquesta afirmació, que seria un bàlsam per qui no és partidari de les xafarderies, per un tafaner de mena és com si hagués arribat la fi del món.
    A banda d’això i per arrodonir la teva llista de sinònims, et recomano de visitar el bloc de Ramon Camats, en concret, l’article Antropologia de l’escurçó. T’hi portarà aquest link, https://rcamats.wordpress.com/page/37/

    Bé, d’ara endavant ens anem llegint i comentant. Bona sort.

  • N'estàs segur?[Ofensiu]
    E. VILADOMS | 24-04-2016

    En Joan parla malament del Pere amb l'Albert, l'Albert parla malament d'en Joan amb el Pere. En Pere parla malament de l'Albert amb en Joan...
    Fins i tot si només quedessin dues persones una encara podria malparlar de l'altra amb el gat o el gos.
    Potser és que sóc molt mal pensada.
    Una bona lliçó de llenguatge!
    Fins al proper relat! Va que això ja arriba a la recta final!

  • Divertit[Ofensiu]
    Vicent Terol | 23-04-2016

    Segur que, fins i tot amb només tres persones, encara hi hauria malentesos.

    Un relat divertit!

  • trio d'asos[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 20-04-2016 | Valoració: 10

    renoi, quin exercici de vocabulari, felicitats! Tres asos fent-la petar i xafardejant l'un de l'altre. Això si que té mèrit! Una abraçada.

    Aleix

  • Molt bo[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 20-04-2016 | Valoració: 10

    Amb tres gats si tot acabat
    Molt bo

l´Autor

Foto de perfil de Edgar Cotes i Argelich

Edgar Cotes i Argelich

38 Relats

324 Comentaris

50097 Lectures

Valoració de l'autor: 9.86

Biografia:
(Balaguer, 25 de juliol del 1997)
Aprenent d'escriptor i traductor, amant del microrelat i enamorat dels genères fantàstics (ciència-ficció, fantasia i terror).

Em podeu seguir al meu bloc

Edgar Cotes

O al meu Twitter:

@Edgar_Cotes