Tres formats panoràmics

Un relat de: josep casanovas olmos

TRES FORMATS PANORAMICS

-Els va matar, si o no?
-Una mica.
-Com que una mica?
-No els vaig matar del tot.
-Llavors… Em pot explicar per què van aparèixer estesos sobre el llit?
-Me'ls vaig trobar allà mateix, sense voler.
-I la ràbia el va encegar…
-No.
-Llavors?
-Quan vaig entrar en el dormitori, ells estaven fent l'amor. Només els hi vaig preguntar, si em deixaven participar.
-I?
-Em van dir que si.
-Miri, se m'està acabant la paciència. Què va passar?...Anem a pams… Hi ha dos fiambres. Vostè es l'últim que va entrar en el dormitori. Diu, que no els va matar del tot. Hi havia algú més?...
-Sí.
-Ja era hora! Qui?
-El televisor.





-Quan va entrar vostè en el dormitori?
-Quan vaig escoltar gemecs.
-I aleshores què va fer?
-Mirar.
-Va estar molta estona mirant?
-Fins que van acabar.
-I després?
-Després…, els vaig preguntar que si havien acabat.
-Cony! Està vostè acabant amb la meva paciència!... Els va matar o no els va matar?
-Em van fer fora.
-Llavors qui els va matar?
-Jo sóc innocent.
-Contesti d'una… vegada. Els va matar vostè?
-Tinc cara d'assassí?
-… Fixi's bé. Li vaig a fer una pregunta molt concreta… Si no va ser vostè, qui diables hi havia en el dormitori?
-El televisor, però estava apagat.
-Després... El televisor queda descartat. Què va fer quan el van fotre fora?
-Em vaig prendre un cafè a la cuina.
-No va escoltar cap més soroll sospitós?
-Sí.
-Quin soroll?
-Eren ells una altra vegada.
-Què vol dir?… Sigui més explícit.
-Que estaven una altra vegada, cardant. Porto quatre dies sense dormir. Em van demanar que si els deixava fer servir el meu llit. Des de llavors que no han parat… Han mort de un excés de gust, senyor inspector.





-Diu que només hi era vostè?
-Crec que si, senyor inspector.
-Estava sol o no?
-No estic segur. S'escoltaven veus en el dormitori.
-Quines veus?
-Les d'ells dos.
-I diu que vostè no va entrar?
-Exacte. No vaig entrar perquè em feia vergonya. Ells… Ells estaven… Ja m'entén.
-L'entenc. Però el que no acabo de entendre, és què cony feia vostè pul·lulant pel pis com un esperit.
-És que resulta que el pis és meu.
-I ells? Qui són ells?
-La meva dona i el seu amant.
-Cony!... Estava vostè conforme amb la seva relació?
-Quin remei! La meva dona i jo vam fer un tracte; ella s'ho muntaria amb el seu amant i jo seria l'amo absolut del comandament de la tele.
-No foti!... Em cago en tot!
-Què li passa senyor inspector? Està vostè blanc…
-La meva dona gaudeix de comandament i de amant; i jo sense negociar... Maleïda sigui!

Comentaris

  • El bon humor...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 10-10-2008 | Valoració: 10

    és un bàlsam en qualsevol ocasió, però si a més tens l'oportunitat, com ara jo, de poder-lo rebre de bon matí, és segur que s'augura un dia on tot es fa més relatiu i en alguns moments menys feixuc. Els diàleg està molt ben aconseguit i el gir final tot un encert que broda la història.
    Gràcies per compartir-lo
    Una abraçada

  • La gràcia de la senzillesa narrativa i el diàleg[Ofensiu]
    angie | 09-10-2008

    Boníssim títol. Se m'havia passat la teva aparició estel.lar per RC, cony! (perdó per l'ordinariesa...). Tot un relat ben estructurat, ben lligat i amb el "format" adient.
    Els triangles sempre s'acaben aguantant per alguna banda, tot depèn de si els angles de base són massa aguts o no. Llavors...punxen!

    Felicitats!

  • molt i molt bo!!!![Ofensiu]
    blaumar | 21-09-2008

    enhorabona

  • Molt bó[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 16-09-2008 | Valoració: 10


    És molt bó, tens bon humor. He rigut molt, està molt ben fet. Gràcies, et seguiré llegint.

    Salutacions

    ullsblaus1

  • Dinàmic[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 16-09-2008 | Valoració: 10

    trepidant i enginyós són alguns dels adjectius que em vénen espontàniament al cap per al teu relat.
    M'ho he passat tan bé llegint-lo que mentre et comento no paro de riure, com l'aurora.
    Gràcies per oferir-nos aquests moments tan divertits.
    Una abraçada.
    Mercè.

  • Una bona dosi de medicina![Ofensiu]
    aurora marco arbonés | 16-09-2008 | Valoració: 10

    Mira, em fas riure tant que no et puc llegir abans de sortir de casa perquè se m'escórre el rimmel. Apa, no paris.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de josep casanovas olmos

josep casanovas olmos

43 Relats

114 Comentaris

37111 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
He escrit uns quants llibres que han estat publicats a Bubok; una editorial d'Internet a la bast de tothom. Entre ells està "Pescant diàlegs" (Humor), "El Jardí Hermètic" (Ciència ficció), De mis andanzas en la Santa María (Picarescca), una trilogia del personatge Alfredo Bogavante (Investigador privat especialitzat en casos matrimonials), La Cloïssa fòssil (Opera prima), una recopilació de contes "Mucho cuento tienes tú", XL-25 (Ciència ficció d'humor) i La impremta del infern (fantasia-intriga). No puc deixar de nomenar a l'Aurora Marco, que m'ha fet de correctora.