Tren de curt trajecte

Un relat de: Orrienka

Es desperta al migdia amb el cap descol·locat, les idees fora de lloc, incapaç d'observar allò que te al davant... A les palpentes entra a la cuina i s'inunda l'estomac d'aigua. Vomita. Es torna a deixar caure sobre el llit com abatut, sense aclucar els ulls. Es palpa la cara com traient-se una mascara de teranyina. Ara li ve una imatge al cap que li fa recordar que ha quedat després de dinar amb en Nàvil. Són dos quarts de quatre i ja l'espera a la cantonada de sempre. El veu arribar, amb prou feines es saluden i intercanvien material i bitllets. No es diuen adéu, però si fins demà. Torna a casa, surt al balcó i somriu. Recorda la nit anterior a la fàbrica abandonada i desitja repetir la festa: tornar a veure els amics, parlar de la vida, riure fins sortir el sol...

Passades les onze baixa al pub de la plaça: hi ha poca gent però s'omple a mesura que passen els minuts. Demana una rossa de barril amb poca escuma i de sobte nota una mà a les seves espatlles i una veu femenina, molt dolça i suau diu "com va això?" . Ell respon amb un sincer somriure i s'inicia una conversa d'allò més distreta sobre la nit passada.

Dues hores després surten del pub i es dirigeixen cap a l'antiga fàbrica. Ja és plena de gent, la música fa tremolar-ho tot i tothom somriu a través de les mirades confoses que inunden la sala. Ara es porten les mans a la boca i empassen ràpidament. Ballen i beuen. Tornen a empassar. Parlen i riuen amb tothom i tornen a empassar allò que per a ells és l'essència de la festa. Passen els minuts i segons cada cop més lentament. Encara és de nit i la gresca està muntada. Tornen a empassar.

Moments després ja no és la mateixa persona que feia unes hores: ja no somriu, ni parla, ni balla, sinó que sembla no ser-hi.

Ara és a terra, tot pàl·lid, els ulls en blanc i la cara sembla fer ganyotes. Entremig del maremàgnum sona una sirena cada vegada més estrident. Les veus de la sala se li fan més confoses i lentes, no veu siluetes sinó ombres, foscor...Se'n va...

En un últim sospir ha pogut veure com s'ha escapolit la seva curta i innocent vida, plena de pols i verí, pensant que ja ho sabia tot sense saber que tant sols havia acabat de sortir de l'ou, tanmateix començava a madurar, però era clar que havia agafat el tren menys indicat per encarrilar-se a una vida en la que un pas en falç o una decisió mal empresa podia fer desaparèixer a qualsevol com un huracà que arrasa tot sense escrúpols ni excepcions...

Comentaris

  • Trens de vida[Ofensiu]
    Capità Borratxo | 06-07-2007

    Sí noia... tens raó, hi ha trens que de vegades triguen menys del que haurien... (menys els de Rodalies, que són una m...)

    Enhorabona pel relat!

l´Autor

Orrienka

1 Relats

1 Comentaris

643 Lectures

Valoració de l'autor: 5.00

Biografia:
Tinc 20 anys acabats de fer. Sóc molt riallera i sapastre, segons diuen...
Quan vaig nèixer la meva família vivia a Mataró i per sort, quan vaig fer els 3 anys, ens vam traslladar a Òrrius, el meu paradís terrenal, on encara hi visc i on hi faig vida.
Estudio el batxillerat humanístic al Miquel Biada de Mataró.
Des de ben petita m'ha agradat redactar, inventar histories i xerrar molt.
Espero que us complagui els relats que escrigui, i demano per favor que si teniu quelcom a comentar no s talleu, que si són errors s'han de corregir...

Últims relats de l'autor