Trajectòria d'un desig

Un relat de: Vicenç Ambrós i Besa

"A Beatriz"

Creua l'aigüerol
entre neu i gel
i es perd en el vol
-lluminós bressol-
d'un cristall d'estel.

En resta la veu
com l'aire fredós
que es propaga arreu
i argenta el conreu
tendre i argilós.

Carrers adormits
en l'espai etern,
i olor de convits
que esquiva neguits
enmig de l'hivern.

Saluda galant
i encisa el destí,
talment com l'infant
distret i exultant
al sol del matí.

Llisca pel teulat
empolsat de temps
i escampa el llegat
d'un somni daurat
sense contratemps.

És el simple alè
fugaç i amical
del desig amè
que abraça el perquè
d'aquesta postal.

És l'anhel serè
que et diu bon Nadal.



desembre de 2008

Comentaris

  • Sr Ambrós[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 19-10-2009 | Valoració: 10

    Quant de temps sense tindre notícies seues! Imagine que deu ser perquè estàs d'allò més entretingut. Tant és així que jo crec que aquest poema ja quasi s'acosta al Nadal següent. En tot cas, un bell poema evocatiu, amb paraules ben destriades per produir la sensació determinada.
    Un plaer retrobar-te.
    Una abraçada,
    Llorenç

  • Un bell poema[Ofensiu]
    joanalvol | 21-09-2009 | Valoració: 10

    Estrofes de cinc versos, veesos de cinc síl·labes. Mots ben posats amb rima constant i un bon ritme.

    Gràcies, amic Vicenç, tot just retorno i assaboreixo la bellesa colpidora en forma de poema
    Joan

  • Molt bon poema per desi[Ofensiu]
    Cendra de flor | 17-09-2009

    molt bo per desitjar un bon nadal


    Felicitats


    Cendra de flor

  • Lechatnoir.. | 21-04-2009 | Valoració: 10

    la trajectòria del meu desig em convida a seguir-te llegint.... És el primer cop que ho faig, però no l'últim. Seguiré tafanejant pels teus escrits.

    Enhorabona per haver publicat sent tant jove. Dijous, a la paradeta, segur que compro algun dels teus llibrets, però deixaré que siguis tu el que triis. Ens veiem allà.

    Nat.

  • Un bon poema... Felicitats.[Ofensiu]
    Unicorn Gris | 02-02-2009 | Valoració: 9

    M'agrada molt el poema... senzill, amable, afectuós... I també m'agrada que aparegui com a felicitació de nadal, jo em sento defensor de les tradicions nadalenques.

    Em recorda els escrits d'un familiar meu, el Lluís Figuerola Ortiga. ¿És probable que tu hagis llegit algun llibre seu, qui sap?

    Ja t'aniré llegint més sovint, que jo desitjo companys literaris i colaboradors en benefici dels meus escrits, i comprenc jo que qui vol rebre ha de donar.

    Una abraçada, Vicenç!!

  • Amb tota l'humiltat del món[Ofensiu]
    Queca | 29-01-2009 | Valoració: 10

    em trec el barret. Jo no sería capaç de captar tanta bellesa alhora. Sincerament, felicitats.

  • On són els teus poemes?[Ofensiu]
    JoanaCarner | 23-01-2009

    On són els teus poemes? Tinc ganes de llegir-te.

  • No es mai tard [Ofensiu]
    J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 21-01-2009 | Valoració: 10

    per comentar un bon poema encara que es tracti d'una felicitació de Nadal.
    No es per aplaudir més a l'un que l'altre ja que a RC segons el meu pobre criteri entenc que hi ha un bon verger de poetes, i jo literàriament admiro a tots els que sabeu escriure poemes tan bells amb una musicalitat encantadora, uns encadenats magnífics i sabent emprar uns mots i unes paraules encertades per construir tan boniques rimes.
    Es un plaer llegir-te i un goig el trobar-me quan s'escau amb un comentari teu.
    Una abraçada Vicenç

    J. Lluís

  • Molt bell poema![Ofensiu]
    brins | 15-01-2009 | Valoració: 10

    Com ho fas per poder dir tantes coses belles en versos tan curts?Explica´m el secret...

    Una càlida abraçada

  • Moltes Felicitats perl 5é Anniversari ¡¡¡[Ofensiu]

    Una forta aferrada pel coll i un agráïment per tots els comentaris que m'has anat fent a lo llarg d'aquets anys.

    Josep- Keops el beduí d'ultramar que es va a barallar amb l'article pel setmanari.

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Visca RCCCCCCCC[Ofensiu]
    gypsy | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

  • Dia de desitjos i regals[Ofensiu]
    Unaquimera | 06-01-2009 | Valoració: 10

    Avui és un dia especial, aquell en què molts esperen veure satisfets els seus desitjos, confirmades les seves esperances...
    Oficialment són els infants qui ho protagonitzen, però els adults també podem desitjar, esperar, confiar... no ho som tots sempre, ben endins, una criatura amb ganes de creure en la màgia, en l'omnipotència i la generositat?

    Avui, doncs, em sembla un dia realment apropiat per rellegir la trajectòria del teu desig, que en mig del fred extern segueix l'estel que li marca el camí, en ales d'un somni que no reconeix obstacles materials...
    Em complau molt i molt el caliu intern que desprèn la imatge que em regales!

    T'envio una abraçada triple: magna, màgica, i majestuosa,
    Unaquimera

  • Fa dies que...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 06-01-2009 | Valoració: 10

    havia llegit aquest magnífic poema de Nadal, però aquests dies, que sembla que tot son compres, anades i vingudes i compromisos familiars, se'm feia difícil de trobar uns moments de tranquilitat. I mira per on, els Reis m'han atorgat una estona aquest vespre (com que ja no sóc una nena, no crec que s'enfadin si m'enxampen desperta):-)
    Com sempre, un plaer llegir-te, Viceneç, tant en poesia com en prosa.
    Una abraçada i que et portin moltes coses els Reis.

  • Sempre[Ofensiu]
    Nonna_Carme | 05-01-2009 | Valoració: 10

    em crida l'atenció la musicalitat, la profunditat i la perfecció dels teus poemes. Llegir-los és un vertader plaer.
    Que el 2009 arribi, per a tu, curull d'èxits de tota mena.
    Una abraçada, Vicenç!
    Nonna_Carme

  • Desitjos...[Ofensiu]
    Sol_ixent | 31-12-2008 | Valoració: 10

    ....i paraules que viatgen entre la gent, i que a voltes, ben conjugades, donen peu a la poesia... GRAN poesia com en aquest cas.

    Els meus millors desitjos per aquest 2009!

    Una abraçada,
    Sol_ixent

  • Desig...[Ofensiu]
    Naiade | 30-12-2008 | Valoració: 10

    ... que traspassa camins, sortejant mil obstacles, tirant sempre endavant, arribant arreu, sense aturador, escampant felicitat i bons desitjos.
    Una altre poesia encisadora.

    Una forta abraçada i els meus millors desitjos pel 2009

  • Tinc tres motius[Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 28-12-2008 | Valoració: 10

    per felicitar-te.
    Per la teva exquisida poesia en general -nadalenca, en aquest cas- per la teva prosa ( "Des de la mort amb amor" que em vas dedicar) que també m'ha agradat moltíssim i perquè em ve de gust retornar-te els bons desitjos de cara l'Any 2009.
    Moltes gràcies per oferir-nos tantes estones de bona literatura i encantada de conèixer-te el dia de la presentació de "Iskander" a la llibreria ONA.
    Rep una abraçada.
    Mercè

  • Música i paraules belles[Ofensiu]
    JoanaCarner | 28-12-2008 | Valoració: 10

    Musicalitat i el dring de paraules belles. Plaent de llegir, com sempre són els teus versos.
    Bones festes

  • Anhel serè[Ofensiu]
    franz appa | 28-12-2008

    I simple alè. Un alè lleuger i certament amè que fa encantador aquest poema/postal.
    Gràcies i feliç any també!
    franz

  • desig[Ofensiu]
    Vincent | 28-12-2008

    Sembla com un tros de vida que passa sense aturador. Com un regal il·limitat que se'ns dóna i en acabar, uns moments de silenci per copsar la profunditat del vers.

    V.

Valoració mitja: 9.94