TOTS PLEGATS

Un relat de: rnbonet

Estarem. Com sempre hem estat. En estiu, a la fresca.
Ocupant portalades, carrers estrets -de vegades estèrils,
sense nord- amb ànimes germanes,
mirades allargades més enllà de la nit, comunicant famílies
fetes amb certitud de vida. Trencant núvols
matiners desfets en pluja i boira;
caminant entre paraules a les neus d'hivern darrer.
I en aqueix temps, embolcallats en mantes
amb gelosia del caliu que aviat ens arriba.

Seran hores precises per a bastir lligams
perquè hi ha certes coses que no han mort encara.
Serem, si així ho sentiu, com carn i ungla. Germans.
Convidats? Hi esteu tots! Perquè entre tots plegats
encetarem la història!

Comentaris

  • Cada vegada som més.[Ofensiu]
    JOANPG | 03-08-2008 | Valoració: 10

    Per fí sembla que es desperta l'esperit de la terra en el que ens correspon a nosaltres: la LLENGUA.
    Sí i son més els relats i els poemes que ho tractan. Cal dir prou un cop més!
    Junts ho farem millor que dividits i mig barallats per autèntiques bajenades.
    Fem un front comú a RC per contrarestar les insidioses campanyes de desprestigi, de bestial opressió linguïstica i, el que és pitjor, de l'ofec econòmic. I essent els dolents de la película per més INRI.

    Endevant! JOANPG.

  • La llengua hauria de servir per unir pobles...[Ofensiu]
    Llorenç Garcia | 20-07-2008 | Valoració: 10

    ... però malhauradament també es pot utilitzar per desunir. Trist és el cas que hem viscut a València sobre l'etern debat de la unitat de la llengua. En qualsevol cas, el problema més gran és que en aquestes contrades cada volta es parla menys. Espere que un tomb en la història sorpresiu invertisca aquest procés. Que no hagen d'amoinar-nos per salvar els mots de nou com proclamava el genial Espriu. Mentrestant continuarem atorgant-li immortalitat amb els nostres versos, relato-germans!

  • Hi ha coses que no han mort[Ofensiu]
    joanalvol | 17-07-2008 | Valoració: 10

    però que van morint de mica en mica,
    és l'agonia d'una esperança que fou
    car la maten a poc a poc cada dia.

    L'eix que va de roda a roda s'ha romput
    i per l'ànima del poble, no hi ha substitut.

    Joanalvol

  • Molt bé[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 11-07-2008 | Valoració: 10


    M'ha agradat molt el relat, en comptes de carn i ungla també es pot posar: cul i merda que és una expressió molt catalana, però en un relat no quedaria bé, així que has fet l'encertat. jiji.

    Un salut amistós d'ullsblaus1

  • Si que hi soc![Ofensiu]
    bocidecel | 11-07-2008 | Valoració: 10

    I jo, covarda, per por a la ferida que em fa cada paraula mesquina, rebutjo llegir-la, rebutjo conéixer-la sabent que la ignorància és sorda però no cura.
    Tanmateix pressento que, germans, com carn i ungla, ofegarem els crits eixordadors amb la nostra veu pausada, però tossuda, i trobarem, finalment, el rumb que ens porti a casa un dia que neixerà assolellat.

    Sempre és un plaer llegir-te i sentir la companyia a través de les paraules.

    Una abraçada.

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de rnbonet

rnbonet

272 Relats

1588 Comentaris

356228 Lectures

Valoració de l'autor: 9.76

Biografia:
Tururú, turrruuuurrúrúrúrú!
ES FA SABER
A TOTHOOOM
QU' AQUEST RELATAIREEE
NO S'ENFADA NI ES CABREEJAAA
PELS COMENTARIS
ADVERSOOOS
ENCARA QUEEEE
ESTIGUEN FEEEETS
AMB MALA BAVAAAA.
Tururúu!Turrurú!

*********

rnbonet ha tingut fills i ha plantat arbres. Ara, entre altres assumptes i dèries, es torba escrivint. Punt i apart. Format en llengua forastera, "por justo derecho de conquista" i "por el imperio hacia Dios" -com tots els seus congèneres a la mateixa època-, utilitza sempre per escriure aquella que li era pròpia, -és a dir, la present- per allò de la identitat i els orígens. I possiblement -caldria un psicoanàlisi seriós- per fer la guitza a la "classe dominant" del seu País. Potser. Punt i apart. Es considera agnòstic i crític, còmic i tètric, dàtil i fútil, pràctic i teòric, bàquic i anàrquic... i tots els mots plans amb titlla que vulguen vostés, i algun que altre d'esdrúixol. Quan es posa filosòfic -cosa que sol ocórrer si li toquen els testets o les barjoles- busca amb un cresol el trellat perdut per tanta gent del país, per tal de retornant-lo al seu poble -abans de fer catúfols totalment-, i veure si aquest esdevé d'una punyetera vegada un poble normal, en un país normal. S'hi cansa aviat, però. I abandona fins l'altra tocamenta. Mentrestant, ritme, paisatge i mesura. Amb qualque excès escaient, oportú. Què li anem a fer! Som de carn! Punt final.

R en Cadena


EmmaThessaM en va 'encadenar' i jo he passat la cadena a "Ada Bruguera Riera" i a "Arbequina". I a "La banyeta del badiu", i a "Biel Martí".

(descobreix què és "R en Cadena")



*¿ I si visitàreu aquest

maridatge?

Un intent de col·laboració amb gent propera. I d'RC!