Tot un personatge: la contrarietat

Un relat de: Joan G. Pons

Aquesta trobada no m'agrada gens. Tots caminant per la vida trobem i ens troben. Aquesta vegada, encara no sé si em va trobar o jo vaig ensopegar amb ella. Davant meu tenia la CONTRARIETAT.

- Hola Joan.
- És a mi ?
- Sí, a tu, Joan.
- Tinc pressa...
- Xerrem ?
- No
- Per què ?
- No m'agrada xerrar amb tu.
- T'expliques ?
- No tinc ganes !
- Ets una persona dialogant...
- Amb tu.... em costa...
- Per què ?
- Ets un personatge negatiu. Ets una barrera. No entenc que tu que inventes barreres vulguis dialogar. Un diàleg comporta una trobada sense barreres.
- Em sembla, Joan, que no em coneixes prou.
- Doncs sóc molt singular. Hi ha molta gent que et coneix i pateix la teva presència.
- Exageres !
- Doncs dialoga amb la gent: "Qualsevol contrarietat m'exaspera"; Això és una contrarietat que no esperàvem". Ets una oposició.
- Oposició a què ?
- A un pla, a un projecte, a una iniciativa, a....
- Vols que ho parlem ?
- Sí.... encara que ara et defensaràs...
- Què és un pla, un projecte, una iniciativa... ?
- Qulecom que prepares, comparteixes i vols realitzar amb il·lusió.
- D'acord. I tens present la segona part ?
- Què vols dir ?
- Vols fer... implica una segona part de futur que no tens cap informació i per tant un resultat diferent al que esperaves causa una reacció de rebuig que no té base, encara que s'utilitzi la paraula "contrarietat" i que és cert... un resultat contrari però que no és cap enemic personal.... cap acció negativa...limitativa... és quelcom diferent.
- Llavors em pintes....
- Sols dir-te que jo, la CONTRARIETAT, sóc un personatge diferent. no esperat, no volgut, però mai un personatge negatiu.
- Ja hi som... defensa i...
- No, Joan. Sóc una situació diferent que ajuda a reaccionar i cercar alternatives. Sóc un personatge positiu de "segon plat".
- M'has fet riure. Un "segon plat".
- Una contrarietat motiva, provoca, estimula, a cercar nous camins, nous plans, nous projectes.... Sóc CREATIVA. En un segon temps.

Acomiadat's amb pau. Més pau que al començament. Jo tenia ganes de tornar a rumiar tot el que havia escoltat. Notava llumetes clarificadores.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer