TIPUS DE PERESA

Un relat de: berguedana
Hi ha molts tipus de peresa:
l'obligada (jubilació, atur, malaltia...)
la triada (no fer res i no avorrir-me)
la de ja ho faran els altres (mirar els altres com treballen. "Fan el meu jornal i tot. És que hi ha gent per tot!")
la solidària (si hi ha gent que no tenen feina, per què he de treballar jo? Si faig molta feina encara hi haurà menys treball)
la política (seu en una cadira i de tant en tant surt a parlar)
la dels dirigents (només han de posar el dit on volen que vagin els altres)
la sexual (quina mandra follar!)
la del romàntic (queda't quiet mirant un paisatge i a veure si et baixa alguna llàgrima. Però sobretot: no et desplacis.)
la dels dependents i dependentes d'una gran cadena (no em molestis i serveix-te tu mateix. Si em fas una pregunta et contesto amb desgana menjant xiclet.)
la del capellà (faré sempre el mateix: aixecar i baixar braços. I desplaçaments molt curts.)
la del militar (millor que ens quedem a la cantina i fem la pau)
la de l'estudiant ateu (ho troba tot a "El Rincón del Vago")
la del estudiant religiós (posa un ciri a la Mare de Déu i tomba't cap a l'altra banda)
la del prim (faig dieta i no cuino)
la del gras (m'afarto amb el menjar que m'han servit i així no em puc ni aixecar de la cadira; ni em puc desplaçar)
I n'hi ha moltes més però tinc un atac de mandra i no us les puc explicar.

Comentaris

  • Una relació...[Ofensiu]
    F. Arnau | 14-01-2013

    ... molt exhaustiva de totes les formes que hi ha de peresa...
    Jo em quede amb la darrera, que hi ha moltíssimes més, però que la teua peresa fa que no pugues explicar-les...
    Salut!
    FRANCESC

l´Autor

Foto de perfil de berguedana

berguedana

72 Relats

135 Comentaris

47937 Lectures

Valoració de l'autor: 9.93

Biografia:
La meva afició per l'escriure ve de l'ensenyar a escriure.
M'he jubilat aquest curs després de treballar 42 anys de mestra.