The Lady of Shalott

Un relat de: F. Arnau

*


*Basat en el poema del mateix títol d'Alfred Tennyson (1842).

Lady Shalott
"The Lady of Shalott" John William Waterhouse, 1.888 (oli sobre llenç -153 x 200 cms.-) Tate Gallery de Londres.
------------------------------------------------------------------------------------------

Enmig del Tàmesi
envoltada de lliris
roman la Dama,

que mira el món
reflectit a l'espill
malalta d'ombres.

D'allò que albira
des de la talaia
fa una catifa,

fins que aquell dia
va passar un cavaller
bell com un àngel.

Esbalaïda
va trencar l'encanteri,
l'espill, la tela...

i dirigint-se
a la riba del riu
salpà amb la barca,

on va gravar
el seu nom amb el foc
que la cremava.

Quan ja arribava
a prop de Camelot
trobà la Parca,

mentre entonava
el seu cant melangiós
s'acomiadava.

Tothom la plora,
fins i tot Lancelot
la veu preciosa!


***

Francesc Arnau i Chinchilla 04-03-2008 22:07

Comentaris

  • Haikús per a la tristesa i la pèrdua[Ofensiu]
    deòmises | 15-04-2008 | Valoració: 10

    Et llegeixo, avui, mira per on, avui també.

    Però més avui perquè la meva tristesa és especialment trista, perquè el teu urc m'ha deixat ben tocat, ben endins, on forja i deixa la meva musa les paraules fèrries, l'aram dels versos i el repic en l'enclusa de l'estrofa.

    Lady Of Shalott és un brodat per a ofegar les penes amb penes alienes; els teus poemes, que traspuen tota l'existència humana, la pròpia vivència, la poden descriure.

    Gràcies, de nou, amic, d.

    (PS: Gràcies per les teves aportacions, totes, sense excepcions, són ben rebudes)

  • em va agradar [Ofensiu]
    Lady_shalott | 28-03-2008

    quan el vaig llegir al repte, i m'agrada encara més ara. jo no m'en vaig sortir, mira, i tu has teixit a l'espill de la dama un brodat preciós.

    Petonets,
    Lady Shalott

  • un formós cant [Ofensiu]
    ANEROL | 15-03-2008 | Valoració: 10

    d'una trista i bella llegenda

  • Anagnost | 14-03-2008 | Valoració: 10

    El poema s'impregna de tota la melangia que el quadre de Waterhouse desprèn, i que desprèn la història de la dama de Sahlott. I el poema, a més, hi aporta una cadència sonora perfecta, d'aquelles que semblen fluir amb absoluta naturalitat, sense presses, com el riu del quadre, ple d'una pau absolutament trista.
    Una abraçada, Francesc, amb tota la meva admiració.

  • Meravellosa història[Ofensiu]
    Antoni Casals i Pascual | 14-03-2008 | Valoració: 10

    digna de ser cantada, acompanyada d'instruments i sons medievals, com una romança.
    Realment el quadre ha donat lloc a creacions bellíssimes.
    Et felicito.

    Antoni

  • Comentari del repte![Ofensiu]
    Repte Poètic Visual | 14-03-2008 | Valoració: 10

    El teu poema és clarament fidel a la història del quadre i al poema d'Alfred Tennyson. Versos breus i pulcres, la teva poesia és nítida i precisa, com d'un marbre poètic que roman inalterable.

    M'agrada molt:
    "on va gravar
    el seu nom amb el foc
    que la cremava."


    No t'has deixat cap detall de la història, i ho has fet amb versos curts i amb un ritme gairebé perfecte, amb una agilitat estranya, tenint el compte, que el quadre és com si funcionés a càmera lenta. Els teus versos són ràpids i sentits.
    Un plaer dels grans llegir-te en els teus versos.

    Sempre és un plaer endinsar-te en els teus mots!
    Un poema digne de ser guanyador.

    gyps

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de F. Arnau

F. Arnau

207 Relats

1238 Comentaris

339266 Lectures

Valoració de l'autor: 9.90

Biografia:
Foto: A la Casa Museu Pinazo (Godella, febrer del 2016).
------------------------------------------------

Us demane que no em valoreu, com ja han fet molts companys de RC...

MOLTES GRÀCIES!!!

------------------------------------------------

Sóc el Francesc Arnau i Chinchilla, un poeta autodidacte que el 24 d'Octubre del 2.006, va publicar per primera vegada a RC. Des d'aleshores he publicat gairebé 150 relats (sobretot poemes), he participat als diferents Reptes, així com als Concursos organitzats al web. També vaig assistir-hi a la Megatrobada de Premià de Dalt, amb motiu del lliurament dels Poemes Il·lustrats, on vaig tenir el plaer de conéixer a alguns dels relataires. Enguany, al mes de Febrer vaig assistir-hi a la GIGACALÇOTROBADA '09, on vam coincidir un munt de relataires (uns que ja coneixia i uns altres de nous) al voltant d'unes cebes grillades que ens guisaren al restaurant "El Nou Glop" de Barcelona. També he participat als llibres col·lectius "Contes de fantasmes" i "Relats per a llegir amb una sola mà", publicats per bubok. Finalment, el passat mes d'Agost a les Festes Patronals del meu poble es va fer la "II Nit dels Palmitos Blancs", on es va representar l'adaptació teatral d'algunes de les meues "Històries de Beniatrol", sota el títol de "Nit de brúfols", a càrrec del Grup de Teatre "Godayla", i també es va fer un recital de poemes meus amb acompanyament de música de corda. Actualment estic enllestint el llibre que el Regidor de Cultura del meu poble es va comprometre a publicar-me per la primavera de l'any vinent, i que sota el títol de "L'espill de l'orb", recollirà una antologia de la meua Poesia...

Portada
Portada del llibre "L'espill de l'orb"

Contes de fantasmes
Foto: Portada del llibre col·lectiu "Contes de fantasmes" publicat per bubok.

palmito
Foto: II Nit dels Palmitos Blancs (Godella, 15 d'Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Hi ha una frase que defineix la meua relació amb tots els companys i les companyes de RC:

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

Photobucket
Foto: A una terrassa de Gandia (Octubre del 2.006)
------------------------------------------------

Aquesta és la meua "bio":

Vaig néixer el 10 de Novembre de 1.953 a Godella, un poble de la Comarca de l'Horta del País Valencià. Considere Vicent Andrés Estellés el meu veritable mestre, malgrat no haver-lo conegut personalment, doncs, fou al llegir el seu "Llibre de meravelles" quan em vaig sentir trasbalsat per aquest món de la Poesia. Ell va néixer a Burjassot, un poble veí del meu, i això encara em va encoratjar més...
També haig de dir que, com sóc autodidacte, les meues influències són molt nombroses, i van augmentant cada dia. Per això no vull esmentar cap autor més. Tanmateix, seria un sacrilegi si no fes cap referència a l'Immortal Ausiàs March, el més gran poeta en la nostra llengua que han parit mares.

F. Arnau "dixit"

Els meus blogs:

NOVES LLUNES

L'espill de l'orb

francescarnau@hotmail.com

©Francesc Arnau i Chinchilla

28 de Novembre del 2.009

------------------------------------------------

Casa natal de Franz Kafka (Praga)
Foto: A la casa natal de Franz Kafka (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Francesc Arnau recibe la Flor Natural 2003 ( El Periódico Mediterraneo - 16/03/2003 )

------------------------------------------------

Photobucket
Foto: Octubre del 2.005, al Cantàbric en Godella (Astúries)

Porto
Foto: Al riu Douro en Porto (Agost del 2.007)

Carrer de Lisboa
Foto: Carrer de Lisboa (Agost del 2.007)

Pont 25 d'Abril
Foto: A l'Estuari del riu Tajo en Portugal (Agost del 2.007)

Carrer de Praga
Foto: Carrer de Praga (Agost del 2.009). Noteu el gran paregut amb el Carrer de Lisboa...

Vista del Riu Moldava
Foto: Vista del riu Moldava (Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

"Vosaltres m'heu fet mudar de pell..."

------------------------------------------------

AGRAEIXO ELS VOSTRES COMENTARIS, SIGUEN DEL SIGNE QUE SIGUEN...
MOLTES GRÀCIES COMPANYS I COMPANYES RELATAIRES!

------------------------------------------------

Viatge virtual a Roma
Foto: Amb els meus fills Núria i Guillem, els dos millors poemes que he fet fins ara, en un viatge virtual a Roma, un dels llocs que espere visitar aviat. (Juny del 2.008) Muntatge de Photoshop: -Leti Garcia-


Foto: Amb la meua dona Isabel, coautora dels meus millors poemes... ("Els dansaires", edifici de Praga, Agost del 2.009)
------------------------------------------------

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket
"ATZAR" (Bombardeig de tinta), dibuix de l'autor, de l'any 2.001, sobre el que es va realitzar el 9è REPTE POÈTIC VISUAL.

------------------------------------------------

Ametller en flor
"Ametller florit" de Josep Arnau i Xinxilla -Any 1.990- Oli sobre tela (335x270).

------------------------------------------------

Epifania
"Ja vénen els Reis!" Antonio Martínez (Godella, 1979) -oli sobre llenç- 80 x 65 cms.

------------------------------------------------