Terror

Un relat de: Naiade

Feia hores que jeia a terra, adolorida però tranquil•la, els cabells embullats li tapaven el rostre colpejat, la sang seca feia reguerols que desdibuixaven la bellesa marcida pel patiment.
Ja no es preocupava de res, tan sols reposava durant la seva absència. Tant era que s’arreglés com no, sempre rebia. Ho havia provat tot, tenir la casa neta, fer un bon sopar, mostrar-se submisa, no mirar-lo als ulls...però ell sempre li trobava defectes...Hi havia una taca al passadís, potser sang coagulada de la nit anterior, que ella amb els ulls inflats i moradencs ni tan sols havia vist...La sopa era salada i ella... on anava amb el cabell recollit com una vella i mal guarnida? Amb els diners que li donava perquè fes goig! Ja feia bé de no sortir de casa, ja! Vergonya li feia que la gent la veiés. Com podia pensar que ell seguis enamorat d’uns dona tan poc atractiva i que no servia per a res!
Quan fent un esforç, s’aixecava, i després de prendre un bany calent, és maquillava tot volent dissimular els blaus i aprofitava per pintar-se els ulls, i els llavis de la manera que a ell tant li agradava quan es van conèixer... Encara empitjorava. En veure-la, notava que li agradava, tot i que intentava ignorar-la, però la lascívia el podia i l’arrossegava a qualsevol racó on, començava fent-li l’amor i acabava violant-la amb ràbia...Després venia el pitjor, els insults, les humiliacions...” ets una puta, porca”, li deia. I tot seguit venien els cops, les puntades de peu, tant era que ella plorés, o cridés; de fet, això encara el provocava més...
Amb aquets obscurs pensaments no s’havia adonat que la foscor de la nit l’embolcallava. Avui no s’havia pogut aixecar, no havia menjat ni begut res en tot el dia...
L’ascensor s’havia aturat al replà... el cor se li accelerava, l’adrenalina circulava cada cop més de pressa pel seu interior... En sentir com la clau entrava al pany i donava la volta, la por li tenallava el cos i, aquesta vegada, no va fer cap esforç, rebria de totes maneres...

Comentaris

  • Molt incòmode...[Ofensiu]
    Joan Gausachs i Marí | 20-03-2012 | Valoració: 10

    Molt incòmode. Així, així és com em trobo llegint aquest tipus de relats; incòmode, ple de ràbia! És però, com ja es diu en anteriors comentaris... una trista realitat. És incomprensible que aquestes coses continuïn passant i no tinguin aturador...
    —Joan—

  • Colpidor[Ofensiu]
    EliesVF | 02-03-2012 | Valoració: 10

    Enhorabona, el teu relat és brutalment colpidor i deliciosament desagradable. Tractes el tema amb tacte essent molt directe alhora.
    Un gran escrit sens dubte.
    Felicitats!

  • Realisme[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 28-02-2012 | Valoració: 10

    Brutalment fantàstic! Si alguna cosa és la literatura realista és això. descripció acurada, detallisme, sentiment obert, trencat, psicologia de pell de gallina, cara encrostonada. Sobretot, m'ha atrapat l'empatia literària, és a dir, la comprensió de la protagonista llegint el relat. Gran treball, dur treball que reflecteix perfectament que és la por. Una abraçada.

    Aleix

  • Fa estremir [Ofensiu]
    panxample | 13-02-2012 | Valoració: 10


    Un relat dur ,colpidor i malauradament real masses vegades.
    Molt ben portat, un crescendo constant, que havent-lo llegit, et queden les imatges i fan esgarrifar.
    Avant i ben amunt!

  • Violència, crueltat i dolor[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-01-2012 | Valoració: 10

    Caram, Naiade!
    Has escrit un relat fidelíssim al títol que l’introdueix, i fins i tot supera les expectatives que aquest crea.
    Realment, la narració dels fets, però sobretot de la situació de la dona i dels seus sentiments, espanten l’ànim de qualsevol!
    La violència i la crueltat que vessen de les línies escrites fan estremir, de veritat, tant mentre dura la lectura com després, quan queden gravades en la ment i l’esperit de qui les ha llegides...

    L’enhorabona per aquest relat tan adequat a la proposta!

    T’envio una abraçada plena de vida,
    Unaquimera

  • Dir alguna cosa més d'aquest relat (que no s'hagi esmentat)[Ofensiu]
    deòmises | 23-01-2012

    és difícil. Un text amb una brutalitat elegant, que fa que acompanyem la protagonista i víctima dels cops i del relat. Per molts anys, Montserrat!


    d.

  • Dur, brutal…[Ofensiu]
    Núria Niubó | 19-01-2012 | Valoració: 10


    Per la descripció tan real, tan autèntica, pel patiment tan ben reflexat, per l’angoixa que ens transmets.
    Un relat que remou per dins, per la impotència de la protagonista i per la crua realitat que passa, per davant nostre, com un curtmetratge de terror.

    FELICITATS Naiade el relat és realment dur i brutal!

    Una abraçada,
    Núria

  • Terrorífic![Ofensiu]
    Mercè Bellfort | 17-01-2012

    Has descrit tan bé el sentiment de por que viu en el cos d'aquesta dona que m'ha semblat veure les imatges duríssimes d'una pel·lícula titulada "Abre los ojos" on la protagonista rep i rep pals del seu marit, i és tractada pitjor que un animal. El clima de terror que has creat i la imatge final del maltractament crec que és el gran encert del teu relat; un tema que, malauradament, és noticia a diari.
    Una abraçada, Montserrat,

    Mercè

  • Esfereïdor[Ofensiu]
    Frèdia | 16-01-2012

    Un retrat magnífic de la violència masclista, d’un fet que acostuma a passar massa sovint i que no hauria de deixar-nos mai indiferents. Hi ha tantes dones silenciades, tantes dones que s’abandonen a la seva sort i, en canvi, hi ha tan poques denúncies! Realista, versemblant, esfereïdor i alhora respectuós i sensible. Un magnífic relat, deixa que em repeteixi, de totes totes. Felicitats!

  • no fa por,[Ofensiu]
    Lavínia | 15-01-2012

    Nàiade, el teu relat fa pànic. De debò. Tota la violència s'hauria d'acabar, però contra les dones, per a mi que ja no té cap mesura. Les ha passades totes.

  • no fa por,[Ofensiu]
    Lavínia | 15-01-2012

    Nàiade, el teu relat fa pànic. De debò. Tota la violència s'hauria d'acabar, però contra les dones, per a mi que ja no té cap mesura. Les ha passades totes.

  • Terrorífic[Ofensiu]
    panxample | 11-01-2012 | Valoració: 10

    Malauradament verídic i real.
    Amb aquest relat tan colpidor en portes on vols, al rebuig i l'espant.
    Enhorabona pels èxits

  • Ens has fet sentir-ho[Ofensiu]
    Galzeran (homefosc) | 10-01-2012

    ho has narrat amb un elevat grau de mestria, un tema que ja altres cops hem pogut llegir a relats, en altres ocasions; hi ha un repte clàssic que parlava d'això, dels maltractaments, i es varen fer coses molt intenses. Com el teu relat que va creixent a mesura que vas desenvolupant la història, molt ben portada.
    Felicitats Montserrat, pel relat i per tots els teus èxits!

    Ferran

  • crohnic | 08-01-2012

    Impactant el retrat que fas dels sentiments de les persones que passen per aquesta situació tan terrible... Desgraciadament hi ha moltes persones que es sentirien identificades amb la protagonista... Quina llàtima que no només sigui ficció...
    Per cert, enhorabona per la selecció del microrelat del mes passat!! Fins aviat!!

  • Un conte espantós[Ofensiu]
    allan lee | 05-01-2012

    i pel fet de tant real, encara més terrorífic. El tema, no pas original per desgràcia de la societat, l'has enfocat amb gran brillantor literària. Encara que sigui de llum molt negra. Si volies impactar, ho has ben aconseguit. Un d'aquells relats tan precisos que s'han de rellegir.

    Una abraçada,

    allan

  • Cap més cop,[Ofensiu]
    free sound | 05-01-2012 | Valoració: 10

    cap més mort!!!
    Que ningú es confongui, això no és amor!!!
    Massa real, per desgràcia....
    El terror de la nostra societat, a vegades malalta,
    que segueix caient amb la mateixa pedra.
    La paraula serveixi per ser crítics, i mai submissos!!!
    Feliç 2012

  • és un dels relats més...[Ofensiu]
    joandemataro | 05-01-2012 | Valoració: 10

    durs que he llegit per RC, realment deixa sense paraules per la gran dosi de patiment que transmet, fa posar-se al lloc de la dona i realment corprèn

    fet amb mestria naiade

    rep les meves abraçadetes
    joan

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

274357 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com