Temps

Un relat de: Llibre

Temps...
quimera insalvable.

Temps...
futur inabastable.

Temps...
esdevenidor
que no minva...
tampoc no creix.

Jo sóc essència salvatge
d'un instant colpidor.
Sóc la flaire que avança
etèria, per cada racó.

Jo sóc una engruna
indestriable
d'un horitzó gegantí.

Una espurna.
Una gota.
Una branca
en el camí.

Jo sóc temps
i em posseeixo
amb la força
de l'anhel.

Jo sóc la quimera insalvable
d'una eternitat que no té arrels.

(25-4-2005)


Comentaris

  • Amiga meva,[Ofensiu]
    brideshead | 23-05-2005

    No vull, ni en broma, tornar a llegir que tu no saps fer poesia (i perdona si jo també em repeteixo). Aquest poema és més diví que humà, s'acosta, amb pas ferm, a la perfecció més subliminal...

    "Jo sóc essència salvatge
    d'un instant colpidor.
    Sóc la flaire que avança
    etèria, per cada racó."

    Tots som temps, només, el temps etern, aquell que no té ni passat ni futur, només ara, el moment, l'instant colpidor, eteri, una petitesa dins de la immensitat del temps...

    T'ho dic amb franquesa: el penso llegir moltíssimes vegades més. Vull empapar-me del missatge que, d'una manera trascendental, has estat capaç de crear en el teu cap, per donar-li aquesta forma tan meravellosa.

    PD. No sé si creure'm això que em dius en un postdata..., suposo que, en la nostra inperfecció, podem fer mal sense adonar-nos-en, podem fallar a algú sense voler..... però en l'aventura aquesta de Relats, t'asseguro que no has decebut ningú.... ni ho faràs mai.

    Un petó.... màgic! (perdona si em repeteixo...)


  • temps...[Ofensiu]
    Capdelin | 18-05-2005

    i si el trenco a milions de milions de trossets en sortiranr instants, moments...
    però no desafiaré el temps com el cranc que busca la immortalitat anant enrere...
    aniré endavant, passant pàgines lentament del LLIBRE del temps, sense pressa ni recança... vivint intensament cada instant, adormint-lo en la passió del detall...
    una abraçada!

  • M'has deixat completament fascinada![Ofensiu]
    Maragda | 16-05-2005 | Valoració: 10

    Em sap greu fins i tot no haver-lo gaudit abans aquest poema. Té tanta música! I a més és tan profund... Sovint, si reflexionem en l'importància del "jo" ens adonem, també, que en realitat som menys que res dins el vastíssim univers. Però alhora formem part de l'engranatge que el conforma. En som, per ímfima que sigui, una partícula, i això fa que després hi trobem un sentit més o menys coherent en la pròpia existència - almenys parlo per mi - i que ens alegrem de ser aquí, sigui somni o realitat el que ens toqui viure, sigui per un temps efímer o etern, segons com es miri. Per què la vida és un regal, (o no?) i l'hem de gaudir.
    Una abraçada!

  • El temps[Ofensiu]
    kispar fidu | 28-04-2005

    Aprofito per citar una frase que tinc al rellotge de Sol de casa meva (que per cert... no té agulla!!! jajajaja, quina incoherència, oi?), doncs diu així: "El temps no el pots deturar, però pots no perdre'l"
    Sé que no té molt a veure amb el teu relat... bé, si... parla del temps; però tu "defineixes" el temps. Aquell espai que ens marca el ritme, el ritme del so de les nostres vides. El temps és qui marca el compàs dels nostres passos. Qui compta cada instant, qui captura cada gota, cada llàgrima, cada rialla.

    Potser no el podem deturar, potser no el podem fer anar més ràpid; però en podem gaudir! Podem extreure'n el millor i intentar aprofitar cada instant, podem no perdre'l!
    CARPE DIEM!
    (Ara que dic carpe diem, aprofito també per fer referència a una de les moltes frases genials de la peli de El Club de los poetas muertos:
    "Coged las rosas mientras podáis,
    veloz el tiempo vuela,
    la misma flor que hoy admiráis,
    mañana estará muerta."

    En resum: CARPE DIEM!
    jejeje
    Ciao!

  • fraccions d'infinitat...[Ofensiu]
    ROSASP | 28-04-2005 | Valoració: 10

    Crec que la força vital, l'essència està en el present, en minúsculs instants de l'ara mateix.
    El passat marca un ritme melangiós i difuminat, el futur és incert i imprevisible.
    Només el present immediat ens pertany, formem part d'aquest enorme rellotge de sorra, com un gra més, petit però ple de vida i amb moltes coses per fer i per dir...

    M'agrada el ritme del poema i la sensació de renovació constant que em trasmet...

    Una abraçada molt gran!

  • Segon Fòrum de gats[Ofensiu]
    Alícia Gataxica | 28-04-2005 | Valoració: 10

    Ei! llibre... sento dir-t'ho però aquest cop estic més interessada pel coments del Lino que no pas pel teu poema... incognites... quina es aquesta Sílvia.... Les inicials RA són de Raul Amigó.... i per últim... s'acabaran coneixent la Llibre i el Lino??? Aquesta és la gran incognita que noi... no ens pots deixar ara a l'estacada... quina història nois...

    Ah! Però jo no em quedo amb les ganes... ara mateix li dic al Manel que no ens pot deixar amb l'ansia al cor... je.... Ja tinc teca per un segón fórum de gats....


  • què ets?[Ofensiu]
    Lavínia | 27-04-2005

    el temps, la feina, l'anhel, l'essència salvatge d'un instant colpidor?
    O, simplement, l'única cosa que posseeixes: tu mateixa i el temps que dediques a ser-ho, en les múltiples facetes que pots desenvolupar.

    Petons.

    PD
    Era una possible anàlisi-resposta.

  • DISCULPES[Ofensiu]
    Manuel de Lino | 27-04-2005

    estimada amiga un milie de disculpes per la confusio i la meva falta de tacte, creia que eres una altra per aixo te he demanat la teva dreça.
    de totes maneres continuo dienti que felicitats per el arbo i la teva nove-la amor a sang freda, encara que ens deixes masa pronte amb el secret desvellat,
    pero ja en parlarem si deu vol.
    una forta salutacio.
    R.A.

  • Ah!! El temps...[Ofensiu]
    uRaNiA | 27-04-2005 | Valoració: 10

    ... és quelcom antinatural... ja ho vaig dir.

    Et proposo poarticipar en un fòrum/taller d'escriptors catalans, per treballar els nostres texts a fons i aprendre els uns d'els altres. Tot just comencem ara...

    Més informació escriu-me: urania9@hotmail.com

    Una abraçada

Valoració mitja: 10

l´Autor

Llibre

160 Relats

1347 Comentaris

288004 Lectures

Valoració de l'autor: 9.67

Biografia:
Hola a tothom!

Què faig? M'enrotllo i us explico coses o ho deixo córrer?

Millor ho deixo estar i us indico l'enllaç cap a la meva web, on també trobareu la meva adreça de correu electrònic: Sílvia Romero i Olea


Sílvia Romero