Temps Viscut

Un relat de: Joan G. Pons
A sobre portem una especie de vestit molt ample i permanent.
Jo l'anomeno Temps Viscut.
El Temps Viscut es un arxiu emocional irrepetible.
Podem contemplar aquest vestit quan en mirem al mirall de la nostra Vida Personal i descobrim i recordem vivencies amb els seus detalls, reaccions, decisions, lligats a valors, decisions, però atenció no son repetibles.
No podem tornar al Temps Viscut, però si enriquir-nos d'aquest recordatori experimentat.
Es font de coneixement, tot ajudant a la nostre formació i creixement.
Alerta a no caure en jutgar... es temps viscut i no podem forçar una marxa enrere, però sí podem remenar i millorar la vivència del nostre temps present.
Una abraçada positiva al nostre temps viscut.

Comentaris

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-11-2020

    Gràcies per les teves observacions.
    Joan

  • Be, rectifico algun detall[Ofensiu]
    Fidel Català | 01-11-2020

    Sí que està a assaig, disculpa per aquest detall errat.

    I ara que he revisat el teu relat amb correccions d'estil, encara n'he vist més de coses.

    Estan bé les teves reflexions, i ja sé que no tens trenta anys per ser més àgil en l'aprenentatge, però si els passes pel corrector, cosa senzilla de realitzar, la comprensió dels teus escrits pujarà de nivell i el teu prestigi també.

    Pensa-hi!

    Fidel

  • Jo avui sí que et valoro[Ofensiu]
    Fidel Català | 01-11-2020

    Mira, la narració hauria d'estar a assaig. Per començar.
    Segon; t'he fet una revisió de la cosa escrita, perquè una espècie no és una mena de cosa, i ja per començar, aquesta paraula m'ha fet mal.

    Si sols escrius per explicar batalletes, ja estaria bé, però si escrius amb l'ànim de fer-ho millor, si més no, de millorar la forma d'escriure, fes servir u corrector abans de penjar res més a relats.

    El teu escrit quedaria més o menys així:

    Al damunt portem una mena de vestit molt ample i permanent.
    Jo l'anomeno Temps Viscut.
    El Temps Viscut és un arxiu emocional irrepetible.
    Podem contemplar aquest vestit quan en mirem al mirall de la nostra Vida Personal i descobrim i recordem vivències amb els seus detalls, reaccions, decisions, lligats a valors, decisions, però atenció no són repetibles.
    No podem tornar al Temps Viscut, però si enriquir-nos d'aquest recordatori experimentat.
    És font de coneixement, tot ajudant a la nostra formació i creixement.
    Alerta a no caure en jutjar... és temps viscut i no podem forçar una marxa enrere, però sí que podem remenar i millorar la vivència del nostre temps present.
    Una abraçada positiva al nostre temps viscut.


    Fa goig llegir els teus pensaments, però també fa mal als ulls, i encara fa més mal la gent que et diu; que bonic!, i no et vol corregir coses tan planeres.

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 01-11-2020

    Gràcies Perla pel teu comentari. Cert, es un tresor el Temps viscut.
    Joan.

  • El vestit del temps de la vida: [Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 31-10-2020 | Valoració: 10


    Molt adequada reflexió sobre el temps que tenim en la vida. Doncs hem d'anar vestint-nos, cada dia, d'un nou vestit, per a seguir visquent.
    Molt bon tema, Joan.
    Ah! sí!, en la meua pàgina hi ha un de nou... relat... Gràcies amiguet.... relataire, Joan.
    Salut i a cuidar-se...

  • Comentari [Ofensiu]
    Joan G. Pons | 31-10-2020

    Gràcies pel comentari. Temps viscut un bon tresor.
    Joan.

  • Riquesa[Ofensiu]
    Soleilsi | 30-10-2020 | Valoració: 10

    Molt bo aquest relat, Joan!
    Tot el temps viscut és una gran riquesa en tots sentits.
    Gràcies!

  • Riquesa[Ofensiu]
    Soleilsi | 30-10-2020 | Valoració: 10

    Molt bo aquest relat, Joan!
    Tot el temps viscut és una gran riquesa en tots sentits.
    Gràcies!

Valoració mitja: 10