Temps de mentides VI

Un relat de: martaplanet

-20 anys. - van ser les paraules de la persona amagada. - En Marc Morelli tenia 20 anys.
-Amb 20 anys i ja era tot un...
-Ningú li pot retreure res. - va tallar l'ombra. - Ell era qui era.
-Però igualment...
-Des d'aquell dia la Sònia i en Marc es van anar coneixent fins que, mesos després, tot va canviar. En Marc Morelli havia trobat un objectiu i, és clar, la Sònia seria la seva arma.
-Un objectiu?
-John Price. Un home de pocs escrúpols i, gràcies a això, ric. - l'ombra va fer un mig somriure. - Però també amb molts deutes amb els Morelli i, amb aquella família, era millor no jugar-hi.
-John Price? John Price va ser assassinat per una noia de 15 anys?

.......................................................................

-Que fas? - la Sònia es va asseure al costat d'en Marc intentant fer una ullada al que escrivia el noi.
-Res important. - va respondre mentre es guardava el paper a la butxaca.
La Sònia va mirar la butxaca com si intentés veure a través d'ella.
-Té. - va dir allargant-li una llauna de cola.
El noi la va agafar i la va obrir amb aquell posat tan tranquil que el caracteritzava. Un glop, dos glops.
-Torna-me'l. - va dir quan va separar els llavis de la llauna.
La noia es va amagar a l'esquena el paper que li havia agafat i va fer un somriure innocent.
-El què?
-El paper.
En Marc va estendre la mà i la Sònia hi va deixar a sobre el paper que amb tanta traça li havia agafat de la butxaca.
-Si volies saber que hi posava només m'ho havies de demanar. - va dir ell mentre l'obria. - Mira-ho.
Ella hi va donar una ullada ràpida. Era un plànol imprès amb tot de signes escrits per sobre.
Va aixecar al mirada cap el noi que la observava divertit.
-No entenc res de res. - va dir finalment la Sònia. - Es pot saber que és això?
-Un pla. - va respondre. - Una idea.
-Sobre què?
-Sobre un secret. - va dir ell amb un mig somriure. - Un secret molt ben guardat.
-No m'ho diràs, oi?
Ell va riure.
-Per què creus que no t'ho diré?
-Perquè és un secret.
En Marc la va mirar llarga estona fins que va assenyalar un punt negre del plànol.
-Veus això? - ella va assentir. - És l'heroi que salvarà el món.

.............................................................................

-En Marc Morelli va aconseguir que ella acceptés ser l'assassina de John Price. Increïble, oi? - l'ombra no va esperar la resposta de l'escriptor. - S'imagina que deu ser tenir 15 anys i tenir la sang freda d'apuntar amb una pistola a un home i disparar? La majoria d'adults no tenen aquesta força de voluntat.
-En Marc Morelli va convertir a una noia en una assassina. - va dir l'home quan va acabar d'escriure.
-Sí, però perquè ella es va deixar convertir en una assassina.
-Mai hagués imaginat que el cas Price estès lligat al cas Morelli. - l'home va passejar la mirada entre les últimes línies escrites. - A més, el cas Price, va ser arxivat com a suïcidi, no com a assassinat.
-Ho sé.
-I, llavors? Que va passar?
-La Sònia va assassinar a John Price fent servir les idees i plànols de Marc Morelli. - va resumir l'ombra. - I després en Morelli va desaparèixer de la seva vida.
-Què?
L'ombra va seguir parlant sense fer cas de la cara confusa del periodista i del bolígraf que havia caigut al terra:
-Un any després, per motius ben estranys, es van retrobar.

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer

l´Autor

Foto de perfil de martaplanet

martaplanet

129 Relats

93 Comentaris

101135 Lectures

Valoració de l'autor: 9.36

Biografia:
Sempre he pensat que les biografies només són per aquelles persones que han fet alguna cosa important en la seva vida, alguna cosa que hagi tingut tant de ressó que ha arribat a milers d'altres vides. Aixì que tampoc he pensat mai com seria la meva biografia. Simplement dir que encara estic lluitant per trobar-me a mi mateixa i trobar a la meva veu que sembla que, de moment, és l'escriptura.