Teló de fons

Un relat de: Naiade

Puja el teló :

A traves de la finestra
amb la mirada perduda entre les denses boires
és veu una noia jove i bonica.
la seva expressió trista i apagada, és la mateixa que ens transmet l'ambient.

Paisatge gris
lluminositat trencada
casa pairal de pedra envellida
arbres pelats, de formes recargolades
que projecten estranyes ombres.

Tal com els seus pensaments
foscos, embullats de teranyines
paranys erms, quasi desconeguts
inacabables espais poblats d'arbres morts, plens de punxes.

La ment és passeja entre ells
sense cap sentiment, quasi resignada
com si una autòmat fos
flota entre ells com un esperit mogut pel destí
esgarrinxant-se de tant en tant
no sentint quasi el dolor
l'enyorança s'ha fet insuportable.

Una petita veu d'infant la treu del turment
i la fa tornar al món real.
els ulls li canvien d'expressió, uns petits esbossos d'alegria, afloren
i el somriure surt dels seus llavis mig apagats.
la blancor de la seva pell, contrasta amb la foscor de la seva mirada profunda
i amb una gran tendresa, agafa al seu fill, l'abraça dolçament i s'asseu al balancí per bressolar-lo.

La imatge és va tornant més càlida, la fredor va fugint
aquell ser petit, la va omplint d'energia.
tot lo anterior va quedant difús, com si hagués tingut un malson.
observa al petit, de pell blanca i delicada, la seva imatge és reflexa en el vitrall de la finestra.

Uns petits raigs de sol anuncien el nou dia, i una esperança renovada comença a posseir-la. La certesa de que, qualsevol dia, podrà veure com retorna el seu home, d'aquella guerra sense fi ni sentit, li dona la força de viure. Tot anirà be.

Mentre alleta al seu fill, S'imagina un punt negre a la llunyania, allà on conflueixen els camins. Il·luminat pel raig de sol avança el seu genet, a lloms del cavall.
Finalment es queden adormits, esbossant un lleu somriure d'esperança.

Baixa el teló

Comentaris

  • Amb figures molt humanes...[Ofensiu]
    Unaquimera | 28-01-2007 | Valoració: 10

    Interessant joc descriptiu! Sense oblidar el fil narratiu, apareixen pocs verbs d'acció; resulta evident que inverteixes més temps i espai en crear unes imatges poderoses: "pensaments foscos, embullats de teranyines, paranys erms, quasi desconeguts inacabables espais poblats d'arbres morts, plens de punxes." entre la primera frase "Puja el teló" i la darrera " Baixa el teló" que li serveixen de marc, d'enquadrament.
    Però, de fet, em sembla que ales frases que delimiten definitivament el relat, mostrant l'evolució interna, són "una noia jove i bonica. la seva expressió trista i apagada, és la mateixa que ens transmet l'ambient." i "Finalment es queden adormits, esbossant un lleu somriure d'esperança.": crec que aquestes dues són el pany i la clau de la història, ja que només l'esperança, la il·lusió, la confiança en el un futur millor, són capaces de transformar la tristesa, la foscor, el cansament i el desànim en un somriure.
    Al mig, la figura del menut que permet aquesta mutació: "Una petita veu d'infant la treu del turment i la fa tornar al món real."

    Penso que tot sovint, són les criatures, símbols d'innocència, de futur, de vida! qui ens arrelen a la realitat, qui ens impedeixen llençar la tovallola moral davant els infortunis, que ens lliuren de perdre l'esperança en situacions de dolor.

    Tal com et deia en començar, un relat interessant...

    Per a tu omplo una abraçada de molts somriures i te la envio ara mateix,
    Unaquimera

  • M'ha encantat![Ofensiu]
    Arbequina | 11-01-2007 | Valoració: 10

    Aquest poema, fet d'una successió d'imatges incessant, molt bell i descriptiu, també té moltíssima força narrativa. Potser és això, el seu caràcter narratiu, el que més m'atrau, doncs rares vegades un poema explica una història... no sembla, la poesia, el medi per explicar.
    Després, la segona estrofa:

    "Paisatge gris
    lluminositat trencada
    casa pairal de pedra envellida
    arbres pelats, de formes recargolades
    que projecten estranyes ombres."

    l'he trobat meravellosa.

    I és que és l'exemple més clar de l'estil que has emprat: un estil auster, fet d'encertades descripcions, escollint els detalls més rellevants... desposseït de verbs. I aquest contrast és el que definitivament fa que el poema m'hagi encisat, meravellat: com es pot narrar sense verbs? TELÓ DE FONS.

    En fi, felicitats pel poema, m'ha encantat.

    Una abraçada ben forta de l'Arbequina.

  • Les esperances,...[Ofensiu]
    Bonhomia | 10-01-2007 | Valoració: 10

    ...quan s'està així, són més que necessàries. Suposo que molta gent es deu trobar en aquesta situació. No m'agrada pensar-ho, però vaja, és real. Es tracta d'una qüestió molt profunda que va al fons de l'ànima i m'imagino que per comprendre-ho s'ha de viure. Jo crec que són coses que ens omplen un buit fatídicament, que hauria de ser sempre un buit, perque és el racó de les coses dolentes, però quan apareix el fill, com expliques, brota quelcom de positiu. Al final... el final és l'esperança, allò que fa somniar però a la vegada també fa por.

    Una abraçada.


    Sergi

Valoració mitja: 10

l´Autor

Foto de perfil de Naiade

Naiade

246 Relats

1711 Comentaris

275319 Lectures

Valoració de l'autor: 9.91

Biografia:
Fa temps que escric, necessito plasmar el que porto dins. També m'agrada pintar, pel mateix motiu.
Però escriure per un mateix no té cap gràcia, necessito estar en contacte amb gent que també li agradi i poder compartir i intercanviar opinions, consells.
Varen parlar-me de relatsencatala i aquí estic, satisfeta de formar-ne part.

R en Cadena



(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")


Lèvingir en va encadenar i jo he passat la cadena a orchid i entortilligat. També a gaia1, Follet, Blaumar i Atlàntida

Per qualsevol cosa aquest és el meu e-mail:

mlloretp@gmail.com