Tardes devant del mirall

Un relat de: Petit moment

Tanco els ulls, la por m'envolta. És una por estranya, por del meu cos. Sento com si tothom m'observés, i en veiés totes les imperfeccions, com si jutgessin cada boci de pell, cada gram de greix i cada bri de pel.
Obro els ulls i en un mirall hi veig una cara massa blanca, un ventre no prou llis, unes cames mal esculpides i un perfil dibuixat maldestrament.
Surto de casa i em començo a comparar, amb les cames d'un anunci, amb el perfil d'una noia, amb el ventre d'un cartell…
Llavors ve la pitjor part: l'hora del menjar, calculo una a una les calories que entren al meu cos. Tenint en compte de deixar-ne passar tan sols les necessàries, per a que ni el metge ni la balança no les puguin detectar.
Després de menjar miro la tassa de wàter amb culpabilitat, i penso com seria de fàcil accedir a un cos perfecte. Però hi ha una cosa que m'impedeix fer-ho... amor?
Estic enamorada, si, però cada cop sento més necessitats d'evitar l'ho, d'evitar aquell moment en que ell decideixi defugir-me. Defugir-me per un cos imperfecte, per unes cames mal esculpides i per un ventre no prou llis.
Evitar l'amor? Emmalaltir? De qui estic parlant? No pot ser, d'aquella nena que no creu en aparences, ni en la bellesa superficial i que vol ser un tros més d'aquest món. En què s'ha convertit aquesta nena?

Comentaris

  • Molt de respecte[Ofensiu]
    Unaquimera | 26-02-2006

    El teu text em fa molt de respecte, perquè em fas arribar una por capaç d'envoltar-te de tal manera que et fa sentir aliena al teu propi cos, sentir-lo com una barreja de pell, greix, pel, imperfeccions... un conjunt de ventre, cames, cara i perfil.
    Així sorgeix la pregunta: En què s'ha convertit aquesta nena? Potser, en una dona... una dona que ha de continuar endavant!

    De dona a dona, una abraçada plena de calories de les bones, de les que no engreixen però nutreixen el cor,
    Una quimera

  • Ja ho saps...[Ofensiu]
    Primera fada | 26-02-2006 | Valoració: 9

    Hola preciosa! Ja saps el què en penso jo d'aquest text, ja saps que tinc una cançó i un acord per cada paraula escrites per les teves mans, així que, què més dir-te?
    No he comentat d'altres relats perquè sento una força, encara que no sigui del meu cos sinó d'un proper al meu, que m'empeny a ser una raó del les qüetions que hi realitzes allà, així que he escollit aquest, que tan admiro i valoro.

    Felicitats wapa! Segueix així!
    Arribaras molt, molt lluny.

    Visca tramuns, la nostra llengua i tu :D

    Ter

  • COS PERFECTE[Ofensiu]
    Pepito | 06-12-2005 | Valoració: 10

    Si la persona que diu que t'estima, et deixa perque... "li sembla" que el teu cos no es perfecta, perque ha vist masses anuncis de nenes maques i han deixat d'agradar-li les noies reals, qui te un problema és el noi, i no tu.
    L'amor està molt be, si en tens, però només es una de les moltes coses bones de la vida, com ara, els amics, la familia, els estudis, la feina (sí, de vegades fins i tot això pot ser agradable), les vacances, la lectura, nous amics, nous amors pot ser...

  • buffff[Ofensiu]
    Perestroika | 30-11-2005

    Sense paraules...felicitats!

    Si vols fer-te una idea de les conseqüències de discussions mal portades davant el mirall... fes un cop d'ull a un relat meu que és diu "dolça seducció"

    Salut!

  • Impactant!!![Ofensiu]
    Nefer | 29-11-2005 | Valoració: 10

    Et felicito!!! T'has sabut posar plenament dins de la pell de la jove adolescent que troba el seu primer amor i té les inseguretats pròpies de la seva edat. De les joves que no estan contentes amb els seus cossos influenciades (MASSA) per tot el que les envolta. M'agrada veure però que no totes es deixen convencer fàcilment i que la raó acaba imposant-se. Poden estar segures que dins la seva "imperfecció" son molt més esplèndides del que elles arriben a pensar-se!!!

  • Impactant!!![Ofensiu]
    Nefer | 29-11-2005 | Valoració: 4

    Et felicito!!! T'has sabut posar plenament dins de la pell de la jove adolescent que troba el seu primer amor i té les inseguretats pròpies de la seva edat. De les joves que no estan contentes amb els seus cossos influenciades (MASSA) per tot el que les envolta. M'agrada veure però que no totes es deixen convencer fàcilment i que la raó acaba imposant-se. Poden estar segures que dins la seva "imperfecció" son molt més esplèndides del que elles arriben a pensar-se!!!

Valoració mitja: 8.6