Tan sols tu

Un relat de: Nonna_Carme



!Ja em puc perdre
sense por,
en el desert del teu rostre.
Ja he despullat
el camí
de branques
esgotades.
Ja el teu mirall
no és obscur,
ni tenebrós.
Perquè, avui,
tan sols tu,
has sabut
esmicolar
la meva llosa,
tan sols tu
has donat calor
a la meva mà,
quan el glaç
l'embolcallava
i perquè,avui,
deslliurant-te
de disfresses
enganyoses,
avui,finalment,
t'he conegut.

Comentaris

  • Preciós poema![Ofensiu]
    brins | 20-10-2009 | Valoració: 10

    Encara no te l'havia llegit, i m'ha encisat!
    Saps expressar els sentiments per mitjà de versos curts, la qual cosa és bastant difícil, i a més, atorgues vida a cada una de les paraules. Enhorabona!

    T'agraeixo moltíssim la felicitació que em vas enviar el dia de la meva onomàstica, tenia ganes de dir-te que em vas fer molt feliç. Gràcies.

    Una abraçada molt afectuosa,

    Pilar

  • Felicitats[Ofensiu]
    deòmises | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    d.

  • Sols sense el tant[Ofensiu]
    Joan G. Pons | 29-11-2008 | Valoració: 10

    Molt bon relat. Jo tatxo el "tant".... hi ha més... no m'grada excloure, m'agrada incloure.

  • Esmicolant la llosa[Ofensiu]
    Avet_blau | 29-11-2008 | Valoració: 10

    Dos o tres mots,
    encadenats,
    van esmicolant,
    la llosa,
    i ferros,
    i alliberant sentiments,
    que s' acosten,
    lliures, per fi.

  • Sé que en algun...[Ofensiu]
    Maria Sanz Llaudet | 29-11-2008 | Valoració: 10

    moment vaig llegir el teu poema però pel que he comprovat, no vaig comentar-te'l. Em va impresionar a la primera lectura i ho ha tornat a fer ara, potser perquè és d'aquells sentiments que, havent-lo sentit també, m'hauria agradat saber-lo expresar en versos tant encertats com els teus.
    Una abraçada

  • Poques paraules, sí,[Ofensiu]
    Vicenç Ambrós i Besa | 09-09-2008 | Valoració: 10

    però molt ben repartides en versos brevíssims, cosa que no és fàcil d'escriure!

    Ja vaig llegir aquest poema fa temps, quan me'ls vaig repassar tots d'una tirada, però mira, aprofito per deixar-hi l'empremta, jeje!

    Escrius bé en català i tens un bon estil poètic, però celebro sentir que encara ho vols treballar més. De fet, jo sempre m'he considerat un aprenent d'escriptor. Potser quan tingui més de cent anys (perquè els penso complir: la intenció que no hi falti!) i digui: "doncs mira, plego, aquesta ha estat la meva última novel·la", llavors i només llavors potser diré: "ara sóc un escriptor". De moment, a aprendre'n i amb paciència, jeje!

    Has fet servir el vers lliure per aquest poema, i per això no et faré cap comentari quant al recompte de síl·labes. Només, potser, et remarco que el tercer vers ("en el desert del teu rostre") podria haver estat dos versos ("en el desert / dels teus versos"), i així hagués semblat més harmònic en el conjunt del poema. La paraula "avui" és una constant en tot el poema, i per tant ja és necessari la reiteració. D'altra banda, repeteixes sovint els possessius ("meva"), i a mi, que sempre em "renyen" perquè en poso massa, em diuen que, en la mesura del possible, s'han d'intentar evitar. Però com que va molt a gustos i en realitat tampoc no és cap falta (per cert, no n'hi ha ni una en tot el poema), t'ho comento ben bé a tall d'anècdota.

    Salut i gràcies a tu pels teus comentaris, també!

    Una abraçada,

    v.

  • Amb poques paraules dius molt[Ofensiu]
    criptonita | 29-08-2008 | Valoració: 9

    Ja he llegit uns quants escrits teus i m'han sorprès... sobretot perquè amb poques paraules saps dir moltes coses, amb senzillesa però amb moviment, ritme...
    Continua així que ja veus que tens molts comentaris positius.

  • Tan sols tu[Ofensiu]

    pots escriure un poema on dius tantes coses amb paraules amagades, insinuants, evocadores.
    No sé com agrair-te la teva valoració del meu
    "Lleugera d'equipatge". Recordo que quan el vaig escriure n'estava ben orgullosa però una persona propera a mi i, suposadament entesa, me'l va tirar per terra. Si l'he tret a Relats és per veure la reacció dels lectors. Gràcies pel teu comentari. Petons

  • Tans sols tu[Ofensiu]
    Ullsblaus1 | 03-08-2008 | Valoració: 10


    Tans sols tu tens el do d'escriure,
    tan sols tu pots crear poemes,
    tan sols tu ets lliure de pensament,
    tans sols tu tens alegria al cor,
    tan sols tu ens pots enlluernar amb els teus escrits,
    tans sols tu ets capaç de copsar sentiments.

    Tan sols a tu t'admirem tots els relataires.

    Gràcies, que passis un bon estiu!

    Una salutació d'ULLSBLAUS1

  • Magnific, com tots.[Ofensiu]
    JOANPG | 03-08-2008 | Valoració: 10

    Fes el favor d'escriure més poemas que ja tinc ganes de coneixer la nova producció. Vull gaudir d'aquesta sensibilitat tant expresiva i al mateix temps tant sencilla que m'ompla de joia.

    Una forta encaixada de JOANPG.

  • Sovint...[Ofensiu]
    onatge | 20-07-2008 | Valoració: 10

    ens coneixem massa tard. Ens disfressen els prejudicis, una espurna d'egoisme ens amaga la veritable cara.

    Tens una collita de paraules que saps empeltar adequadament...

    Salut.
    onatge

  • Amb versos breus,[Ofensiu]
    rnbonet | 29-06-2008

    plens d'emoció, desgranes la coneixença de l'ésser amat.
    Sentiment a l'ànima surant a flor de pell.
    Salut i rebolica, xicona!

  • J.Lluís Cusidó i Ciuraneta | 25-05-2008 | Valoració: 10

    Preciós poema curt directa rapit concís farcit d'alegria i que alhora dona molt que pensar.

    J. Lluís Cusidó i Ciuraneta

  • perfecte[Ofensiu]
    789dlt | 16-05-2008 | Valoració: 9

    El teu anhel de conèixer a la persona estimada ha quedat perfectament reflexat en aquest poema. Bell i concís.

  • gypsy | 15-05-2008

    quin poema més bell, musical i curull de vida en ser llegit. Profund i reflexiu.

    No sabia que escrivies a RC. Ens coneixem, sóc la farmacèutica que té dues filles i que la gran, l'Aina va al mateix curs que l'Arantxa. De vegades ens veiem a la parada de l'autocar, de vegades, al "Figueras".

    Quina il·lusió trobar-te, m'ho va comentar la teva neta Arantxa fa un parell de dies.


    mariona lorente (gypsy a RC)

    Una abraçada!, escrius genial.

  • despullant el camí[Ofensiu]
    franz appa | 11-05-2008

    Preciós breu poema, de versos també breus, però molt suggeridors.
    Excel·lents els que formen el tercet: "Ja he despullat
    el camí/de branques/esgotades.".
    Cal despullar-se, sí, de les branques que s'han musteït, exhaurint el seu vigor, per trobar la força per enfrontar-se a les coses noves.
    Una salutació,
    franz

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Nonna_Carme

70 Relats

1566 Comentaris

158108 Lectures

Valoració de l'autor: 9.94

Biografia:
El meu nom : Carme Olivé. Nonna m'ho diuen els meus 5 fills, 9 nets i dues besnétes. Visc a Sant Boi del Llobregat d'ençà que em vaig casar només fa 52 anys. Com podeu veure en tinc molts però, no us enganyeu, no soc vella i mentre m'agradi tant aprendre coses noves, penso que no me'n sentiré. De fet , estic superant dos reptes: escriure en català i entendre'm amb l'ordinador. M'agrada plasmar en un paper, els meus sentiments i les meves vivències. Aficions? Llegir , la música moderna o clàssica, depèn del moment. Una de les meves cançons preferides és Imagine, de Jhon Lennon , tal vegada perquè parla de pau (soc pacifista al 100%). He fet teatre molts anys com afeccionada i doblatge.

M'afegeixo a la llista de relataires que demanen no ser valorats però rebré, encantada ,els vostres comentaris i les vostres correccions. Gràcies per tot el que estic aprenent de vosaltres.