T'acompanyaria a la fi del món!

Un relat de: E. VILADOMS
—Hi ha cocodrils! —em vas cridar amb la vista fixada a proa, sense perdre el compàs del rem ni tan sols tombar-te a mirar-me. Jo m'esforçava per seguir el teu ritme, palada a la dreta, palada a l'esquerra i, de tant en tant, apartàvem alguna de les branques que les pluges recents havien portat fins al mig del riu.
De fet, portava ja unes quantes setmanes seguint-te, més que acompanyant-te. Aquell era un projecte que portaves cobejant i planificant des de feia un parell d'anys. Havies passat de canviar de cotxe, d'anar de vacances, fins i tot havies deixat de fumar. No volies fer el turista i veure món, el teu viatge era per a viure el món.
I, justament a la festa de comiat que et van preparar els amics dos dies abans del vol cap a Manaus, ens vam conèixer. Allò va ser un clau a primera vista, vam quedar ben enganxats.
—Marxo demà passat! —em vas confessar mentre compartíem la cigarreta postcoital.
—T'acompanyaria a la fi del món! —vaig exclamar en un rampell. I aquí estàvem!
Si només fossin els cocodrils! Si només fossin les anacondes i piranyes... Ja m'havia acostumat a girar les botes cap per avall cada matí abans de posar-me-les i a esperar uns segons a què els okupes nocturns en sortissin de forma voluntària. Tolerava, sense ni gairebé rascar-me, les picades de mosquits i sangoneres. Havia menjat mico, formigues i mojojois vius. Però res es podia comparar al que ens esperava uns quilòmetres més enllà. Després de superar amb èxit el tram dels cocodrils —només hem hagut de lamentar l'escantonament d'un rem— el fins aleshores ample curs del riu es comença a estrènyer. Les aigües van més ràpides, avancem a mercè del corrent. Primer com una remor de trons llunyans, després com un cor de timbals acostant-se, s'anuncia el nostre destí: Les cataractes de la fi del món.

Comentaris

  • Quin viatge...[Ofensiu]
    PERLA DE VELLUT | 27-06-2019 | Valoració: 10

    Quin viatge més emocionant i més divertit, E Viladoms, molt bo i amb molt bona situació a través del riu amb una canoa, que també es pot navegar. Ha ha ha ha.
    Felicitacions per tal relat que m'ha agradat llegir-te...
    Una salutació.
    Perla de vellut

  • Jornada ARC del Microrelat en Català[Ofensiu]


    Cartell

    Invitació

    Jornada ARC del Microrelat en Català

    Biblioteca Esteve Paluzie - Associació de Relataires en Català

    Dissabte, 21 d'octubre de 2017

    [ Inscripcions ]

  • Enhorabona![Ofensiu]

    Benvolgut / benvolguda relataire:

    Enhorabona! El teu relat ha estat seleccionat, pel jurat d’autors i d'autores de l'Associació de Relataires en Català, com a finalista del VII Concurs ARC de Microrelats "Mitjans de transport" i per formar part del volum recopilatori amb totes les obres finalistes.

    És per això que, en haver quedat seleccionat/ada en la convocatòria, t’agrairíem que, al més aviat possible, ens fessis arribar l’autorització perquè el relat sigui inclòs al recull.

    Només cal que ens enviïs per correu electrònic a l'adreça: concursos.arc@gmail.com el text que adjuntem al final d’aquest comentari amb l’assumpte AUTORITZACIÓ PUBLICACIÓ MITJANS DE TRANSPORT, tot fent un copiar i enganxar, i complimentant les teves dades personals.

    Cordialment,

    Comissió Concursos


    TEXT AUTORITZACIÓ

    En/na .........................................................................................................

    amb DNI. número ......................................................................................

    i nick/pseudònim relataire ............................................................................................

    AUTORITZO a l’Associació de Relataires en Català (ARC) a incloure el microrelat ...................................................................................................

    seleccionat del mes de ..............................................................................,

    del qual en sóc autor/a, en el recull de microrelats “Mitjans de transport” que s’editarà a finals de 2017.

    on vull constar amb el nom d'autor/a ............................................................... (en cas de no omplir aquest apartat s'entén que l'autor/a vol aparèixer al recull amb el nick/pseudònim amb el qual ha participat al concurs).

    Així mateix també atorgo el meu consentiment per incloure qualsevol altre microrelat seleccionat al llarg de la present convocatòria i del qual jo en sigui l’autor/a i a difondre el seu contingut (en part o totalitat) pels mitjans habituals de l’ARC.

    Data .......................................

  • Imaginatiu[Ofensiu]
    Edgar | 23-05-2017

    Tan ben escrit com sempre aquest cop amb un bon raig de fantasia

  • Bona aquesta[Ofensiu]

    això sí que es amor a cegues! T'hem trobat a faltar, és un paler llegir-te.

  • Enyor de lletres[Ofensiu]
    brins | 21-05-2017 | Valoració: 10

    Ben retrobada, Enriqueta, se't trobava a faltar.
    Fins aviat!

  • Si no recordo malament...[Ofensiu]

    Si no recordo malament, fa uns mesos ens vas deixar en una estació de tren molt angoixant... Ara ens deixes aspectants a veure si cauràs per les cataractes... Esperem que no sigui així i continuïs escrivint.
    —Joan—

  • Agosarats[Ofensiu]
    Aleix de Ferrater | 19-05-2017 | Valoració: 10

    La vida també és dels agosarats. I després de les dificultats viscudes estic segur que el saltet fluvial serà un episodi més per explicar. Endavant amb els agosarats! Ben retrobada, Enriqueta! Una forta abraçada.

    Aleix

  • ja ho veus[Ofensiu]
    Endevina'm | 11-05-2017

    els comiats tenen moltes lectures, i ara no parlo del comptador del relat. Jo m'inspiro llunyanament amb el víkings i tu t'envàs a l'Orinoco o l'Amaçones, quins viatges que ens fem tot escrivint!
    Que ens seguim veient per aquestes pàgines molt de temps!

    Ferran o Jaume o Galzeran o l'home fosc, un d'ells...

  • Bon relat[Ofensiu]
    montserrat vilaró berenguer | 11-05-2017 | Valoració: 10

    Molt bonic com tots els teus relats

  • Les catarates de la fi del món?[Ofensiu]
    jovincdunsilenci | 05-05-2017 | Valoració: 10

    Ah no, no crec, després d'això amb els cocodrils i les anacondes i... Que no pot ser. Aquest és un atrevit i salvatge començament, perquè, des que vares explicar al Fòrum que estaves ocupada amb un altre projecte... En fi, que RC no és igual sense els teus relats. Encara que jo no comente molt, els he trobat a faltar. M'ha agradat molt tornar a llegir-te.
    T'agraïsc que entrares a comentar aquell relat meu. Una abraçada des de València.

  • Aventurera![Ofensiu]
    Guiomar | 04-05-2017

    Així m'agrada, valenta i endavant!
    Molt bo! Com sempre!

  • Ayyyy[Ofensiu]
    Magdala | 04-05-2017 | Valoració: 9

    No s, han de pendre decisions en calent que després passa el que passa. Molt bona historia.

Valoració mitja: 9.83

l´Autor

Foto de perfil de E. VILADOMS

E. VILADOMS

70 Relats

778 Comentaris

81205 Lectures

Valoració de l'autor: 9.85

Biografia:
Aprenent de relataire.
Gràcies a totes i a tots els qui passeu per aquí.