SUTURA D'AMOR

Un relat de: Agnès Armengol Altayó
"No hi ha cap vincle causal entre la conducta de les persones i l'amor que sentim per elles" (Etty Hillessum).

La persona és capaç del millor i del pitjor... la mateixa persona...

En nosaltres conviuen el que els mestres d'espiritualitat dirien el bon i el mal esperit...

No hi ha ningú que sigui perfectament bo... ni ningú que sigui completament dolent...

Tots, en un moment o altre de la vida, podem ser "desastres" ambulants... per molts motius, incontables: les circumstàncies, la història personal...

I tots, els mateixos tots d'abans, podem ser àngels de la guarda, delerosos de ser bona companyia per als altres... tots, tots, tots...

I jo sé, n'estic convençuda... ho crec fermament... que a Déu no li fa fàstic res del que ha creat, per més desastrós o desastrosa que em consideri, i acostumem a ser molt durs amb nosaltres mateixos... o per més desastrós o desastrosa que em percebin els altres...

Per tant... sigui com sigui la nostra conducta, que a vegades ni tan sols podem "controlar" humanament parlant, podem ser finitament estimats amb un amor que no és pas conseqüència d'un mèrit nostre, sinó de la pura gratuïtat, perquè sí... sense arancels, ni aduanes, ni xantatges, ni res...

Un amor finit, nosaltres ho som, tenim data de caducitat en aquesta terra, transparència i tast d'un amor més gran infinit... Per a mi, Déu. Un amor que arribarà a la seva plenitud allà on no hi haurà ni plors, ni crits, ni penes...


Sutura d'amor - Jordà Vito

I això és marvelous, beautiful, wonderful... i... convolgente (arrabassador, transformador de la persona).

La fe i l'esperança passaran, però l'amor no... mai... encara que deixi sutures impossibles de tancar...

Comentaris

No hi ha comentaris, comenta'l tu primer