Superioritat

Un relat de: Joan G. Pons
En principi estem davant una sensació. Em sento Superior.... Em sento Inferior...
Respecte a Qui o a Què ?
Qualificacions al voltant de Superior. A certes persones, estructures, opinions i expressions...
Valoracions al voltant de Inferior. A certes feines, autoritarisme de persones que ens manen, i són excloents, manca d'accés a llocs, càrrecs, responsabilitats...
Tant a Superior, com Inferior expressament anomenem el terme persona.
Per què ?
En moltes situacions les Persones amb les que ens relacionem, són una referència, doncs ens comparem.
Puc sentir - me Superior, no per dominar, imposar, sinó com explotació de les meves qualitats i capacitats per realitzar - me plenament.
Puc sentir - me Inferior, com informació per millorar el meu camí de creixement personal.
A vegades, expressar superioritat o inferioritat, en les nostres relacions no connecta, ni apropa i crea distanciaments. La gent ens vol i accepta amb naturalitat. Un apropament senzill i fàcil apropa. Les capacitats personals més o menys no han de ser obstacle diferenciador.
La positivitat té zona d’influència. La negativitat també. Ajuda la sensació de superioritat en dimensió positiva.


Comentaris