Sospir de cel

Un relat de: ROSASP

Es difumina l'astre groguenc, vermellós ja ara en el ponent.
Va baixant sense aturar-se i acomiadant el dia, dóna pas a la nit gelada que coberta d'un vel negre de seda, espera impacient la seva retirada.
L'envolten núvols de diversos tons, violetes, blaus, taronges, acaronen el seu pit vermell de flama candent.
S'abracen, s'ajunten, es fonen, s'amaguen, pinzellades de llum i color que varien a cada instant.
El cel esdevé uniforme i es va transformant d'un blau fosc a un negre intens.
El satèl·lit nocturn, tranquil i blanc, es reflecteix a la superfície del riu, deformat per les ones del vent que bufa amb insistència.
I milers d'estels brillen en el sender d'argent.
Un punt lluminós escapa fugisser i es precipita cap a la terra.
Voldria demanar un desig mentre cau aquell petit sospir de cel, però no en puc triar cap en concret.
Tinc massa somnis repartits entre l'ànima i les parpelles...
Tanco els ulls i obro el cor, mentre intento trobar entre tants pensaments, l'essència d'allò que vull.
Noto les mans que em fan pessigolles i m'espurnegen.
Minúsculs punts lluminosos llueixen abans de fondre's com la neu, amb el contacte càlid de la meva pell.
I noto créixer dins meu una estranya percepció de les coses.
Per uns instants indefinits em sento formar part d'un tot, convertint-me en una infinitèsima porció d'univers...
Una abstracció del temps i l'espai, durant el qual experimento sensacions que van més enllà dels somnis.
M'envolta un raig de lluna, pessigollejant suaument la meva cintura i partícules de colors indefinits i lluents, s'expandeixen pel meu cos amb la força i l'explosió d'una galàxia.
Instants intensos que creuen milions d'anys.
Formes inimaginables que esclaten dins meu i em mostren què sóc.
Jo, una forma d'energia inquieta i volàtil, un glop minúscul de llum estel·lar, un petit sospir de cel que no acaba de fer arrels...
Aterro, toco de peus a terra una estona i amb un somriure càlid i golafre, petonejo la vida.



Comentaris

  • FELICITATS![Ofensiu]
    nuriagau | 11-01-2009

    FELIÇ 5è ANIVERSARI d'RC,
    relataire!!!


    5 aniversari RC



    Si avui és diumenge 11 del 2009, avui és el cinquè aniversari d'RC. Passa pel fòrum i descobreix com pots "enganxar" en un dia com aquest Recorda: NOMÉS AVUI! T'ho perdràs?

    Núria Gausachs i Cucala

  • T'haurem de fer[Ofensiu]
    Biel Martí | 18-07-2005

    T'haurem de fer "reina dels relats poètics" o potser Ministre de la "poesia prosaïca". Ja n'he llegit uns quants teus d'aquest estil (aquest era a "relats a l'atzar") i cada cop em sorprenc que puguis dir el que dius i com ho dius. Quan jo em poso a escriure coses així em sento ridícul, doncs no en sé i faig "panfletos". Només un fet negatiu, la frase: Tanco els ulls i obro el cor... mmmmm.. massa vista em sembla, o potser m'ho imagino. M'encanta però, sumergir-me ni que sigui uns minuts en relats com el sospir de cel que ens has llegat.

    Biel.

    PD: Merci pel comentari a "El gos més lleig del món", m'ha fet il·lusió creure'm que algú espera a veure si escric més :p Anima!

  • Desig complert[Ofensiu]
    iong txon | 23-04-2005

    Sentir per un instant la unitat amb el tot. Podries haver demanat un desig millor?

  • ospa tu![Ofensiu]
    la taxidermista llunàtica | 21-04-2005 | Valoració: 9

    ei!
    és molt bo. Quina sensibilitat. Gràcies per comentar-me el meu relat, m'encanta que la gent opini sobre el que escric. I tu continua escrivint, que ho fas molt bé!

  • Impressionant![Ofensiu]
    Sareta_16 | 17-04-2005 | Valoració: 10

    Cada cop que llegeixo un relat teu em sorprens!
    Quina imaginació noia!és flipaaant!
    M'encanta com descrius els paisatges i les teves paraules encisen...
    Molt bo!

  • quin sospir...[Ofensiu]
    AntavianA | 17-04-2005 | Valoració: 10

    Jo sí que sospiro després de llegir "Sospir de cel", he fet un sospir intens i ple d'imatges i sentiments que m'has evocat amb cada unes de les paraules que has deixat escrites...

    ...mmm....encara sospiro...sospiro...mmm....

    AntvianA

  • empatia[Ofensiu]
    edgar naúj | 13-04-2005 | Valoració: 10

    Quin paissatge tan meravellós. El cel, el crepuscle, la nit...
    De tant en tant, quan sento que la contaminació pot amb mi, em poso dins del mar sense roba. Sento com l'aigua acarícia el meu cos, com les ones em passegen, com el cel m'observa. Quan tanco els ulls, tinc la sensació de formar part d'ell, i em sento en pau. Sempre es d'agrair poder llegir coses com les que escrius. Gràcies. Un petò.

Valoració mitja: 9.75

l´Autor

Foto de perfil de ROSASP

ROSASP

312 Relats

1612 Comentaris

644446 Lectures

Valoració de l'autor: 9.79

Biografia:
Hola! Sóc la Rosa Saureu, una lleidatana somiadora de mena i una mica surrealista. Convertir allò que caço al vol en paraules és el més semblant a tenir ales. En el meu cas, escriure no és només una afició o una necessitat sinó una forma de sentir i veure la vida. Utilitzo la poesia, els contes i els relats curts per intentar expressar les petites i grans coses que omplen i buiden els dies.
Vaig tenir la sort de ser escollida per a la plaquette "Singulars d'un Plural" a la ciutat de Girona, en què poetes inèdits vam compartir espai amb autors de renom. Formo part del llibre de relatsencatalà.com versió 2.0 i del primer llibre de poemes. També he guanyat el segon premi de poesia Seu Vella de Lleida-2008. Aquesta empenta, junt als vostres comentaris i continu suport, han estat un gran estímul per continuar endavant.
El meu repte personal és aprendre constantment a viure. M'agrada la música, l'art en general, somriure molt i estimar tant com pugui. Estic enamorada de la meva llengua i sé que el nostre vincle és cada cop més fort i ferm.
Respecte a vosaltres, sento que ens uneix un fil comú que m'agradaria sentir sempre proper.
Per si necessiteu quelcom, el meu correu és: rosasaureu@telefonica.net
Gràcies per tot!

Si voleu, també podeu visitar el meu bloc de videopoesia


R en Cadena

El Vicenç Ambrós i Besa em va passar la cadena i jo l'he passat al Capdelin i a la gypsy

(fes clic a la imatge i descobreix què és "R en Cadena")